Έτσι είναι. Τα πάντα είναι στο χέρι μας, εκτός από το τέλος μας. Το λεγόμενο αυτό προήρθε (νομίζω) από έναν κουτοπόνηρο χωρικό επί τουρκοκρατίας που θέλησε να γελοιοποίησει έναν Τούρκο αξιωματούχο, κρατώντας μέσα στη χούφτα του έναν ζωντανό σπουργίτη και ρωτώντας τον Τούρκο αν το σπουργίτι ήταν ζωντανό ή πεθαμένο. Αν ο Τούρκος του απαντούσε πεθαμένο, τότε απλά άνοιγε τη χούφτα του και το πετεινό θα πέταγε μακριά. Αν του έλεγε ο Τούρκος ζωντανό, ο κουτοπόνηρος χωρικός απλά θα έσφιγγε την χούφτα του και θα σκότωνε τον σπουργίτη.

Και ο Τούρκος του απάντησε: «Αν είναι ζωντανό ή όχι, είναι στο χέρι σου.»

Σαν αρχή λοιπόν το δεχόμαστε μια και το λέμε συχνά, αλλά και σε όποιον αναρωτιέται αν θα τα καταφέρει κάπου ή σε κάτι που κάνει.

Πράγμα που μας φέρνει στο άλλο αρχαιοελληνικό ρητό «το θέλειν εστί δύνασθαι» (όποιος θέλει μπορεί).

Και πραγματικά, αν θέλεις κάτι στην ζωή και το θες πραγματικά, θα γίνει (no matter what). Προσοχή όμως θέλει το τί εύχεται κάποιος, διότι παύει να είναι στο χέρι του, μια και υπάρχουν και άλλοι που εύχονται και επιθυμούν διάφορα που ίσως έρχονται σε αντιπαράθεση με τα δικά σου «θέλω» (αν ο θεός άκουγε τα κοράκια, θα μας είχε πεθάνει όλους) και τότε πάμε σε σύγχυση στο σύμπαν που, συνωμοτώντας να δώσει τα νικητήρια νούμερα του λόττο σε έναν που το εύχεται, δεν ξέρει τι να κάνει (το σύμπαν), διότι πολλοί είναι αυτοί που τα ζητιάνε τα νούμερα. Κι έτσι, τον πούλο όλοι. Να λοιπόν πώς βγαίνει τζακ ποτ τόσο συχνάκις.

- Λαμπάδα έταξα στον άγιο να μου φανερώσει τα νούμερα του λόττο,
αλλά τίποτα μωρή Μαρίκα...

- Άσ΄τα Τούλα μου, δεν το ζήτησες με δύναμη και ζέση αρκετή (τι λες μωρή καραπουτανάρα που θα σου φανερώσει εσένα τα νούμερα Άγιος, σε έμενα θα τα φανερώσει την επόμενη φορά), στο χέρι σου είναι χρυσή μου, στο χέρι σου. Άμα το θέλεις, έλεγε η μάνα μου, το μπορείς.

Δυσλεκτικοί υπήρξαν και οι Einstein, da Vinci, Churchill και J.F. Kennedy (από Vrastaman, 03/05/09)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
xalikoutis

άμα δεις στον ύπνο σου λίρες, μη στρώσεις το κρεβάτι σου, ταλλο βράδυ θα δεις και που είναι

καλά αυτή η προέλευση της φράσης με τον Τούρκο είναι από τις μεγαλύτερες μπουρδες που έχω ακούσει εδώ και καιρό, νο οφενς.

#2
ο αυτοκτονημενος

non taken
μηπος την ξερεις εση την προελευση ;;;;
μπη μα ι γκεστ

#3
Cunning Linguist

Από πού το άκουσες αυτό με τον χωρικό;

#4
ο αυτοκτονημενος

σημερα το μεσημερι στην τηλεωραση α ναι στην διαφημηση να μην αφηνουμε τοις συσκευες μας στην θεση stand by και στο χερι μας εινε να τοις σβηνουμε και να εξηκονομουμε ενεργεια
πορκουά μα ι φιλε

#5
ο αυτοκτονημενος

ρε εσης μηπως εκανα κανα εγκλημα και δεν το πηρα πρεφα γιατη ολη αυτη η ανακρηση

#6
Cunning Linguist

Όχι, είπα μήπως το σκέφτηκες μόνο σου, και θα ήταν ωραία ιστορία...

#7
Hank

Ντάξει αυτές οι ιστορίες είναι παρετυμολογίες, όπως κι οι αιτιολογικοί- ετυμολογικοί μύθοι των αρχαίων, αλλά σε ένα σλανγκ λεξικό μερικές φορές και οι παρετυμολογίες έχουν το γούστο τους, δεν βλάπτουν.

#8
anchelito

Αυτό με τον τούρκο αξιωματούχο είναι όντως λίγο παπαριά δεδομένων των οθωμανικών διοικητικών ειωθότων, ήτοι τη αντιρρήση καρατόμηση.

ΙΜΗΟ η προέλευση είναι από τον Αίσωπο, και συγκεκριμένα ο Κακοπράγμων Ανήρ που πήγε να κάνει το ίδιο στο Μαντείο των Δελφών Α.Ε. , όπου ο ΔΣ Απόλλων του είπε: αλλ΄ω ούτος πέπαυσο, εν σοι γαρ εστί τούτο ο έχεις ή νεκρόν είναι η έμψυχον!

#9
patsis

Αυτοκτονημένε ωραίος ορισμός κατ' αρχήν και το λήμμα μια χαρά.

Ρε συ, με μπερδεύεις. Η ανορθογραφία σου είναι ηθελημένη; Γιατί φαίνεται να έρχεται σε αντίφαση με την δομή των γραφομένων σου και το περιεχόμενο αυτών.

Και κάτι άλλο. Πριν αρχίσω να διαβάζω ορισμούς στο σάιτ και πολύ πριν γράψω ο ίδιος, απ' ό,τι καταλαβαίνω υπήρχε κάποιος panos2, ανορθόγραφος μεν, πολυγραφότατος δε. Και, παρόλο που είναι πια σαν φάντασμα γιατί όλη η παρουσία του έχει σβηστεί, τα σχόλια που απέμειναν γι' αυτόν σου φέρνουν λίγο. Είσαι ο panos2; Το ψευδώνυμό σου ίσως να σχετίζεται.

Θα μου πεις, και να είσαι τι με νοιάζει εμένα; Από περιέργεια ρωτώ. Α, και επειδή θέλω να καταλάβω τι μπορεί να σημαίνει για κάποιον η απώλεια μιας εικονικής ζωής. Είναι κάτι σαν θάνατος άραγε;

Υ.Γ. Πες μου αλήθεια.

#10
Cunning Linguist

Καλά, το «εν σοι γαρ εστί» το μεταφράζουμε ως «στο χέρι σου είναι», αλλά λέξη προς λέξη η μετάφραση είναι «από εσένα εξαρτάται». Δεν λέει τίποτα για χέρια η έκφραση αυτή στο πρωτότυπο.

#11
nikospip

Καλά που εισαι και εσύ ρε πάτση και μας ταξιδεύεις από τον άδειο κόσμο των σωμάτων στον γεμάτο κόσμο των ιδεών :)
Θάνατος είναι η άδεια τσέπη στο κωλόμπαρο, η τελευταία καπότα που έσκασες σαν φούσκα πριν σου χτυπήσει την πόρτα η Ζιζέλ και ένα τελευταίο «σ'αγαπώ» σε γυρισμένη πλάτη...¨Ολα τα άλλα είναι συμβατικότητες που προτείνουμε ο ένας στον άλλο πριν μας πάρει ο Γκανταλφ μαζί του στη σκια...

#12
anchelito

@Cunning Linguist
Όπως είπε και ο Πόε (νομίζω) η μετάφραση είναι σαν την γυναίκα, εάν είναι ωραία δεν είναι πιστή, εάν είναι πιστή δεν είναι ωραία.

Προφανώς και στον σχετικό μύθο δεν λέει εν τη χείρα αυτού, απλώς αναφορικά με την προέλευση της ιστορίας αυτή είναι η παλαιότερη πηγή που γνωρίζω. Εάν έκανε και άλλως κόλπα με χέρια και στρούθια, εν ξέρω γιε μου ;)

#13
xalikoutis

αυτό που εννοούσα κατακεραυνώνοντας έναν πεθαμένο είναι ότι ειδικά μια τέτοια φράση δεν είναι ανάγκη να έχει τέτοια ανεκδοτική προέλευση γιατί προκύπτει φυσιολογικά από την τάση του ανθρώπου να θεωρεί ότι ελέγχει «αυτόν/ή/ό που έχει στο χέρι του» ή που «είναι του χεριού του», αυτό που είναι στην «(διακριτική του) ευ-χέρεια», ή ακόμα και κείνο που τό' χει «πρό-χειρο».

#14
ο αυτοκτονημενος

@ patsis φιλε μου ειμαι ο ιδιος χρηστης δηλαδη ο panos2 οσο για την ορθογραφεια μου ειμαι ανορθογραφος ενα απο τα προβληματα που παρουσιαζονται απο εναν πανο που πασχει απο δυσλεξια (απο τα μικρατα του )
δεν προσπαθω να δικαιωλογηθω για κατι αλα παρατηρησε την ρατσιστηκη κλησει που εχουν οι ανθρωποι που ταυτοχρωνα διαρηγνειουν τα ιματια τους
λεγοντας οτι ειναι αντιρατσιστες οταν καποιος προσβαλει την αισθητικη τους χωρις να δουν το προβλημα που μπορει να εχει ο συνανθροπος τους μιαζη το ολο θεμα σαν αν ειναι 20 ανθρωποι καθησμενη σε καρεκλες μεσα σε ενα σκοτηνο δωματιο (δηλαδη στον ιστο) και συζητουν για τα παντα κοβοντας νομους ανεβαζοντας αλους καταβαραθρωνοντας αλους κρινοντας κ κρινομενοι κ ολα καλα φιλοι μου οταν ομως σαν βγουν στο φως και εξω απο το σκοτ. δωματιο τη να δουν ;;;;;;
ενας ειναι σε καροτσακι αναπηρος ο αλος οικονομικος μεταναστης ο αλος αραπακοςκαι καθε καρυδιας καρυδη και μονον οι 5 απο τους 20 ειναι ((νορμαλ))
τωρα σε θελω καβουρα τι κανεις ;; στο σκοτος ολα καλα στο φως ;;;;;
γιαυτο σας λεγω φιλοι μου του ιστου αν με μπαν η οχι
δεν με ενοχλησε καθολου αντηθετα με οθησε να παραμεινω και οταν η καλη ωρα ερθει οπως τωρα θα μηλησω και θα πω τη σκευτομε επι του θεματος
δυστηχος αν και δεν βλεπομαστε υπαρχει εμπαθεια που ειναι μεγα λαθος τον λογιων και ευγενικων μυαλων που γαρφουν εδω
αν ηταν καπια ιστοσελιδα του κολου συμφονο δεν τρεχει κ τιποτα αλα σε αυτη την ιστοσελιδα που προσπαθουμε να καταγραψουμε την ζωσα ελληνικη γλωσα ;;;;
σαν πανος2 πατησα διαφορα κουμπια και ειδα διαφορες αντιδρασεις στα κουμπια που πατουσα και δυστηχως παντου τα παντα καμια διαφορα και σε αυτο το καλαθη υπηρχαν σαπια φρουτααν αν και φενοντουσαν καλα
βλεπεται φιλοι μου η μαθηση δεν συμβαδηζη με την συμπεριφορα
δεν εξερω τον εαυτο μου απο τιποτα στα παραπανω γραφωμενα μου
αυτα σκευτομε με υπομονη και χωρις κακη διαθεση για κανενα
κατι του λειπη TOYLIP του λειπη
ναστε καλα

#15
patsis

@nikospip: Φαίνεται πως η χθεσινή νύχτα ήταν φορτισμένη για πολύ κόσμο! Και γέλια και σπεκ για το σχόλιό σου!

@αυτοκτονημένος: Πολλά για απάντηση! Ζητώ συγγνώμη απ' όσους το δουν σαν blog και δικαίως διαμαρτυρηθούν, αλλά αφού ο διάλογος ξεκίνησε δημόσια, θα συνεχιστεί έτσι.

  1. Thanks που απάντησες. Δεν είχες καμία υποχρέωση. Σε ρώτησα μια προσωπική (μετρίως προσωπική μεν, αλλά προσωπική) ερώτηση για δικούς μου λόγους και ανταποκρίθηκες. Αυτό δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ δεδομένο.

  2. Δεν ξέρω πολλά πράγματα για την δυσλεξία. Θα σου μιλήσω ειλικρινά: Είχα την φρικτή υποψία ότι η ανορθογραφία σου ήταν μανιερίστικη επιλογή, κάτι που, αν συνέβαινε, ήταν πιθανώς στυλιστική κατεύθυνση, πάντως εν δυνάμει ανειλικρινής πρακτική, παρ' όλη την ανωνυμία του site. Εξηγήθηκες, ωραίος, τέλος μ' αυτό.

  3. Ανωνυμία στο σάιτ υπάρχει μεν, αλλά από τη στιγμή που συνδέουμε ένα ψευδώνυμο με όλο και περισσότερα στοιχεία της προσωπικότητάς μας, το κάνουμε κατά κάποιο τρόπο αληθινό μας δεύτερο όνομα. Εκεί κολλούσε και η ερώτησή μου για το τι σημαίνει ο θάνατος μιας εικονικής ταυτότητας για τον φέροντα.

  4. Δεν ήθελα να πιάσω τον πυρήνα του θέματος «διαγραφή του panos2» διότι δεν έχω αρκετά στοιχεία και, στο κάτω-κάτω, γιατί να το κάνω; Το ενδιαφέρον μου γι' αυτήν την υπόθεση υπάρχει μεν, δεν είναι όμως εξίσου σοβαρό με το ενδιαφέρον των ίδιων των πρωταγωνιστών.

  5. Δυσκολεύομαι να συμμεριστώ την άποψή σου για την συνωμοσιολογικού τύπου κατάχρηση της όποιας ψευτοεξουσίας του site και την επιβολή σε αυτό των ανελεύθερων στερεότυπων συμβάσεων του λοιπού κόσμου. Διότι:
    α)Αφενός μεν δεν μου αρέσει να φαντάζομαι σκοτεινά δωμάτια: με κάνει να αισθάνομαι ότι θέλω να υπάρχουν για να δικαιολογήσουν τις επιμέρους αποτυχίες μου (προσοχή: το πρώτο ενικό δεν είναι πλάγιος τρόπος για να σου την πω, αλήθεια εγώ ο ίδιος εφευρίσκω φανταστικούς εχθρούς ώρες-ώρες, όσο η λογική μου είναι στριμωγμένη στη γωνία).
    β)Αφετέρου, είναι πραγματικά δοκιμασία στις παγιωμένες αντιλήψεις μας η ανακάλυψη του τι πρόσωπο μπορεί να κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: το φύλο! Κάποια κοπέλα μιλά «αντρίκια» και ανενδοίαστα για το σεξ και υποθέτουμε ότι είναι άντρας! Είναι ωστόσο δοκιμασία αμφίδρομη: και για αυτούς που υποθέτουν και για αυτούς που γράφουν με τρόπο διαφορετικό απ' ό,τι θα μιλούσαν επώνυμα! Εμένα πάντως προσωπικά η ανωνυμία (προς το παρόν) με έχει απελευθερώσει! Σε βαθμό που θέλω να ενσωματώσω τον patsis στην προσωπική μου ζωή και, εκτός των φίλων, να μοιραστώ τα γραφόμενά μου και με τους λιγότερο φίλους ή συναδέλφους.

  6. Στην τελική το site είναι προαιρετικό! Έχουμε μεν δικαιώματα επ' αυτού από την στιγμή που γράφουμε, ηθικά κυρίως, ωστόσο νομικά κατωχυρωμένα (ακούει το αφεντικό;) αλλά, αν οι περισσότεροι συσλανγκιστές μας μας είναι ανυπόφοροι, φεύγουμε! Προσωπικά πιστεύω ότι η δημοκρατικότητα του site είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα και η ανταλλαγή απόψεων που συναντώ με γοητεύει! Αν χαλαστώ θα την κάνω με ελαφρά... Αν πάλι γίνει κάτι σοβαρότερο (που δε νομίζω) το συζητάμε.

  7. Συμφωνώ μαζί σου για την εμπάθεια. Τελευταία «διαταγή» του διοικητή μου στην μονάδα απολύσεως: «Ό,τι συμβαίνει στη ζωή σου να το παίρνεις καλοπροαίρετα.» Προσπαθώ, δεν τα καταφέρνω πάντα. Όταν όμως συμβαίνει, βλέπω τους απέναντί μου να κάνουν το ίδιο κι αυτό είναι κάτι το συνταρακτικό!

Ο δοκιμιογράφος σλανγκανούτσος εμίλησε. Φτάνει πια. Αν ήμουν στη Βουλή θα βαρούσαν τα καμπανάκια του χρόνου από τη δεύτερη παράγραφο...

Keep slangin'!

#16
Dirty Talking

Άσχετο: Μόλις μου θύμησεςέναν σλανγκισμό από το Λύκειο: Παναπούτσος. Πάω στο ΔΠ.

#17
ο αυτοκτονημενος

να δευτερογαψω επι του παροντος θεματος δεν ξερουμε ποιος ειναι ο αλλος που πολη σωστα εγραψες
για την κοπελα που γραφει σαν καροτσερης
αλα επιδη δεν ξερουμε δεν πρεπει και να τα βλεπουμε απο την σκοπια μας βιοματα μας θελω μας κλπ πρεπει να κραταμε κ μια πατηνη στη ζωη και γενικα στον βιο μας
οσο για σκοτινο δωμ. ειναι μεταφορικα ο ιστος και η μασκες που φοραμε προκιμενου να διξουμε οχι τι ειμαστε αλλα τι θα θελαμε να ειμαστε στο παιγνιδη της δυναμης - ζωης
και καμια φορα για να ξανοιχτουμε απο διαφορες ψυχοκαταπιεστικες καταστασεις απο τη πραγματικοτητα που ζουμε ορμομενος απο ( η ανωνυμία (προς το παρόν) με έχει απελευθερώσει!) τα λεγομενα σου το γραφω αυτο
προσοχη μεγαλη πρεπει να δωθη σε θεμα που δεν το γνωριζεις (οπος λες για το πανος 2)
διοτη δεν εχεις ολες τις παραμετρους μια και εχουν σβηστη η απαντησεις μου και υπαρχουν μονο τα σχολια των υπολοιπον γραφοντων
και προς θεου δεν μηλησα για συνομοσιολογεια αλα για ατομικη εμπαθεια συνομοσιες γινοντε απο 2 κ παραπανω δεν θελω να πιστευω οτι κατι τετειο ελαβε χωρα σε αυτη την ιστοσελιδα.........................
και ναι σε αυτη τη δημοκρατηκοτητα ανοιχνευσα μερικα καλα μηλα στο πανερι και ειπα οτι αξιζε τον κοπο να μεινω και να τα πω καποια στηγμη οπως τωρα καλη ωρα τωρα το να κανεις πισω την ωρα που πιστευεις οτι εχεις δικιο για να κανουν κ οι αλοι ενα βημα πισω εεεεεε
οχι φιλε μου απο μενα οχι
οταν εχω (και το πιστευω) δικιο καπου μονον μπρωστα ΠΟΤΕ πισω και ευχομαι με ολη μου την καρδια να το εκαναν ολοι οι ανθρωποι οπου εβρησκαν αδικια στην ζωη τους και βεβαιως και οπου αλου την συναντουσαν
(ρε μπας και ειμαι ο θερβαντες)
αυτα και ass το κατευθεινουμε στα ΠΜ διοτιε ισος κουρασαμε μερικους φιλους στην σελιδα
ολε

#18
profhths

Ρε μεγάλε εφόσον έχεις πρόβλημα δυσλεξίας πώς τα κατάφερνες και μέτα την διαγραφή σου και επανεγγραφή σου ως αυτοκτονημένος και για μεγάλο διάστημα έγραφες γαμώ τους ορθογραφημένους ορισμούς ; Σου είχε περάσει τότε; Κάτι μου λέει ότι ό,τι λες είναι μια παπαριά καμαρωτή...

#19
poniroskylo

Για τα θέματα της δυσλεξίας, δείτε και αυτά τα λινκς

Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας: Τι είναι η δυσλεξία
Βίκι-άρθρο για τη δυσλεξία
Wikipedia-Dyslexia
British Dyslexia Association: about dyslexia

Δυο παρατηρήσεις.
1. Τα ορθογραφικά λάθη που κάνει ο συγκεκριμένος χρήστης πολύ δύσκολα είναι συμβατά με δυσλεξία. Π.χ. ποτέ δεν κάνει λάθη σε σύμφωνα/συλλαβές, πάντα κάνει τα προφανή λάθη σε φωνήεντα, διφθόγγους, καταλήξεις.
2. Όποιος έχει έστω και μια στοιχειώδη επαφή με δυσλεξικό άτομο (και μερικοί από μας έχουν) ξέρει ότι το τελευταίο πράγμα που θα επέλεγε να κάνει αυτοβούλως και για να περνάει η ώρα του είναι να κάθεται μπροστά στην οθόνη του κομπιούτερ με τα γράμματα και τις λέξεις να χορεύουν.

Ας μην επεκταθώ περισσότερο.

#20
Hank

Προφήτα, οι ορισμοί του Αυτοκτονημένου που είναι άψογα ορθογραφημένοι και θυμίζουν κρεψινιές (με την καλή έννοια) προφανώς είναι κόπι πέιστ από κάπου, το οποίο δεν είναι και κακό, αν θέλετε την γνώμη μου, αλλά δεν αποτελεί τεκμήριο οθογραφίας. Επίσης, το Πονηρόσκυλο νομίζω πως έχει δίκιο, η εμπειρία μου βέβαια δεν είναι μεγάλη...

#21
ο αυτοκτονημενος

κοιτα προφιτη οταν γραφω μετα τα κανω κατ στο πρθογραφικο του οφις κ μετα εδω
πχ
όταν γράφο μετά τα κάνω κατ στο ορθογραφικό του όφις κ Μέτα εδω
γιατη ομως ρε φιλες τοση αμφισβητηση κ εχθρικοτητα ;;
οσο για της παρατηρεισης σου (πονηροσκυλο) σου ευχομε απο καρδιας να παθουν τα παιδια σου η τα παιδια των παιδιων σου οτι κ εγω για να δουμε το ποσο ειδημων θατο παιζης φιλε μου μετα
με ολη μου την καρδιαειληκρινα

#22
iron

συμφωνώ με τον πονηρό και, αν θυμάστε, το είχα προ πολλού πει ότι δεν συνάδει η δυσλεξία με την απόλυτα σωστή (πλην ορθογραφίας) χρήση της γλώσσας, χρήση της καθαρεύουσας, των παλιών εκφράσεων κλπ. Από την αρχή έλεγα ότι ο αυτοκτονημένος πανόδυος εμφανίζεται ως Μποστ κλπ. και γούστο του καπέλλο του -και πίστευα ότι θα μείνει εκεί το θέμα.

Το ότι δεν το πιστεύουμε όμως, αυτοκτονημένε, ότι έχεις δυσλεξία, δεν σημαίνει ότι κατακρίνουμε την δυσλεξία, ούτε καν καλά-καλά ότι κατακρίνουμε το ότι θες να εμφανίζεσαι ως τέτοιος ενώ δεν είσαι. Ο δε Πάτσης δεν σου έκανε επίθεση, ίσα-ίσα ήταν ευγενέστατος και παραξόδεψε τα λόγια του. Εσύ τι ζόρι τραβάς; Αν είσαι πράγματι δυσλεξικός, θα έπρεπε να χαίρεσαι που δεν σε έχουμε για τέτοιον. Αν δεν είσαι, θα έπρεπε πάλι να χαίρεσαι που παίζουμε το παιχνίδι σου.

Το πρόβλημά μας δεν είναι η δυσλεξία σου αλλά εσύ και τα κολπάκια που έκανες εδώ μέσα -και τελευταίο έρχεται το πρόσχημα με τη δυσλεξία. Αν, δε, ήσουν πράγματι δυσλεξικός, θα σεβόσουν την αδυναμία σου αυτή και δεν θα την χρησιμοποιούσες.

Από κει και πέρα, αν πρόκειται, απλώς, περί επιλογής ύφους του στυλ Γιώργος Ζάκκης, οκ, αλλά όπως είδες με τον Ζάκκη ουδέν πρόβλημα, ενώ με σένα ασχολούμαστε συνέχεια. Προσωπικά, το κόβω εδώ και πολύ πήγε.

#23
ο αυτοκτονημενος

σκωτινο δωματιο

#24
ο αυτοκτονημενος

ποιος μηλησε με τον πατσης κ τον κατεκρινε γιακατι η συζητηση του ηταν αρηστη κ μακαρι να τον μιμουνταν και οι υπολοιποι
και που το ξερεις οτι ειμαι η δεν ειμε δυσλεκτικος ,και πως συμπερενεις οτι ολοι συμφονουν μαζι σου οτι δεν ειμε και πιος σου ειπε οτι χρησημοποιω την δυσλεξια μου για κατι
ειμε μια χαρα με τον εαυτομου κ την δυσλεξια μου εση δεν τοκαταλαβενεις ,,
μαλον εισε σε συνχηση μια κ δεν καταλαβενεις τη λεω αλα εχεις δικιο δεν τα γραφω ορθογραφημενα

#25
Vrastaman

Θα αναφερθώ σε ένα συγγενικό μου πρόσωπο, δυσλεξικό, που «αποφοίτησαν χαριστικά» από Γυμνάσιο στις αρχές των 70ς. Την εποχή εκείνη το εκπαιδευτικό σύστημα δεν διέκρινε τις διαφορές μεταξύ δυσλεξίας και άλλων μορφών μαθησιακών προβλημάτων (φοβάμαι ότι το ίδιο ισχύει και σήμερα!) με αποτέλεσμα τα δυσλεξικά παιδιά να περιθωριοποιούνται εντελώς στο σχολείο. Οι ενδεδειγμένες μέθοδοι εκμάθησης για δυσλεξικούς ήταν παντελώς άγνωστοι, και τα παιδιά αυτά αντιμετωπίζονταν στο σχολείο ως διανοητικά καθυστερημένα. Ο συγκεκριμένος συγγενής μου (ο οποίος διέπρεψε στον αθλητισμό) είναι και σήμερα παντελώς ανορθόγραφος - πέρα των κλασσικών δυσλεξικών λαθών που αναφέρει ο ΡΤΠ (λάθη σε σύμφωνα/συλλαβές) παρέμεινε ουσιαστικά αναλφάβητος επειδή οι δάσκαλοί «του γύρισαν την πλάτη» λόγω δικής τους άγνοιας.

Καλόπιστα λοιπόν θεωρώ ότι ο Πάνος θα μπορούσε να ανήκει σε αυτή την κατηγορία...

#26
Galadriel

Είμαι γριά γυναίκα και τα τόσο ατελείωτα σχόλια με κουράζουν την μαύρη. Είναι κανα μωρουδέλι να μου κάνει μια περίληψη; Ο μικρός παπούλης - κάθεται και κλαίει - γιατί δεν του την παίζουνε οι φί-λενάδες τού; Καμία σχέση με έναν που έγραφε ατάκες σε φάση «θα σας το κάνω μπάχαλο εδώ μέσα» για το σάιτ αυτό που τόσο λατρεύει και αγαπά; Μπα λάθος θα κάνω.

#27
Vrastaman

Achtung, καβουροσλάγγουρες: φι-λενάδες! Οι γκόμενες δηλαδή των οποίων ο σωματότυπος έχει αναλογίες του χρυσού κανόνα (φ), δηλαδή οι κλεψυδρομούνες.

#28
poniroskylo

Αυτό το «θέλειν εστί δύνασθαι», ξέρει κανείς την ακριβή του προέλευση; Είναι αρχαίοελληνικό ή απλώς μοιάζει; Διότι, δεν το βρίσκω κάπου στην γραμματεία ως αρχαίο γνωμικό, απόφθεγμα κλπ. Το βρίσκω, όμως, ως το ρητό του Τεχνικού Σώματος στον ΕΣ - βλ. το έμβλημα του Σώματος στο μήδι. Αναρωτιέμαι μήπως είναι μάλιστα μετάφραση από τα γαλλικά, της παροιμίας «Vouloir, c' est pouvoir» - ακριβώς αυτό σημαίνει, κατά λέξιν.

#29
acg

οσο για της παρατηρεισης σου (πονηροσκυλο) σου ευχομε απο καρδιας να παθουν τα παιδια σου η τα παιδια των παιδιων σου οτι κ εγω για να δουμε το ποσο ειδημων θατο παιζης φιλε μου μετα
με ολη μου την καρδιαειληκρινα ο αυτοκτονημενος

Ρε μεγαλε, μηπως, λεω μηπως, το 'χεις παραχεσει κομματι; Εισαι δεν εισαι δυσλεκτικος, ποσως με αφορα. Το να γραφεις ομως τετοιες παπαριες, θεωρω οτι υπερβαινει κατα πολυ τα εσκαμμενα. Μετα απ' αυτο δλδ τι θα κανεις; Θα στειλεις και 5 τυπακια να μας δειρουν ή θα βγαλεις κανενα κοντρατο για το κεφαλι μας;

#30
Vrastaman

... βαριά κουβέντα :-(

#31
ο αυτοκτονημενος

σιγα ρε δηκηγορε μαγκα κ μας εκανες υτα μουτρα κρεας βρε
πολη τηλεωραση βλεπεις ε ;;

#32
acg

Whatever...

#33
BuBis

Ειναι φυσικα επιλογη του καθενος να διαβαζει η οχι τα σχολια σ αυτον τον ορισμο, αλλα δεν ξερω... κατισ σημερα με χαλαει στην γενικη τσιριμπιμ, τσιριμπομ διαθεση του slang.gr...

Πριν φτασουμε παλι σε εξαφανισεις μηπως πρεπει να κουλαρουμε ολοι; Ειρηνη ημιν!

#34
jesus

η κατάρα του πεύκου

#35
GATZMAN

Σωστός ο Bubis.Ειρήνη υμίν!

#36
BuBis

γαβ Gatzman!

#37
Galadriel

Κατάρες;;;;;;;;;;;;;;; Στα παιδιά του αλλουνού;;;;;;; Κάποιος ξέφυγε νομίζω.

#38
Hank

Ακολουθώντας το σλανγκογνωμικό «Ταίσατε τους καβουροσλανγκοσαύρους, όχι τους τρολλαίους» θα απαντήσω μόνο στον σλάνγκαρχο Πονηρόσκυλο.

Πονηρέ, μου φαίνεται ότι είναι φέικ ιμιτασιόν αρχαιοελληνικούρα. Απ' ό,τι γνωρίζω, το ρήμα «θέλω» δεν χρησιμοποιείται από αρχαίους Έλληνες με την σημερινή έννοια. Το ρήμα «θέλω» το χρησιμοποιεί ο Όμηρος και μετά χρησιμοποιείται ξανά ευρέως στην Ελληνιστική Κοινή και ιδιαίτερα στην Καινή Διαθήκη. Το χρησιμοποιούν πολύ οι (λεγόμενοι) Βυζαντινοί συγγραφείς, αλλά και οι Νεοπλατωνικοί (λίγο λιγότερο), δηλαδή μιλάμε για Ρωμαϊκή και Βυζαντινή εποχή. Ενώ δεν υπάρχει στους αρχαίους φιλοσόφους, οι οποίοι χρησιμοποιούν το «βούλομαι» (λ.χ. Πλάτων, Αριστοτέλης κ.τ.λ.). Πρόσεχε, εννοώ ότι το «θέλω» δεν αποτελεί αρχαιοελληνικό φιλοσοφικό τεχνικό όρο, μπορεί να το βρει κανείς σε αρχαίους συγραφείς, αλλά πιο πολύ σε ποιητές. Γενικά, σημαίνει μια πολύ πιο έντονη θέληση από το «βούλομαι», ένας γνωστός μου φιλόσοφος το μετέφραζε «έχω καημό να». Μόνο στους Νεοπλατωνικούς γίνεται τεχνικός φιλοσοφικός όρος (αλλά μάλλον αποκλείω να υπάρχει σ' αυτούς τέτοια έκφραση), ενώ στους Βυζαντινούς το «θέλημα» είναι ο τεχνικός όρος για την ιδιότητα της θελήσεως (από τον 7ο αιώνα και μετά), ενώ η βούλησις σημαίνει κάτι σαν ευχή.

Εν ολίγοις, χωρίς να έχω ανατρέξει πουθενά μου φαίνεται σχεδόν αδύνατο να αποτελεί αυθεντική αρχαιοελληνικούρα. Πιθανότατα είναι, όπως λες, προβολή του vouloir c'est pouvoir στα αρχαία. Συν ότι ο συγκεκριμένος προβληματισμός είναι βασικά μοντέρνος (λ.χ. το ρητό του Καντ είναι «αν θέλω, μπορώ»). Αατα.

#39
BuBis

δηλαδή, μ'άλλα λόγια, Θέλειν εστί δύνασθαι

#40
Hank

Το θέλειν εστί δύνασθαι (vouloir c'est pouvoir) νομίζω ότι τοποθετεί την έμφαση στο δύνασθαι, δηλαδή θέλεις επειδή μπορείς, για να θέλεις πρέπει να μπορείς. Ο Καντ έκανε μια παραδοξολογική αντιστροφή αυτής της θεώρησης. Εννοεί, νομίζω, ότι αν ο νους σου έχει εκ των ένδον μια θέληση, ή μια αξίωση, αυτό σημαίνει ότι πρέπει και να μπορεί να την εφαρμόσει. Λ.χ. αν ο νους έχει εκ των ένδον μια θέληση για ελευθερία ή για ηθικότητα, αυτό σημαίνει ότι η ελευθερία και η ηθικότητα είναι κατά βάση εφικτές. Το ρητό του Καντ για την ακρίβεια είναι «αν οφείλω, μπορώ» που κάνει λογοπαίγνιο με δύο ομοίηχες γερμανικές λέξεις. Δηλαδή, αν ο νους μου μου λέει ότι οφείλω να κάνω κάτι και να το θέλω, αυτό σημαίνει ότι μπορώ και να το κάνω. Πρόκειται για μια παράδοξη ιδεαλιστική αντιστροφή του θέλειν εστί δύνασθαι, δηλ. το «θέλω επειδή μπορώ» γίνεται στον Καντ «μπορώ επειδή θέλω». Στα πλαίσια αυτής της λογικής ο Καντ «αποδείκνυε» την ύπαρξη του Θεού, όχι ως αιτίου του κόσμου, όπως οι προηγούμενοι θεϊστές φιλόσοφοι, αλλά ως απαιτήσεως του ανθρώπινου νου να συμπίπτουν κάπου η ελευθερία και η δύναμη.
Την είπαμε την αμπελοφιλοσοφία μας και σήμερα...

#41
Vrastaman

Kant => Cunt => Cunt Dracula => Το βρυκολακιασμένο δαγκανόμουνο

#42
xalikoutis

ωραίος ο χανκ, κι όπως είπε κι ο κάρολος «η ανθρωπότητα θέτει προς λύση μόνο τα προβλήματα που μπορεί να λύσει, όταν δηλαδή έχουν αναπτυχθεί οι υλικοί όροι για τη λύση τους».

damn... και το slang.gr...

σπεκ στο πονηρόσκυλο που παρατήρησε την καραβανίστικη ελληνικούρα...

#43
GATZMAN

Σπέκ και στον βράστα για τη φοβερή τουκανιά του. Γι άλλες πρόσφατες τουκανιές, δες στα σχόλια και στα λίνκ που φέυγουν απο κεί

#44
jesus

κάτι αντίστοιχο είχε πει κ ο φερμά, νομίζω, χονδρικά ότι εάν δεν μπορώ να λύσω ένα πρόβλημα φταίω εγώ, η λύση βρίσκεται σπερματικά στην εκφώνηση του προβλήματος.
με πάσα επιφύλαξη, μπορεί κ να λέω τρελές πίπες.

#45
Vrastaman

με πάσα βεβαιότητα...

#46
ο αυτοκτονημενος

οφείλω να ζητήσω ένα συγγνώμη από τον χρήστη βρομοσκυλο ότι είπα ήταν εν βρασμό ψωλ.. εεεεε ψυχής
δεν υπαρχει δεν μπορώ αλλά δεν θέλω