(Κρήτη) Λαιμός, καρύδι, οισοφάγος. Bλ. και λήμμα γκαρλιά(ν)γκος.

-Με πονεί ο τζάρουχάς μου τσαι κρούβομαι.
-Γιάντα δεν παίρνεις μωρέ κανένα καλαμπαλίκι ;
-Επήρα τσαι δεν κάμει πράμα, θεμά τσι ζιατρούς.

Βλ. και καρίτζαφλας, γκότζο και σχόλια στο θα σου πιω το αίμα

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
xalikoutis

ώπα, ώπα, μπιρ αλλάχ δικέ μου.... σιγά... μην την κακοποιούμε τη διάλεκτο... από που ν΄αρχίσει και που να τελειώσει κανείς, αν υποτίθεται μιλάει στο παράδειγμα Κρητικός κι εμείς θέλουμε να καταγράψουμε την προφορά του ενδεικτικά:

δε θα ήταν ποτέ «κανένα καλαμπαλίκι» αλλά η «κιαν(έν)α καλαμπαλίκι» ή «πράμα καλαμπαλίκι»

το «κάμω» είναι η υποτακτική του κάνω, όχι οριστική, σε κάθε περίπτωση χρησιμοποείται όταν προηγείται «να»... πολύ εκνευριστικό λάθος των όσων προσπαθούν να μιλήσουν Κρητικά...

Και σε κάθε περίπτωση δε θεωρώ ότι αυτά είναι σλανγκ, για μένα από τους τοπικούς ιδιωματισμούς θεωρώ καταχωρίσιμα όσα α) λέγονται και στα αστικά κέντρα και β) έχουν να κάνουν με σεξ, βία (λεκτική - ύβρεις, προσβολές - και σωματική), νύχτα, ουσίες, στρατά κλπ όχι ότι να' ναι....

#2
HODJAS

Μπαρδόν. Δεν τυγχάνω Κρης, αλλά προσπαθώ, με αδόκιμο ίσως, τρόπο να αποδώσω την προφορά και εκφορά του κρητικού λόγου. Γνωρίζω οτι, η κρητική είναι ιδιαιτέρως δύσκολη στην φωνητική και γραπτή απόδοσή της. Είναι αλήθεια, οτι η Κρήτη δεν είχε ποτέ αστική κουλτούρα. Δέχομαι τις διορθώσεις και απεχθάνομαι εξίσου τον Παπαζήση ...

#3
xalikoutis

συμφωνώ με τον Παπαζήση και Παπαμιχαήλ... όσο για την αστική κουλτούρα όπως την εννοούμε και για τα δεδομένα της Ελλάδας οι τρεις μεγάλες πόλεις της Κρήτης και κυρίως Χανιά και Ηράκλειο είχαν και παραείχαν, και πριν και μετά την Κρητική πολιτεία...

...ξεφύγαμε όμως, και δεν αναφερόμουνα σε κάτι που να σχετίζεται με αυτό....

#4
HODJAS

Που να' βλεπες τους «Δροσουλίτες» στην τι-βι ... Εεεε ρε ματσούκι που χρειάζεται

#5
xalikoutis

ραβδί απού δεν έχει στο Θεό να κάμει.....