Μεταξάς: ο δικτάτωρ.
Μεταξά: το κονιάκ.
Με τα ξας; μού τα ξένεις; (Λαρισαϊκή έκφραση)

- Μη τα ξας, Μήτσομ’;
- Ναις, τούρας Γιάννομ’, τούρας! (βλαχοπουστηρλέδικος διάλογος)

Αποφοίτησε από τη στρατιωτική σχολή του Βερολίνου πρώτος στην κλάση του. (από allivegp, 04/01/10)Με τα ξας? (από Vrastaman, 05/01/10)Μεταξο-σκωληκας (από MXΣ, 07/01/10)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
allivegp

Έχρισε και υπουργό Δημ. Τάξης τον Μανιαδάκη, που πότιζε ρετσινόλαδο τους αθεοαναρχοκουμμουνιστοληστοσυμμορίτας.

#2
ο αυτοκτονημενος

πρέπει να παραδεχθείς οτι φρόντιζε για την υγεία τους
χμμμμ

#3
Khan

Πάντως αντί να πει οχι στους Ιταλούς έπρεπε να πει «με τα ξας;»

#4
Επισκέπτης

Πάνω μου, έχω διαβάσει κάπου ότι ο Μεταξάς ήταν Εβραίος και αλεπού, ξέρεις κάτι επι του θέματος ή απλά είναι φήμες;

#5
Vrastaman

Λολ, Χανκ! Σλανγκαρχιδιά: στον Grazzi δεν είπε «όχι» αλλά «Alors, c;'est la guerre!» («Πόλεμος, λοιπόν!»).

Πάντως δικτάτωρ-ξε-δικτάτωρ, η πικρή αλήθεια είναι ότι he did the right thing την 28/10, όταν πολλά απλά μέλη της αριστεράς είχαν πάθει υπαρξιακό τραλαλά και τραβούσαν τα μαλλιά τους για την θέση του ΚΚΕ λόγω συμφώνου Molotov–Ribbentrop. Πονεμένη ιστορική / υστερική σελίδα...

Αλλά ξεφεύγουμε από το θέμα, το λήμμα δεν είναι για τον αμφιλεγόμενο Μεταξά αλλά για το ξύσιμο των αρχιδιών στην Λάρσα…

#6
johnblack

Βράστα μου μην παραβλέπεις την δυναμική του θέματος. Το αν βέβαια ο Μεταξάς ήταν καλούλης ή κακούλης ή εβραίος ή γκέι ή μπάι ή αν το όχι το είπε ο ίδιος ή ο Λαός, αυτά είναι παραμύθια για μικρά παιδιά. Εμένα εδώ και αρκετά χρόνια με απασχολούν άλλου τύπου ερωτήματα:

- τι θα γινόταν αν η ελλάδα είχε επιλέξει να μην προβάλλει στρατιωτική αντίσταση στον Άξονα, ειδικά στους Γερμανούς όπου ήταν εντελώς μάταιο;
- τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε η περίφημη Εθνική Αντίσταση, που χιλιάδες θύματα μας κόστισε και υπονόμευσε το μέλλον της χώρας για γενιές μετά; Και η οποία btw, όπως παραδέχονται και οι πιο κόκκινοι, άρχισε ουσιαστικά το '43, όταν τα πάντα είχαν κριθεί μετά το Στάλινγκραντ και τη Βόρειο Αφρική.

Πολλοί ίσως θα μου την πέσουν να μου φάνε το λαρύγγι, με αυτά όμως οφείλει κτγμ να ασχολείται ένας ιστορικός, να ψηλαφεί εναλλακτικές δυνατότητες, να ξανοίγεται στο βασίλειο της ενδεχομενικότητας.

#7
jesus

θα σ' το φάω το λαρύγγι θείο, γιατί αν μπει στο βασίλειο της ενδεχογκομενικότητας η ιστορία απαρνείται την επιστημονική της υπόσταση.

#8
Vrastaman

Ενδεχογκομενικότητα!!!

Johnny νομίζω ότι η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί από ιστορικό αλλά από μυθιστοριογράφο ή σκηνοθέτη, a la “Inglourious Basterds.” Αν και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις από τις οποίες θα μπορούσαμε να αντλήσουμε έμπνευση. Πχ

  • Γαλλία: δεν προέβαλε στρατιωτική αντίσταση στους γερμανούς λόγω πουρκουαδισμού του Μπλουμ. Η ένοπλη αντίσταση και εκεί ξεκίνησε μόλις κατέρρευσε η συνθήκη Molotov–Ribbentrop (τα δικά μας χάλια),
  • Τουρκία: τήρησε και πάλι ουδέτερη στάση,
  • Βέλγια, Ολλανδίες κλπ. Καμία στρατιωτική αντίσταση και παντελής έλλειψη αντίστασης μετά. Αντιθέτως συμμετείχαν εθελοντικά σε Ες Εσ κλπ (περίπτωση Leon Degrelle κα)
  • Βουλγαρία: Πλήρης υποταγή στον Άξονα, καμιά αντίσταση. Μετά πλήρης υποταγή στην ΕΣΣΔ. Η μόνη «δημοκρατική χώρα» που παρακαλούσε την ΕΣΣΔ να την δεχθεί ως «Σοβιετική Δημοκρατία»

Ειλικρινά, δεν ζηλεύω τίποτα ιδιαίτερα από της παραπάνω εμπειρίες. Ορισμένοι «ενδεχομενικοί» θεωρούν ότι εάν δεν προβάλαμε αντίσταση οι Γερμανοί δεν θα έχαναν πολύτιμο χρόνο και θα την έβγαζαν καθαρή στο Στάλινγκραντ. Και εμείς σήμερα θα μιλούσαμε Γερμανικά σαν τον Βίκαρ. Ίου!

#9
HODJAS

Εγώ πάλι θυμάμαι, που μας έβαζαν στο σκολιό ν' αποστηθίσουμε το ποιματάκι (μέρες που ήταν):

Μια νύχτα του '40, οι Ιταλοί κι οι Γερμανοί
την Ελλάδα μας ζητήσαν, να την πάρουνε αυτοί
ΟΧΙ είπε ο βασιλιάς μας, ΟΧΙ κι ο πρωθυπουργός
ΟΧΙ και τα φανταράκια, ΟΧΙ κι όλος ο λαός!

Και να σκεφτείς, οτι πήγα σε μεταπολιτευτικό σχολείο...

#10
Vrastaman

Απίστευτο, Χότζα! Μήπως πήγαινες στην Ελληνική Παιδεία;

#11
HODJAS

Μπαααα... Κανονικότατο δημόσιο!
Κι ύστερα σου λέει ο Χάν, πού τα θυμάσαι όλα τα παλιοκαιρίσια (εμ, με τις μαλακίες που άκουγα μικρός, ακόμα βλέπω στον ύπνο μου να με κυνηγάνε οι Γερμαναράδες)...

#12
Vrastaman

Εγώ πάλι με μισή καρδιά έγραφα στο σακίδιό μου «ΕΚΚΕ» μπας και σταύρωνα καμιά γκόμενα...άλλες εποχές!

#13
HODJAS

Κι εγώ την έστηνα στη γωνία, με μια λατέρνα που παίζει ρέγγε ;)

#14
johnblack

@ βραστα

Το επιχείρημα οτι λόγω της ελληνικής αντίστασης έχασαν οι γερμανοί τον πόλεμο (επειδή καθυστέρησαν την εισβολή στη ρωσία κλπ) είναι αναγωγιστικό (reductionism) και γελοίο πέραν παντός ορίου. Είναι όμως και θλιβερό κατάλοιπο ενός εθνοκεντρικού και σοβινιστικού λόγου.

Τη Γαλλία τη ζηλεύω, διότι είχε ελάχιστα θύματα σε σχέση με μένα. Το ίδιο και το Βέλγιο και την Ολλανδία.
Και την Τουρκία τη φθονώ, διότι χάρη στο μέγεθος της κατάφερε να μείνει έξω απ' το πατιρντί. Κι έβλεπε εμένα δίπλα της να μου έχει φτάσει η πούτσα ως τις αμυγδαλές. Η Βουλγαρία ως αναθεωρητική δύναμη (εννοώ τις συνθήκες του '19-'20) έπραξε ως όφειλε με σκοπό την ανάκτηση όσων θεωρούσε κεκτημένων.

Και πάμε τώρα σε πιο σημαντικά. Ιστορία και Μυθοπλασία. Mετά τη Γλωσσική Στροφή, δλδ την αλλαγή παραδείγματος (paradigm) που συντάραξε τη δυτική σκέψη στον 20ο αιώνα, πολλοί μιλούν για το τέλος της Ιστορίας ως επιστημονικού κλάδου. Roland Barthes και Hayden White υποστήριξαν πως η ιστοριογραφία δεν διαφέρει απ' τη μυθοπλασία αλλά αποτελεί απλώς μια μορφή της. Ο White κάνει λόγο για Μεταϊστορία (Metahistory) και ιστορική φαντασία: δεν υπάρχουν κριτήρια επαλήθευσης στις ιστορικές αφηγήσεις. Κάθε βήμα στην κατεύθυνση της κατασκευής των καθορίζεται από αισθητικές και ηθικές, όχι επιστημονικές θεωρήσεις. Η Μορφή και το περιεχόμενο αδυνατούν να διαχωριστούν εντός της ιστορικής γραφής. Οι ιστορικοί έχουν στη διάθεσή τους έναν περιορισμένο αριθμό ρητορικών δυνατοτήτων και λογοτεχνικών τρόπων (tropes) που προκαθορίζουν ως ένα βαθμό και το περιεχόμενο των αφηγήσεών τους. Οι αφηγήσεις αυτές είναι λεκτικές μυθοπλασίες, το περιεχόμενο των οποίων έχει περισσότερο επινοηθεί παρά ανακαλυφθεί, ενώ οι μορφές τους έχουν περισσότερα κοινά με άλλες μορφές της λογοτεχνίας. Σε άλλο δοκίμιο του, ο White ανιχνεύει τα κοινά σημεία ανάμεσα σε Ιστοριογραφία και Ιστοριοφωτία, με τη δεύτερη να είναι «representation of history in visual images and filmic discourse»...

#15
HODJAS

Έναν καφέεε!

#16
Galadriel

To «Έχω μια αδερφή, μικρούλα ζηλευτή, την λένε Βόρειο Ήπειρο την αγαπώ πολύ» πιάνεται για προπαγάνδα; Γιατί εμένα πριν καμια δεκαριά χρόνια που ήμουν στο δημοτικό αυτό μου μαθαίνανε μαζί με το Μακεδονία ξακουστή του Αλεξάνδρου η χώρα που εδιωξέ τους βαρβαρούς κιελευθερείναι τώρα.

#17
HODJAS

Μες, το τελευταίο το θυμάμαι απ' το ναυτικό και ήταν πραγματικά το πιο θλιβερό εμβατήριο απο κάθε άποψη.
Αφού έπαθα μόνιμη τενοντίτιδα απο τις μαλακίες με τα λιανοντούφεκα, είπα «αυτά ρε, είναι μουσική Θου-Βου» (δηλ. «των πρακτόρων η σχολή» και τέτοια), οπότε στραβώσανε και με διώξανε απ' τα αγήματα και πήγα στις βάρκες (δε με χάλασε)...

#18
iron

Καλέ εδώ ένα ζευγάρι χωρίζει, με και καλά «ορατά» προβλήματα και, στην ουσία, οι λόγοι, οι αφορμές και οι αιτίες (όχι μόνο για το Γιατί χωρίσανε, αλλά κυρίως για το Γιατί βρέθηκαν μαζί πρωτύτερα) είναι χαμένες στα τρίσβαθα του καθενός από τους δύο -αυτό που λέμε: «η ψυχή του ξέρει» ή «ο θεός ξέρει».

Η ανάλυση και η σύνθεση λίγα μπορούν να διαφωτίσουν, αν όχι τίποτα -και καταλήγει κανείς (και το ζευγάρι και όλοι οι παραφερνάλιοι) α. στο να μην ασχοληθεί με την αλήθεια, β. στο να βγάλει πρόχειρα συμπεράσματα για να τελειώνει το θέμα και να έχουμε κάτι να λέμε στο κουτσομπολόι. Το ίδιο γίνεται και με την ιστορία.

#19
jesus

τα λίνκια δεν τα διάβασα, μαύρε μου. όμως γιατί να μην πώ; θα λέω.

ο θρίαμβος της γενικής θεωρίας της σχετικότητας έγκειται στο μέγα πλήθος των προβλέψεων που έχει κάνει κ την ακρίβεια με την οποία αυτές έχουν επαληθευθεί.
εκτός από την ερμηνεία, λοιπόν, των γεγονότων, ενδεικτική της εγκυρότητας μιας θεωρίας είναι καί η δύναμή της να κάνει προβλέψεις κ η επαλήθευση αυτών συν τω χρόνω. εδώ, λοιπόν, παρουσιάζεις μια τάση η οποία απαρνείται αυτού του κριτηρίου, ενώ έχει ήδη υπάρξει μια θεωρία (μαρξυσμός) που έχει προβλέψει αρκετά (συγκέντρωση του κεφαλαίου, εξεγέρσεις με σκοπό την ανατροπή του οικονομικού συστήματος, τάση για πόλωση της κοινωνίας) κ θα μπορούσε να προβλέψει κ άλλα αν τον ιθύνοντα νου της θεωρίας δεν τον περιόριζαν τα φιλοσοφικά/λογικά εργαλεία της εποχής (ο αδήριτος ντετερμινισμός κ η πίστη ότι μια επιστημονική θεωρία μπορεί κ πρέπει να ερμηνεύει τα πάντα κ σε όλες τις κλίμακες του φαινομένου).

#20
MXΣ

Κύριε HODJAS, πως τον πίνετε;

#21
jesus

κρύο:Ρ

#22
MXΣ

Καλύτερα ζεστό, χειμώνας είναι και αν τον πιείς και είναι κρύος θα κρυώσουν τα λαιμά σου. Τι λέγατε λοιπόν; Α, για τον Μεταξά... Φαντάσου τι κρύο θα έκανε στο Τεπελένι, το '40 και να μην έχεις ούτε ένα κονιάκ να ζεσταθείς... Ούτε να ξύσεις αρχίδι, μην σου πέσει από τα κρυοπαγήματα... Ωραία χρόνια!

#23
Vrastaman

(Ζαγ)ωραία όλα αυτά, αλλά και ο Hayden White προσπάθησε να κωδικοποιήσει κάποια κριτήρια διαβάθμισης / αξιολόγησης μιας δεδομένης ιστορικής αφηγήσεως ανά βαθμό παπαρολογίας / ιδεοληψίας / κλπ, νο; Το ότι μπαίνει ανθρώπινος δάκτυλος στην ανακατασκευή του παρελθόντος δεν αποτελεί άλλοθι για παπαρολογία ούτε συνεπάγεται ότι η ανακατασκευή δεν μπορεί να τηρήσει κάποιους κανόνες εντιμότητας και καλού γούστου. Ο Edward Gibbon σολάρει τρελά στην Ιστορία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (το Χριστουγεννιάτικο βραστανάγνωσμα) αλλά το fairplay και η γοητευτική του χρήση της Αγγλικής γλώσσας είναι όλα τα λεφτά.

Δεν έχω διαβάσει τα κριτήρια του White, αλλά θα τα αναζητήσω. Πάντως δεν είναι και επισήμη (παν ανιντέντεντ) να διακρίνουμε τα εντελώς χονδροειδή. Πχ τις μελέτες του Templeton Foundation ότι ο πλανήτης μας είναι 6.500 ετών επειδή αυτό συνάδει με το υπέρτατο κατ’ αυτούς ιστορικό ντοκουμέντο, το Ευαγγέλιο. Μπορούμε βάβαια να διασκεδάζουμε τρελά ακόμα και με τα πιο γκροτέσκα συγγράμματα, πχ την ιστοριογραφία ολοκληρωτικών καθεστώτων με τα συνεχή ρετουσαρίσματα φωτογραφιών (που πήγε ο Τρότσκι, οεο;).

Πάντως ζούμε ένα νέο paradigm shift με τον ηλεκτρονικό wiki-πλουραλισμό που επιτρέπει πρόσβαση σε ατέλειωτο μπουφέ πληροφοριών από όπου μπορείς να συνθέσεις γαμώ-τα-μεζεκλίκια ανάλογα με την όρεξη και την ατζέντα σου. Οι παραπομπές του Τζόνι στην Βικούλα δεν είναι διόλου τυχαίες. Η Ιστοριοφωτία μάλλον δίνει τα σκυτάλη στην Ιστ(ι)οϊστορία (τα βραστακιντς, μεταμαυρογιαννίδια του μέλλοντος, μεσουλίνια, κ.α., θα μας διαβάζουν κουνώντας απαξιωτικά τα κεφάλια τους!) αλλά μερικά πράγματα δεν θα αλλάξουν: η κριτική σκέψη θα συνυπάρχει με τα κολλήματα και η καλή πένα με τον ξύλινο λόγο. Διαλέγουμε και παίρνουμε.

#24
Vrastaman

(να λείπουν οι αναφορές σε φραπέδες)

#25
HODJAS

Τσόκ σεκερλή!

#26
Επισκέπτης

ζάχαρη να βάλω;

#27
HODJAS

Εμ, τί λέμε τόσην ώρα;

#28
Khan

Παρακολούθησα τη συζήτησή σας με συναρπαγή σύσσλαγκοι.
Μ΄αρέσει η ενδοχογκομενικότητα, αλλά πρέπει να παρατηρήσουμε ότι οι φορείς των δύο αποφάσεων 1) όχι ή ναι στους Ιταλούς και τους Γερμανούς 2) Αντίσταση, είναι πολύ διαφορετικοί, άρα τα δύο ζητήματα δεν πάνε μαζί.

Επίσης, ως προς την Γαλλία: Η Γαλλία πολέμησε και είχε 40.000 νεκρούς στο πεδίο της μάχης, αν δεν με απατά η μνήμη μου. Το ότι έχασε είναι ζήτημα πολλών παραγόντων, λ.χ. δεν ξέρω γιατί έκαναν τη γραμμή μαζινό στα γαλλογερμανικά σύνορα και δεν προστάτευσαν αντιστοίχως τα γαλλοβελγικά, είχαν στον Β' μια παρωχημένη λογική του Α' πολέμου ότι επρόκειτο και καλά για μάχη φθοράς, ενώ τα τεχνολογικά δεδομένα είχαν αλλάξει (αεροπλάνα, άλλος τύπος πυροβολικού και τανκς κ.ά.) πάντως δεν ήταν απλά ότι οι Γάλλοι είπαν πουρκουά να πολεμάμε, ελάτε γαμήστε μας.

#29
ο αυτοκτονημενος

μη τα ξας εγραψα ο ερμος μη τα ξας ενούσα τι στον ΚΟΡΑΚΑ το πλατείνατε ρε τοοοοσο

τι καφέ και χαζά δω σηκώνει πατσά ψωλοκομένο πάντως τείνω να συμφωνήσω με τον Μαυρογιαννόπουλο

#30
allivegp

Πάντως, το ιταλικό τελεσίγραφο έδινε μονάχα περιθώριο δύο ωρών για την παράδοση, ώστε, όπως είπε και ο Μεταξάς στον Γκράτσι, ήταν πρακτικά αδύνατο να προλάβει να κάνει τις απαραίτητες διαβουλεύσεις, ενημερώσεις και ενέργειες που απαιτούντο για κάτι τέτοιο.

#31
ο αυτοκτονημενος

Βρε είπε ΟΧΙ η δεν είπε το είπε αν και έπρεπε να πάρει μια ΤΕΤΟΙΑ απόφαση χωρίς διαβουλεύσεις και λοβιτούρες και χωρίς να συμβουλευτεί τον (ΚΥΡΙΑΡΧΟ μη χέσω ) λαό και χωρίς να πει (δεν λέμε την πίρε ο αέρας τη σημαία)
έχουμε γεμίσει yes man και pampets δεν μας εκτιμά κανείς λαός γιατί δεν έχουμε καμία μα καμία σχέσει με τους προγόνους μας άπλα και ελαφρά τη καρδία καπηλευόμαστε τον απόηχο της δόξας τους και ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ μπροστά τους ένα τίποτα (θα έλεγα σκουλήκια άλλα αυτά έχουν κάποια αξία)
δυστυχώς

#32
Επισκέπτης

Κι αν δεν έλεγε ΟΧΙ ο Μεταξάς; Κι αν οι αδερφοί φασίστες Ιταλοί μπαίναν στην χώρα; Και αν οι αδερφοί Γερμανοί Ναζί ακολουθούσαν; Και αν όλοι εμείς τους αγκαλιάζαμε με την Ελληνική Φιλοξενία μας; Και αν ο λογοχρονεμένος μας Χίτλερ δεν έχανε και δημιουργούσε ένα πραγματικό Τρίτο Ράιχ; Τι ωραία που θα ήταν για μερικούς απο δω μέσα!

Ούτε Εβραίοι, ούτε gay, ούτε ανάπηροι, ούτε γύφτοι, ούτε μετανάστες! Όλα καλά και όλα ωραία! Μόνο Άριοι Έλληνες όπως ο Μιχαλολιάκος, Μακεδώνες όπως ο Ψωμιάδης, Αχαιοί ομορφάντρες όπως ο Giorgakis, Λεωνίδες όπως ο Αντωνάκης και Μίνωες όπως η Ντορούλα... Βουρ στον Καιάδα και στα κρεματόρια όλοι οι επίλυποι, Αρβανίτες και Βλάχοι, Πομάκοι, Αλάδωτοι, Πελασγοί, Κάρες και Λέλεγες!

Δεν θα υπήρχε ούτε φρι ιντερνετ, ούτε slang.gr, ούτε και η δυνατότητα να γράφω αυτά που μόλις έγραψα...

Πολύ ωραία!

#33
ο αυτοκτονημενος

μη πιάνεις τα άκρα εκ του ασφαλούς βάλε την θέση σου (νοητά) στην τότε ιστορία και δεδομένα αν δυνασε διότι όλα αυτά που λέμε και λες είναι υποθετικά
μακάρι να είχαμε μια χρονομηχανη και τότε θα μαθαίναμε και θα λύναμε πολλές απορίες

#34
knasos

Αν είχες όπως λες μια χρονομηχανή και, δεδομένης της θεωρίας του χάους, άλλαζες άπειρα ακόμη και χωρίς να το θες εσύ την ιστορία και το συνεχές, στο τέλος-τέλος θα είχε νόημα να αντιπαραθέσεις τα ευρήματά σου... σε ποια ιστορία; Θα έθετες σαν βάση την «ιστορία» με την οποία μεγάλωσες; Στις πόσες άλλαγες θα έχανες τον μπούσουλα;

(αλλάζει λίγο η συζήτηση αλλά κι αυτό ενδιαφέρον είναι)

#35
ο αυτοκτονημενος

μα είναι απλό δεν θα είχες την ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ να αλαξης ΤΙΠΟΤΑ θα ήσουν όπου ήθελες χωρίς να είσαι αντιληπτός από κανένα απλά θεατής σαν ένα φάντασμα αόρατο για παράδειγμα θα ήσουν παντού και θα ελυνες της απορίες σου

#36
ο αυτοκτονημενος

η αν ειχαμε την δυνατότητα να ΠΡΟΒΑΛΟΥΜΕ την ΕΚΟ των ανακλώμενων στα άστρα και επιστρεφομένων σημερα εικόνες του παρελθόντος ε;; κνασε ε;;

#37
allivegp

Στην Τουρκία το youtube είναι απαγορευμένο. Ο yourstruly βρέθηκε στην Πόλη προ ολίγων ημερών για ένα σύντομο ταξίδι, και προσπάθησε να μπεί στο youtube από ένα νετκαφέ στην πλατεία Ταξίμ, αλλά πήρε τον πούλο. Αντιθέτως, το slang.gr έπαιζε κανονικά.

#38
knasos

Καλά όταν μου το είπε ένας δάσκαλος αυτό έμεινα σεκος. Ο πουστρακος τα έλεγε όλα με έναν τέτοιο τροπο που σου εμέναν ηθελες δεν ήθελες (νταξ εγώ ήθελα κιολα.)

- Θελετε να ακούσετε το καταπληκτικό ή το πιο καταπληκτικό;
- Και τα δυο. - Καλα. Το ξέρετε ότι αν ο ήλιος μια μέρα σκάσει εμείς θα το καταλάβουμε 8 μισή λεπτά μετά επειδή τόσο κάνει το φως να έρθει από τον ήλιο;
- Ωωωω!
- Και το ξέρετε πως αν ένας εξωγηινος πολύ μακριά, ας πουμε 2000 έτη φωτός μακριά, φτιάξει ένα τηλεσκοπιο που θα μπορεί να δει την Γη, αντί για μας θα έβλεπε τον Σωκράτη και τον Πλατωνα;
- Ωωωωωωωωωωωωωωω!

Μπορείς να σκεφτείς πως θα ήταν ο κόσμος αν μπορούσαμε να δούμε το παρελθόν; Θα μας γλυτωνε από τους απειρους δικηγόρους και τους φοιτητές της νομικής (βέβαια πολλά νομικάρια καταστήματα-στέκια θα μαραζωναν σαν κωλάτεραλ νταματζ αλλά στα αυτά μας), θα έκανε άχρηστο το σύστημα των αναμνήσεων, το ψεμα δεν θα είχε λόγο ύπαρξης (καλά αυτό μας το πα και πιο πάνω :), οι περισσότερες θρησκείες ίσως τα έβρισκαν σκούρα, το γενικότερο σύστημα αξιολόγησης κάθε είδους δραστηριότητας θα άλλαζε και χίλια δυο αλλά πράγματα που θα μου ερχόταν ευκολότερα με παρέα και «κάτι» να γυρίζει παρά μπροστά σε μια οθόνη.

Ο Χωκινγκ βέβαια είχε πει ότι αν και εφόσον καταφέρουμε να ταξιδέψουμε στο χρόνο η ίδια η φύση/πλαση/κόσμος κτλ δεν θα μας αφήσει να κάνουμε κάτι που θα αλλάξει το συνεχές γιατί θα έχει ηδη γίνει. Ο πιο μάγκας πάντως από όλους ήταν ο Νταγκλας Ανταμς. Ο άνθρωπος ήξερε ότι η αντίληψη του χρόνου είναι εξαιρετικά πιο περίπλοκη και δυσνοητη από την επιφάνεια που έχουν μόλις ακουμπήσει διάφοροι γι αυτο και μπλεχτηκε με «Γεννητριες Απιθανοτητων» και αλλά τέτοια κουφά (ο άνθρωπος ήταν ανεξαντλητος) αλλά όχι με το χρόνο.

#39
Galadriel

Ντούγκλας Άνταμς και τώρα βλέπω τον πάτση να ξεφυτρώνει από μια γωνία ενθουσιασμένος χε, μου θυμίζετε την έκπληξή μου όταν άκουσα για τον στίβεν σιγκαλ (όλοι τον ήξεραν εκτός από μένα - ναι, το ξέρω, είμαι έλεος που συγκρίνω τα δύο αλλά έχει πλάκα).

Κνασουλάκο πολύ πριν γράψεις το σχετικό στο κείμενο διάβαζα όσα έγραφες και σκεφτόμουν, πω πω, το μωρούλι στο άλλο χέρι έχει κάτι που γυρίζει αααααχχαχα

ΥΓ τα λες ωραία όμως, με μάγεψες, πώς καταφέρνετε και κάνετε κάτι λήμματα που είναι για φτύσιμο να μην σου πάει η καρδιά να τα αφήσεις να φύγουν από την οθόνη...

#40
HODJAS

Κωλάντεραλ ντάματζ...

#41
Vrastaman

MOYAXAXAXAXAXAXAXAXAXXAXAXAXXAXAXXAXAXXAXAXAXAXXAXAXAXXAXAXAXAXXAXAXAXA!!!

#42
ο αυτοκτονημενος

που έχει η αχλάδα την ουρά ;; κνασε ισαακ ασιμοβ βαν βογκ (αν δεν απατόμε) και ξερο ψωμί φίλε

#43
Khan

Σχετικά με το θέμα που έθιξαν ο Τζόνι κι ο Βράστα, ήτοι πότε αρχίζει κανείς την Αντίσταση, οι Γάλλοι χρησιμοποιούν τις εκφράσεις résistant de la première heure και résistant de la dernière heure, ήτοι αντιστασιακός της πρώτης/ τελευταίας ώρας, αντλημένο από την χριστιανική φρασεολογία («εργάτης (του αμπελώνος) της πρώτης ώρας/ της ενδεκάτης»). Οι πρώτοι το επισείουν προς αύχησιν, οι δεύτεροι λοιδωρούνται ως σπεκουλαδόροι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αντιστασιακού της ενδεκάτης ώρας ήταν ο Sartre, για τον οποίο ο Pierre Vidal-Naquet δήλωσε σκωπτικά «ο Σαρτρ άρχισε την αντίσταση την ημέρα της απελευθέρωσης», αλλά και ο πολύς Malraux. Από την άλλη, στην Γαλλία υπήρχαν κάμποσοι αντιστασιακοί της πρώτης ώρας (η ποιότητα βέβαια της αντίστασης είναι μια άλλη συζήτηση), ενώ και το Κ.Κ. παρά κάποιες βολιδοσκοπήσεις με τους ναζιάρηδες παρέμενε εξαρχής σε τιμημένη παρανομία, με ορισμένα στελέχη του να γίνονται αντιστασιακοί της πρώτης ώρας.

#44
HODJAS

Ούτε μουσακάς να' τανε...

#45
Επισκέπτης

Παγωμένος...

#46
HODJAS

Εδώ είναι που λέει:

-Το λουκούμι σας κύριε Μπάμπη!
-Ποιό λουκούμι; Σου είπα εγώ λουκούμι; Σ' όλη την ταινία σε κυνηγάω να φέρεις έναν καφέ και μου' φερες λουκούμι;
-Καλά κύριε Μπάμπη, έφτασε, έφτασε!
-Άστον, σ' άλλη ταινία...

(Βέγγος σε «Σχολή για σωφερίνες» 1964)

#47
Marina75

Μια εναλλακτική αφήγηση της ιστορίας παρουσιάζει ο Φίλιπ Ντικ στο «Ο άνθρωπος στο ψηλό κάστρο». Στο βιβλίο παρουσιάζεται μία πραγματικότητα όπου οι δυνάμεις του Άξονα, Γερμανία κι Ιαπωνία, μετά τη νίκη τους στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έχουν μοιραστεί κι εξουσιάζουν όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Οι Η.Π.Α. έχουν ηττηθεί κι αν θυμάμαι καλά η Μεσόγειος έχει αποξηρανθεί με στόχο την εντατικοποίηση της καλλιέργειας! Το βιβλίο επανακυκλοφόρησε πρόσφατα. Όποιος φίλος της επιστημονικής φαντασίας αλλά της εναλλακτικής ιστορίας ας το διαβάσει αν δεν το έχει κάνει ήδη.

#48
patsis

Φοβερή έμπνευση ο Φίλιπ Ντικ αλλά δεν είναι και φοβερός στην γραφή του. Εκτός κι αν τον αδικούν οι μεταφράσεις που έχω πετύχει. Στο «Κόλπο Α.Ε.» έχασα πραγματικά την μπάλα, το διάβασα μέχρι τέλους από αρρωστημένη επιμονή και μόνο. Μερικά σχετικά σχόλια εδώ.