Πρόκειται για φυλές φίλων τση χιπχόπ, άκα χιπχοπάκια.

Η αποδελτίωση των φυλώνε είναι πέρα από τους σκοπούς του ορισμού αυτούνου, ωσεκτουτού περιοριζόμεθα στα απολύτως βασικά: οι χιπχοπάδες είναι συμπαθείς κατά τα λοιπά μαδαφάκες που όταν δεν ακούν ή / και χώνουν ρίμες, κάνουν γκράφιτι και μπρέικντανς. Η ενδυματολογικές τους επιλογές ξεκινάνε από διακριτικό γκαντζ και καταλήγουν στο λουκ του Ali G και τα αγαπημένα τους επιφώνημα είναι γιο! και ρησπέκτ!

Disclaimer: στην Ελλάδα υπάρχουν πάμπολλες φυλές χιπχοπάδων, γουαναμπήδων και μη. Χάριν οικονομίας, θα αρκεστώ στο τσουβάλιασμα δυο μεγάλων σκηνών, οι οποίες σιχαίνονται αλλήλους:

  • Οι Διονυσιακοί: ραπερόνια ελαφρών βαρών που δεν παίρνουν τον εαυτό τους και πολύ στα σοβαρά με αποτέλεσμα να κατηγορούνται από άλλες φυλές για μεϊνστριμίλα. Πιονέροι της σκηνής τα χαβαλεδιάρικα ΗΜΙΖ, που εξακολουθούν να πραγματεύονται και τα πιο «σοβαρά» θέματα λολαδερώ τω τρόπω. Έτεροι εταίροι οι Goin' Through, οι Stavento, ο Υποχθόνιος.
  • Οι Απολλώνιοι: οργισμένοι βαρυψώληδες σταυροφόροι κατά πάσης κοινωνικής αδικίας που παίρνουν τον εαυτό πάρα πολύ στα σοβαρά. Στέκι τους το www.hiphop.gr. Μια σημαντική συνομοταξία αποκηρύσσει την χιπχόπ μετά βδελυγμίας δίκην εναλλακτικίλας και αυτοπροσδιορίζεται λοουμπαπάδες. Προεξέχων ο B.D. Foxmoor των Active Burger. Βλ. επίσης Totem, Βαβυλώνα, Non Grata, Βrigade αλλά και την πα μαλ, πα μαλ Sadahzinia.

Η μόνη αφορμή που προκάλεσε σχεδόν όλες οι φυλές των χιπχοπάδων να συνευρεθούν ειρηνικάήταν η δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Ίσως απειδή ο ακομπλεξάριστος Killah P υποδήλωνε στοιχεία κι από τα δύο ρεύματα (συγκρίνατε την Κρίση και το Ρούμι Τεκίλα με τα Εκτός Ελέγχου και [Σιγά μη Κλάψω](Σιγά μην κλάψω)).

Τέλος, λίγα λόγια για την ετυμολογία του όρου. Ο χιπχοπάς, όπως και τα συναφή χιπστεράς, χίπης, χιπ, καθώς και η ζητωκραυγή χιπ, χιπ, ουρά! (και ταλιμπάν) είναι εκ του «hep», παμπάλαιας σλανγκιάς για ψαγμένα άτομα (βλ. εδώ). Πρώιμο παράγωγο από τον χώρο τση τζαζ: hepcat.

Οι θεωρίες διίστανται για την πρωθύστερη προέλευση του hep:

Διαλέγετε και παίρνετε.

1.
- Στα Δυτικά οι Χιπχοπάδες Συζητούν για τον Σεξισμό Μέσα μας. Μια ανοιχτή συζήτηση με αφορμή το στίχο που δίχασε τον κόσμο στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ.

2.
-Συνέντευξη τύπου Χιπχοπάδων για τον δολοφονηθέντα Killah P (Βίντεο) - #KillahP

3.
- Η συντριπτική πλειονότητα των χιπχοπάδων έχει i.q. μικρότερο του μέσου.
1)Αδυνατούν να διαβάσουν ένα κείμενο πάνω από 5 γραμμές
2)Αδυνατούν να συνθέσουν ένα κείμενο πάνω από 2 γραμμές.
3)Το λεξιλόγιό τους περιορίζεται σε 100 λέξεις.
4)Μιλάνε για πράγματα που δεν ξέρουν και έχουν και φανατική άποψη κιόλας

4.
- Λοιπον, οπως εχω ηδη πει, πιστευω οτι ενα σοβαρο πληγμα για την ελληνικη χιπ χοπ σκηνη ηταν (και δυστυχως ειναι) ο διχασμος του κοινου σε «χιπχοπαδες» και «λοουμπαπαδες». Προσωπικα δεν βαζω ταμπελες στην μουσικη, δηλαδη ακουω οτι μ αρεσει, αλλα προτυμω ο καλλιτεχνης που ακουω να ειναι παραδειγμα προς μιμηση σε μενα.

(από Khan, 10/07/14)Μεταξύ των διονυσιακών στιγμών μπορεί να συγκαταλεγεί και η πανούσειος στροφή του πρώην λοουμπαπά Νικήτα Κλιντ. (από Khan, 15/07/14)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
σφυρίζων

Λησμόνησα να αναφέρω το αυτονόητο, ότι το σχίσμα Διονυσιακώνε και Απολλώνιων μεταφέρεται από τις ΗΠΑ. Ανάδοχοι των ΗΜΙΖ οι 2 Live Crew και των Active Member οι Public Enemy.

#2
Khan

#3
σφυρίζων

Στος. Παράλληλα στα 70αζ εμφανίστηκαν και οι Τζαμαϊικανοί dub poets με δική τους εκδοχή τση ραπ. Προεξέχοντες οι Linton Kwesi Johnson (βλ. Inglan Is A Bitch) και ο Mutabaruka (βλ. Whiteman Country, De System is a Fraud).

#4
σφυρίζων

Plugged εκτέλεση του Inglan is a Bitch.

#5
soulto

Υπάρχει κι ποντιακή hip-hop και μάλιστα θα μας εκπροσωπήσει φέτος στη γιουροβίζιο.
Εδώ παλιότερο σουξεδιάρικο άζμα του συγκροτήματος:
…Δεν θέλω thi$, θέλω την πατρίδα μου οπίς. Τραπεζούντα, Κερασούντα, θα έρθει η ώρα, θα δεις…
Ενδεικτικοί στίχοι:

Δεν αντέχω, όσο μεγάλωνα στην ξενιτεία
και οι ρίζες μου ξεχασμένες κάπου στη γενοκτονία.
Μία θρησκεία, χριστιανική ορθοδοξία
τόσοι ακόμα πάνε στη Σουμέλα Παναΐα…
Στη Χαβάη, στο Ντουμπάι, πουθές δεν μας χαλάει.
Δις ιζ… και ο Πόντιος τρέλα πουλάει
τελειώνει το οχτάστιχο και νιώθω πλησιάζουνε
αυτοί που τόσα χρόνια την πατρίδα μου ρημάζουνε.
Δεν θέλουν να μας φτάσουνε, δεν θέλουν να μας πιάσουνε,
θέλουν πολλή ανέχεια, τ’ ομάτια μας να χάσουμε.

…Δεν θέλω thi$, θέλω την πατρίδα μου οπίς. Τραπεζούντα, Κερασούντα, θα έρθει η ώρα, θα δεις…

Όσο για το "Απολλώνιοι", δεν γκζέρω, εμένα -μετά απ' αυτοί τις στίχοι κι αυτή τη φωτό στο φβ τους- για ελληνόκαυλοι με μοιάζουν.