Ορισμός: 5
Λήμμα: 5
Τιραμισουρεαλιστικός στίχος των αδελφών Κατσιμίχα απ' το τραγούδι «Don't worry be happy». Η μεταφορά είναι από την εξίσου τιραμισουρεαλιστική συνήθεια των '70ς και '80ς να βάζουν οι άνθρωποι χρυσά δόντια στην θέση αυτών που λείπουν, ένα χούι που μας χάρισε αρκετά γκροτέσκα χαμόγελα, η συνηθισμένη φάτσα '70ς περιλαμβάνει χρυσά δόντια, κοκκάλινα γυαλιά, τσιγάρο και αστείο κούρεμα. Στην φράση λαμβάνεται υπ' όψη το τιραμισουρεαλιστικό ενδεχόμενο να κοπούν τα ρουθούνια στην μέση. Για το οποίο δεν πρέπει να ανησυχούμε, γιατί μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε. Το νόημα είναι ότι μπορούμε, ναι, μπορούμε να ζήσουμε σε μια νιρβάνα αισιοδοξίας, αφού αποκλείεται να ανακύψει πρόβλημα για το οποίο να μην υπάρχει λύση.
-Λες να μας πιάσουν οι μπάτσοι για την παρανομία;
-Κι αν τα ρουθούνια μου μείνουν μισά, κανένα πρόβλημα, θα βάλω χρυσά

Το τραγούδι.

Στίχοι: Χάρης&Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Bobby McFerrin
Πρώτη εκτέλεση: Χάρης&Πάνος Κατσιμίχας

Αν η δικιά σου σού κάνει νερά
κι αν έχεις χάσει στα χαρτιά...
Don't Worry Be Happy

Άμα σε πιάσουνε με κάνα ψύλλο
και σε λυσσάξουνε στο ξύλο...
Don't Worry Be Happy

Υπάρχουν και χειρότερα
μα θα στα πω αργότερα
Don't Worry Be Happy

Άμα ξυπνήσεις μέσα στη φυλακή
και δε σου εξηγεί κανένας γιατί...
Don't Worry Be Happy

Δεν είναι ανάγκη να το ξέρεις κι εσύ
τους φτάνει που το ξέρουν αυτοί...
Don't Worry Be Happy

Είμαστε όλοι ύποπτοι.
Κι εγώ κι εσύ και η γάτα μου μαζί
Don't Worry Be Happy

Άμα ξυπνήσεις και έχεις βγάλει ουρά,
άμα ψαχτείς και έχεις βγάλει βυζιά...
Don't Worry Be Happy

Άμα η κόρη σου σε λέει μπαμπά ενώ ο γιος σου σε φωνάζει μαμά...
Don't Worry Be Happy

Δεν είναι αυτό για να σ' ανησυχεί, είναι μια ψιλομετάλλαξη...
Don't Worry Be Happy

Και τι με νοιάζει εμένα δηλαδή,
εγώ θα γίνω σταρ του MTV
Don't Worry Be Happy

Kαι αν τα ρουθούνια μου μείνουν μισά,
κανένα πρόβλημα θα βάλω χρυσά...
Don't Worry Be Happy
Από:  Dirty Talking την: 02/03/09
 
 
Σχόλια [7]
(02/03/09)
poniroskylo
Χρυσά δόντια υπάρχουν από τα αρχαία χρόνια - Αιγύπτιοι, Μάγια κλπ - πιο πολύ ως κόσμημα παρά για ιατρικούς λόγους. Οι οδοντίατροι στη Δύση σταμάτησαν να βάζουν χρυσές κορώνες εκεί γύρω στη δεκαετία του '70 αλλά από τα τέλη της δεκαετίας του '80 τα χρυσά δόντια ξαναήρθαν στη μόδα
ως bling λόγω hip hop, rap κλπ.
(30/06/09)
Γιωργος
Αναφέρεται στους κοκαϊνοπότες νομίζω. Η πολλή χρήση κοκαϊνης οδηγεί σε καταστροφή των ρουθουνιών. Τα οποία στη συνέχεια (κατά το στίχο των Κατσιμίχα) θα αντικατασταθούν με χρυσά
(23/07/09)
Simis
Για τα χρυσά δοντια σημειώστε οτι δεν είναι μονο θέμα μόδας αλλά και μια ασφαλέστατη μέθοδος μεταφοράς πλούτου χωρις κίνδυνο κλοπής
(23/07/09)
Hank
Και πάντως έχει λιγότερες παρενέργειες από το να μεταφέρεις διαμάντια στον κώλο σου.
(23/07/09)
BuBis
α ρε Hank μου θύμισες το condom in ass...
(21/12/09)
mariahomorfi
με αυτο τν ορισμο ερχεται στο μυαλο μου mick jagger
 

Ορισμός: 7
Λήμμα: 5
Έχω φάει κόλλημα με κάτι και ασχολούμαι όλη την ώρα με αυτό, χωρίς να υπολογίζω τίποτε και κανέναν άλλον.

Σημείωση από τη Συντακτική Ομάδα
- Τι θα γίνει, θα πάμε πουθενά το βράδυ να λιώσουμε στα ξύδια;
- Καλά αγόρι μου, εσύ έχεις μονίμως του κώλου σου τον χαβά... Ρε έχουμε και δουλειά το πρωί!
 Κατηγορίες:  Εκφράσεις Κλασικά  
Από:  Cunning Linguist την: 28/03/08
 
Σχόλια [3]
(23/07/09)
Simis
Χαβας είναι ο (μουσικος) ρυθμος. Η λέξη νομιζω οτι έχει ισπανικη προέλευση. Υποθέτω οτι εδω σχετίζεται με το κλάσιμο με ρυθμό
(23/07/09)
Hank
Είναι τουρκική λέξη, αλλά πιο πριν ποιος ξέρει; Ει μη το Πονηρόσκυλο...
(23/07/09)
poniroskylo
Στα τούρκικα είναι πολύ συνηθισμένη λέξη το hava. Είναι ο αέρας (εξ ου και Türk Hava Yolları, οι Τουρκικές Αερογραμμές), ο άνεμος, ο ουρανός, ο καιρός, το κλίμα γενικότερα αλλά και η μελωδία (ανάλογο και το αγγλικό air). Η λέξη υπάρχει και στα πέρσικα κι ένα πράμα που απασχολεί πολύ τους Πέρσες είναι αν ένα μέρος έχει καλό ab va hava, καλό νερό και αέρα. Νομίζω ότι και στα Αραβικά υπάρχει η λέξη και σε άλλες γλώσσες της Ανατολής.
 

Ορισμός: 8
Λήμμα: 8
Ομοιοκαταληκτική παροιμία, που εφιστά την προσοχή σε ανεξαρτήτως φυλετικού προσήμου συγχρωτιζομένους επί μακρών, ότι επίκειται λούτσος. Δηλαδή, αραίωνε και λίγο για θα πιάσουμε κορέους!

Στη «γαλάζια λίμνη» τα ξεμοναχιασμένα παιδάκια, από 'δω το φέρανε, από 'κει ήρθε, της τόνε φόρεσε της Μπρουκ ο τζες, n'est-ce pas;

Θυμίζει παλιό (40'ς-50'ς) μαθητικό κολομπαρίστικο (πάλι) πείραγμα: «Παράτα τα πηδήματα στο λέω για καλό σου, είμαστε συνομήλικοι τον ξέρω τον καημό σου»...
- Πού πάς;
- Πάω στου Γιώργου να διαβάσουμε.
- Πάλι στο Γιώργο; Γιατί εδώ σ' ενοχλεί κανένας; Το πολύ το σμίξιμο φέρνει και το μπήξιμο, αυτό λέω εγώ...
Από:  HODJAS την: 23/07/09
 
Σχόλια [6]
(23/07/09)
Hank
Είναι σοφός ο λαός μας!
Σλανγκαρχιδιά: Εφιστά δεν είναι το σωστό;
(23/07/09)
HODJAS
Έχω την εντύπωση, (χωρίς να είμαι σίγουρος), οτι είναι συνηρημένο β΄τάξης εφιστέω-ω άρα εφιστέει-ει, διότι στον πληθυντικό είναι εφιστέομεν-ούμεν/εφιστέετε-είτε/εφιστέουσιν-ούσιν και όχι εφιστάομεν-ώμεν/εφιστάετε-άτε/εφιστάουσιν-ώσιν.
Σπαζοκεφαλιά
(23/07/09)
Hank
Όχι, είναι εφιστά κατά Μπάμπη, κι εξάλλου στα αρχαία το ρήμα είναι ιστάω. Πρβλ. και συνιστά.
(23/07/09)
Hank
Υ.Γ. Προσπαθώ να μην μου πάρει ο Άλλος τον τίτλο του μεγαλύτερου σλανγκαρχίδη του σάιτ.
(23/07/09)
HODJAS
Ε, τότε το παίρνω όπισθεν και ζητώ ταπεινά μπαρδόν.
Άμα το λέει ο Μπάμπης...
Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΦΙΛΑΕΙ
 

Ορισμός: 6
Λήμμα: 7
Παιδική ασθένεια του σλανγκιστή, που αν μεν την περάσει σε πρόωρα στάδια της ανάπτυξης δεν είναι σοβαρή, αλλά αν την κολλήσει σε μεγάλη ηλικία μπορεί να του δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα.

Συνίσταται στο να κάνεις λογοπαίγνια κακής ποιότητας και μετά να λες αυτάρεσκα: «Καλό, έεε;», όπως ο Μάρκος Σεφερλής. Τα λογοπαίγνια είναι πολύ προφανή ή τραβηγμένα απ' τα μαλλιά, ή απλώς ανόητα και δεν αποτελούν παγιωμένη σλανγκ, οπότε η σλανγκική κοινότητα πρέπει να απαντήσει στο πάσχον από σεφερλίτιδα μέλος της: «Ceci n'est pas slangue!». Και γενικότερα, σε κάθε παρέα θα βρεθεί και κάποιος που θα πάσχει από σεφερλίτιδα.
Ο (υποθετικός) χρήστης Νέωψ ανεβάζει λήμμα «Έχουμε χάσει το μέτρο», με ορισμό: «Το λέμε όταν θέλουμε να μετρήσουμε ένα μέγεθος με μέτρο λ.χ. το ύψος μας, και δεν μπορούμε να βρούμε το μέτρο. Καλό εεε;». Σχόλιο: «Ceci n' est pas slangue! Ceci est σεφερλίτιδα!».

Αδιόρθωτος, ο χρήστης Νέωψ ανεβάζει λήμμα: «βύζα, η» και ορισμό: «Η άδεια παραμονής σε μια χώρα. Η μικρή άδεια παραμονής λέγεται «βυζάκι». Η μεγάλη άδεια παραμονής λέγεται «βυζάρα».
Σχόλιο: «Α, εσύ έχεις οξεία σεφερλίτιδα!».
Από:  Hank την: 15/01/09
 
 
 
Σχόλια [4]
(16/05/09)
poniroskylo
@ hank κορυφαίο! Το πιστεύεις ότι τέσσερις μήνες τώρα δεν τόχα δει; Ευτυχώς που βρέθηκε ένας χριστιανός (χε χε) να μου το δείξει ...
(23/07/09)
xalikoutis
υπάρχει και σχετική διαταραχή ας πούμε ψυχαναγκαστικού λογο-παιξίματος, το Witzelsucht ή Σύνδρομο Foerster για το οποίο έχει γράψει και ο πολύς Arthur Koestler....
(23/07/09)
Hank
Και σύμπτωμα σλανγκοπάθειας, φαντάζομαι.
(01/01/10)
mhtsous
Θα γίνω καλά γιατρέ μου;
 

Ορισμός: 9
Λήμμα: 9
Ο χαρακτηρισμός «αντρούλα» προσδίδεται στα Σφακιά της Κρήτης στους μεγαλόσωμους και ρωμαλέους άντρας, και συνδηλώνει παλικαροσύνη, λεβεδιά αλλά ενδεχομένως και μια κάποια βραδύτητα και βαρύτητα στη σκέψη και τη δράση - η οποία ακριβώς αντισταθμίζεται από το εκτόπισμα της δράσης, όταν αυτή τελικά λαμβάνει χώρα.

Είναι θηλυκού γένους, και αξίζει να αναφερθεί ότι πολλές φορές το μικρό όνομα «αντρούλων» θηλυκοποιείται και μένει έτσι ως παρατσούκλι: Γιάννης - Γιαννουλιά, Αντρέας - Αντρουλιά, Γιώργος - Γιωργουλιά κλπ

Γιατί γίνεται αυτό δεν ξέρω, δεν ξέρω αν είναι είδος «χαϊδευτικού μεγεθυντικού», που κρατάει από σχετικά απονήρευτες εποχές, στις οποίες η αλλαγή του γένους (ακόμα και) σε θηλυκό συνδήλωνε «όγκο» τρόπον τινά και όχι εκθήλυνση.

Σημειωτέον ότι το πράμα είναι πολύ μπερδεμένο: στην Κρήτη δεν υπήρχαν μεγεθυντικά σε -άρας, -άρα, αλλά σε -άρος με μετάθεση και του τόνου (π.χ. κώλαρος, ντομάταρος και όχι ντοματάρα) ενώ και η αρσενικοποίηση λέξεων με την κατάληξη «-ουλος» χρησιμοποιούνταν στο σχηματισμό ιδιότυπων μεγεθυντικών κατ' ευθείαν από υποκοριστικά σε -ούλι, όπως λ.χ. κάτσουλος = ο μεγάλος γάτος [κατσούλι=το γατάκι], σακούλι - σάκουλος κλπ.

Σκεφτείτε όμως: η σακούλα δεν είναι το μεγάλο σακούλι, το οποίο είναι ο μικρός σάκος; Τώρα, μπορώ να σκεφτώ άλλη μια λέξη που υπάρχει παρεμφερές μεγεθυντικό σε -ούλα, το μεγάλο πεζούλι (το μεγάλο μπεντένι) λέγεται πεζούλα, έτσι ίσως και το παιδί που κάποτε ήταν «αντρούλι» (το οποίο όμως δεν απαντά), δηλαδή, μεγαλόσωμο, παιδί ήδη άντρας, μεγαλώνοντας γίνεται «αντρούλα» (σημειωτέον επίσης ότι στην Κρήτη δε λεγόταν το «άντρακλας»).
- Και μπαίνομε στην αυλή μεσημέρι και θωρούμε το Βαρδή που δεν τον εγνωρίζαμε τότεσάς κι εκοιμούντανε κι εροχάλιζε, μα ίντα θαρρείς, πασπάλους [=κονιορτό] εσήκωνε...
- Τέθοια αντρούλα στο χωριό δεν υπάρχει δεύτερη...
- Αυτός λέει ξυπνά, αρμέγει μιαν αίγα και πίνει το γάλα κι ύστερα λέει καλημέρα...
Από:  xalikoutis την: 23/07/09
 
Σχόλια [2]
(23/07/09)
Hank
Κι εγώ νομίζω ότι τα θηλυκά είναι συχνά μεγεθυντικά των αρσενικών. Πρόχειρο παράδειγμα: αρχίδα- αρχίδι. Πιθανόν με βιολογική τε και ψυχαναλυτική εξήγηση. Μάλλον ο Αδάμ βγήκε από την πλευρά της Εύας.
(28/07/09)
ironick
ils sonts fous ces Crètois!
 

Ορισμός: 16
Λήμμα: 15
Έτσι λέγαμε στο σχολείο μου τους κοκκινοτρίχηδες, επειδή το χρώμα των μαλλιών τους παρέπεμπε στα κόκκινα φανάρια των μπουρδέλων (ο αγαπητός Κάνινγκ έχει ήδη πραγματευθεί εδώ τη χρήση του όρου προκειμένου για άψυχα).

Τα οποία μπουρδέλα, παρεμπίπταμπλυ, σπανίως πλέον φέρουν κόκκινη λάμπα άνωθεν της εξωτερικής θύρας, έναν γυμνό γλόμπο έχουν όλο κι όλο. Η ταύτιση κόκκινου χρώματος και οίκων ανοχής έχει περάσει στη σφαίρα της μυθολογίας του αγοραίου έρωτα, βλ. και την κλασική ταινία του Β. Γεωργιάδη.

Οι μπουρδελέδες λοιπόν, που δεν ήταν πάνω από 2-3 άτομα σ' ολόκληρο το σχολείο, έτρωγαν τρελό κράξιμο, ως μειονότητα, ως διαφορετικότητα. Και οι μειονότητες πάντα δαιμονοποιούνται, υφίστανται τη δικτατορία της πλειοψηφίας, την καταπίεση των «φυσιολογικών» και των «κανονικών». Τα παραδείγματα πάμπολλα ανά τους αιώνας: Οβραίοι, λωβιάρηδες, γκέουλες, αιρετικοί κλπ. Ο μετα(σο)δομιστής Michel Foucault έχει περιγράψει τους τρόπους με τους οποίους οι σχέσεις εξουσίας διεισδύουν στη σφαίρα της καθημερινής ζωής, εν προκειμένω στο μικρόκοσμο του σχολείου, παράγοντας περιθωριοποιήσεις και απομονώσεις. Ακόμη ο Zακ Δεριδάς, ο θεωρητικός της διαφωράς, εκδιπλώνει την δανεισμένη απ' τον Ρουσσώ έννοια του συμπληρώματος (supplement): αυτό που προστίθεται σε κάτι που υποτίθεται πως είναι ήδη πλήρες και τέλειο. Η Εύα στον Αδάμ, η μαλακία στο γαμήσι, οι κοκκινοτρίχηδες και λοιπά φρικιά σ' όλους εμάς τους «νορμάλ» (τρομάρα μας). Πιο απλά, με το να κράζουμε και να κανιβαλίζουμε τους αδύναμους, δομούμε τις ταυτότητές μας, ατομικές ή συλλογικές..

Για την ιστορία του πράγματος, να προσθέσω ότι λόγω της κοκκινίλας τους, θεωρούσαμε τα παιδιά αυτά γενικώς κουλά, εκθηλυσμένες φλωράντζες, ήτοι φλωρόπουστες. Είναι βέβαια αξιοσημείωτο, το πως ένα εξωτερικό χαρακτηριστικό που παλαιότερα σχετιζόταν με τη δύναμη και τη λεβεντιά (π.χ. Φρειδερίκος Βαρβαρόσσας, Πειρατής Κοκκινογένης), κατέληξε να έχει τόσο αρνητικές συνδηλώσεις.

Ό,τι πάνω-κάτω ίσχυε για τους μπουρδελέ, ίσχυε και για τη μακρά χορεία των κάθε λογής απόκληρων και παραγκωνισμένων του σχολείου, το οποίο btw - τί σύμπτωσις άραγες! - κι αυτό μπουρδέλο το λέγαμε: γυαλαμπούκες ή γυαλάκιες, τα σιδερένια χαμόγελα, οι σπασίκλες ή φύτουλες ή φυτούκλες ή χλωροφύλλη power, οι πολύ χοντροί, οι πολύ κοντοί, οι μπιμπικιάρηδες ή πίτσα faces κ.ο.κ
1. - Ωχ μαλάκα, περνάει ο μπουρδελές, ετοιμάσου για τρικλοποδιά.
- Α γαμήσου ρε, όλο εγώ βγάζω το φίδι απ' την τρύπα. Κάντου κι εσύ καμιά φορά κανά καψόνι.. Τι φοβάσαι στην τελική, μη σε κάνει ντα ο πουστράκιας;

2. - Μαλάκα το 'μαθες πως ο μπουρδελές ο Βάϊος έβγαλε γκόμενα;
- Άλατις κουστουμιά ο ανάπηρος! Φαντάζομαι κανά σαλάχι θα είναι, καμιά φώκια του κερατά.
- Όχι ρε, μια Εύη απ' το Β3, ωραία καυλίτσα είναι...
Από:  johnblack την: 23/07/09
 
 
Σχόλια [12]
(23/07/09)
Hank
Μια που είναι καιρός να ξυριστούν μερικά γατάκια, έχει πολύ ενδιαφέρον ότι υπάρχουν δύο πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ αγγλοσαξονικού και γαλλικού μετα(σο)δομισμού για το εξέρχεσθαι της ντουλάπας.

Οι Γάλλοι γκέι της γενιάς του Φουκώ θεωρούσαν ότι το να βγαίνεις ντε και καλά από την ντουλάπα είναι κάτι που σου το επιβάλλει ο εξουσιαστικός κυρίαρχος λόγος. Και θεωρούσαν ότι είναι υποτιμητικό για έναν γκέι να νιώθει την ανάγκη ότι πρέπει να βγει από την ντουλάπα κτλ. Είναι καλύτερο να φέρεται φυσικά.

Αντιθέτως, οι αγγλοσάξονες τείνουν μάλλον να θεωρούν ότι είναι απολύτως απαραίτητο να «πανηγυρίσεις» το να βγεις από την ντουλάπα (με τους δικούς σου όρους βέβαια) ως ένα sine qua non στάδιο της διεκδίκησής σου. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Στη Γαλλία σνομπάρεται το να θεωρείται κάτι ως γκέι μυθιστόρημα, γκέι συγγραφέας κτλ, ενώ στην Αγγλία-ΗΠΑ «πανηγυρίζεται». Άλλο παράδειγμα: Στα 80ς οι Γάλλοι γκέι δυσανασχετούσαν όταν τα ΜΜΕ συνέδεαν το Ειτζ με την γκέι κοινότητα σε βαθμό του να υποτιμάται η σημασία του Έιτζ, ενώ στην Αγγλία οι γκέι θεωρούσαν ότι πρέπει να συζητηθεί πολύ το θέμα στο πλαίσιο και γκέι στράτευσης. Γενικά, οι Γάλλοι έχουν μια παράδοση ουνιβερσαλισμού, στο στυλ είμαι άνθρωπος πρώτα και μετά γκέι ή στρέιτ (βλ. στα θρησκευτικά θέματα και την απαγόρευση της μαντήλας που για Αγγλία είναι αδιανόητη), και η μεταδομιστική γενιά κατά κάποιο τρόπο το συνέχισε παραδόξως με το να κατακρίνει την αναγκαστική ετερότητα που επιβάλλεται από τον κυρίαρχο λόγο. Στην Αγγλία-ΗΠΑ αντιθέτως κυνηγάνε την έκφραση της διαφορετικότητας με κάθε τρόπο, και φτάνουν ακόμη και στο να πανηγυρίζουν όρους κραξίματος, όπως το queer και πολλά άλλα.
(23/07/09)
Hank
Υ.Γ. Βρήκα το θέμα του Διδακτορικού μου! «Το φραπέ ως supplément κατά τον Jacques Derrida». Το γαμήσι αποδομείται διά του φραπέ.
(23/07/09)
Ο ΑΛΛΟΣ
Τι να πω που να μη ρίξει το επίπεδο λήμματος - σχολίου;

Απλώς συγχαρητήρια. Είμαι περήφανος που συσσαϊτίζομαι μαζί σας κύριοι.
(23/07/09)
johnblack
Η αλήθεια είναι πως στο θέμα των γκέι δεν έχω εμβαθύνει τόσο πολύ, έχω ωστόσο την εντύπωση πως τα λεγόμενά σου θα μπορούσαν - ίσως κάπως αβασάνιστα εκ μέρους μου - να ενταχθούν στο πλαίσιο της παραδοσιακής ιδιαιτερότητας του Νησιού, που όπως και σε πολλά άλλα θέματα ακολουθεί το δικο του μοναχικό δρόμο.
Έχω όμως ασχοληθεί αρκετά με το Κυνήγι των Μαγισσών στην Αγγλία (15ος - 17ος αι.) και τις διαφορές του από αντίστοιχα φαινόμενα στην Ηπειρωτική Ευρώπη. Κυρίως αυτή η σπουδή μου με καθοδηγεί όταν πραγματεύομαι ζητήματα ετεροτήτων, όπως το προκείμενο του σχολικού ρατσισμού. Επιγραμματικά, στην Αγγλία δεν πίστευαν ούτε πως οι μάγισσες πετούν, ούτε πως συμμετέχουν σε οργιαστικά Sabbath, ούτε πως τρώνε ζωντανά παιδιά ούτε τίποτα (όπως πίστευαν στην Ήπειρο). Πολύ πιο πραγματιστικά, η μαγεία ήταν πριν απ' όλα felony, αντικοινωνική συμπεριφορά και τίποτα άλλο. Έθεταν δλδ το όλο ζήτημα σε μια πολύ υπαρκτή βάση, χωρίς προσφυγή στον υπερφυσικό παράγοντα. Στην Ήπειρο αντίθετα κατηγορούσαν τις μάγισσες για εντελώς εξωπραγματικά και τερατώδη πράγματα, τα οποία οι κατηγορούμενες ήταν αδύνατο υπό φυσιολογικές συνθήκες να παραδεχθούν ποτέ. Ενώ στο Νησί η ταυτότητα της μάγισσας ήταν υπό προϋποθέσεις ανεκτή από την ίδια, τη στιγμή που προσπόριζε και ωφέλη, μέσω του συνεχούς εκφοβισμού των συχωριανών... Δρούσαν δλδ αυτές ως εν δυνάμει εξισορροπητικός παράγοντας για τις κοινωνικές αντιθέσεις..

Κάπως έτσι διαβλέπω μια κάποια αντιστοιχία με τα περί γκέουλων.

(23/07/09)
johnblack
Υ.Γ. Κι εγώ ευχαριστώ και σας ενημερώνω επίσης πως θα λείψω ορισμένες μέρες για διακοπές, και λαπτόπι δυστυχώς δεν διαθέτω! Καλή συνέχεια.
(23/07/09)
xalikoutis
Το κυνήγι μαγισσών πάντως δεν έχει εκλείψει καθόλου, κάνει θραύση πχ στη Νιγηρία αλλά και όπου αλλού ο Καπιταλισμός θέλει να καταστρέψει κοινότητες και να μεατρέψει τους παραγωγούς σε προλετάριους (primitive accumulation) πριν, πάν' και πρώτ' απ' όλα με νέου τύπου καθυπόταξη των γυναικών (βιβλίο: caliban and the witch, βίντεο εδώ).

Όσο για τα κοκκινομάλλικα παιδιά στην Αμερική φαίνεται ότι ο pop ρατσισμός έχει πάει ένα βήμα παραπάνω (από urban dictionary):

Ginger kids: Red haired, freckled faced, and light skinned youths. They have no soul, must stay away from sun, are creepy, and... in the middle of the night, will come to get you.
(23/07/09)
Vrastaman
Άτσα ο ginger kid Βάϊος...

Την επόμενη φορά που κάποιος πει Ντεριντά, θα τραβήξω μπάουνινγκ ή θα του στείλω τον 3χρονο γιο μου να του αποδομήσει το σπίτι...
(23/07/09)
Hank
Πιάνεται και το ντεριντάχ νταχ νταχ ή το ντιριντάι ντιριντάι ως μερακλήδικα επιφωνήματα;
(23/07/09)
Vrastaman
Ή είδες το σχόλιό μου εδώ, ή πρόκειται για creepy case of synchronicity!
(23/07/09)
Hank
Το πρώτο, αλλά το ήξερα ως κουλτουριάρικο αστείο.
(23/07/09)
Vrastaman
Επανεφηύρα τον τροχό και πάλι :Ρ
(25/07/09)
HODJAS
Λήμμα-ορισμός-παράδειγμα-σχόλια = παρφέ ανάμικτο (με έξτρα σιρόπι)!
 

Ορισμός: 10
Λήμμα: 10
Φαντασιακό έγχορδο μουσικό όργανο στο οποίο όλοι λίγο-πολύ έχουμε επιδοθεί όταν μας αρέσει ένα ροκάδικο κομμάτι. Συνίσταται στην απομίμηση με κινήσεις των χεριών του παιξίματος κιθάρας (και μάλιστα ηλεκτρικής), μόνο που στην πραγματικότητα μοιάζει περισσότερο σαν να μας έπιασε χορός saint Vitus.

Το λήμμα πρόκειται για μετάφραση του αγγλ. air guitar.
Κάθε φορά που ακούω Pete Townshend και Who, πιάνω την ανεμοκιθάρα μου και της δίνω και καταλαβαίνει.
Από:  allivegp την: 22/07/09
 
 
Σχόλια [19]
(22/07/09)
Hank
Χαχχαχαχαχα. Καλύτερο κι από καλοβυρνιά!
(23/07/09)
allivegp
Ο χορός Saint Vitus συνίσταται σε ακούσιες συσπάσεις μυικών ομάδων του κορμού και των άκρων που προσομοιάζουν με τον φρενήρη χορό εκστασιασμένων πιστών που κατά τον μεσαίωνα μαζεύονταν στον εν Ρηνανία Ναό του εκ Σικελίας μάρτυρα St Vitus.
O χορός St Vitus αποτελεί νευρολογική εκδήλωση του ρευματικού πυρετού, μιας επιπλοκής της στρεπτοκοκκικής αμυγδαλίτιδας, που είναι μη σου κάτσει.
(23/07/09)
HODJAS
Sehr gut mein Herr!
(23/07/09)
Ο ΑΛΛΟΣ
Υπάρχει και διαγωνισμός παιξίματος εναέριας κιθάρας. Δε θυμάμαι πού το είδα για να σας λινκάρω, αλλά προφανώς στην Αμερική, πού αλλού;
(23/07/09)
Vrastaman
Ζητείται κι λήμμα για τις μυϊκές συσπάσεις και τραβήγματα του προσώπου όσων εκστασιάζονται παίζοντας αεροκιθάρα.
(23/07/09)
HODJAS
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου σε συναυλία, τράβηξε τρελό σόλο με την πάντα κρεμασμένη κιθάρα στο στήθος στο «Δεν υπάρχω», ενώ το βύσμα της ήταν εκτός μπρίζας (!)
Ο Σταμάτης Γονίδης, σ' ένα βιντεοκλίπ, παίζει με πάθος κιθαριστικό σόλο, ενώ βαστάει μπάσσο (!)
(23/07/09)
BuBis
υπάρχουν και οι ασυρματες πια...
(23/07/09)
HODJAS
Μιλάμε για το '88...
(23/07/09)
Khan
Μάλλον έπαιζε κι αεροκλαρίνο, και γι' αυτό ο Μπίλης προτίμησε την φυσαρμόνικα.
(23/07/09)
allivegp
Απ' ότι διαπιστώνω η εκλεκτή σλανγκεπώνυμη ομύγηρη προτιμά το «αεροκιθάρα» έναντι του «ανεμοκιθάρα» και που, on a second thought, νομίζω τελικά ότι είναι πιο σωστό. Επίσης, το «φαντασιακό» είναι μετάφραση του αγγλ. imaginary, αλλά ίσως να υπάρχει και καλύτερη απόδοση, π.χ. φανταστικό-ανύπαρκτο. Oποιαδήποτε βοήθεια-τροποποίηση από τους μοντς, ευπρόσδεκτη.
(23/07/09)
Khan
Το αερό- είναι σλανγκικότερο, αλλά το ανεμο- πιο εύχαρι.
(24/07/09)
Khan
Να λοιπόν που και το ανεμο- έχει σλανγκικό δεδικασμένο.
(24/07/09)
Mes
Αγαπάω «φαντασιακό». Ουγκ.
(24/07/09)
Ο ΑΛΛΟΣ
Η φανταστική κιθάρα είναι απλώς μια κιθάρα που δεν υπάρχει (όπως επίσης η φανταστική κιθάρα είναι μια κιθάρα που δεν υπάρχει). Η φαντασιακή κιθάρα είναι κάτι πολύ παραπάνω, είναι η πλατωνική ιδέα της κιθάρας, η μήτρα όλης της καλής μουσικής, είναι μια αξία, ένα σύμβολο, μια ιδέα, κάτι αιώνιο, άφθαρτο, άπιαστο. Η φανταστική κιθάρα είναι μη-κιθάρα, ενώ η φαντασιακή είναι πιο κιθάρα από όλες τις κιθάρες του κόσμου μαζί.
Και με τη μία και με την άλλη μπορείς να παίξεις αεροκιθάρα, αλλά συγκρίνετε ήχο και θα με θυμηθείτε!
(02/08/09)
poniroskylo
Γιατί να είναι ανεμοκιθάρα; Είναι απευθείας μετάφραση από το air guitar, όχι από το wind guitar ή κάτι τέτοιο, οπότε αεροκιθάρα είναι το προφανές. Δεδομένου μάλιστα ότι άλλη αναφορά στο ανεμοκιθάρα δεν βρίσκω, μήπως θα έπρεπε να χαρακτηρισθεί και λεξιπλασία;
(02/08/09)
Vrastaman
Yep!
(02/08/09)
allivegp
@cunning dog: Μήπως αν θεωρούσαμε ότι με τις κινήσεις των χειρών του air guitarist δημιουργούνται ρεύματα αέρα, σαν να φυσάει άνεμος;
(02/08/09)
Khan
Αρχιμήδης!
 

Ορισμός: 7
Λήμμα: 7
Σημαίνει τον εναλλασσόμενο στις σεξουαλικές του προτιμήσεις, κοινώς τον αμφισεξουαλικό.

Συνώνυμα: μπάι, μπάι-μπάι ντάρλινγκ, αμφίβιος, Freddie Mercury, παντός καιρού, κ.α.

No pun intended με το θρυλικό Αυστραλιανό hard rock συγκρότημα των AC/DC. Ο όρος ac/dc κανονικά σημαίνει το εναλλασσόμενο ηλεκτρικό ρεύμα (alternating current/direct current).
Εμ, πως να μη βγει Ι15 στον Έψιλον Σου; Αφού πήγε και δήλωσε από την πρώτη μέρα AC/DC!
Από:  allivegp την: 22/07/09
 
 
Σχόλια [6]
(22/07/09)
Hank
Μας κάνεις λίγο πιο λιανά το υπονοούμενο για το εναλλασσόμενο ρεύμα; Τό 'χω ξανακούσει το αστείο, αλλά οι ηλεκτρολογικές μου γνώσεις είναι μηδαμινές και δεν το κατάλαβα. Έχει σχέση με το ότι οι στρέιτ (ή οι μονοδιάστατοι γκέι) και καλά είναι μπρίζα και υποδοχή, όπου είναι σαφείς οι ρόλοι, ενώ οι μπάι...
(22/07/09)
Hank
Στα γαλλικά και jazz-tango.
(22/07/09)
allivegp
Μάλλον η λέξη-κλειδί είναι το «εναλλασσόμενος».
Τεχνικά, νομίζω ότι έχει να κάνει με την κατεύθυνση της ροής του ηλεκτρικού ρεύματος, που αρχικά ήταν συνεχής αλλά αργότερα αντικαταστάθηκε από την εναλλασσόμενη.
(22/07/09)
Hank
Γράφεις ποίηση σήμερα! Το έχω ακούσει και ως σύνθημα: «Εναλλακτικός και εναλλασσόμενος», γενικότερα, αλλά με ένα μικρό υπονοούμενο για μπάι, όσο πατάει ο βάτραχος (αμφίβιος).
(23/07/09)
allivegp
Εvery dog has his day! (Να ανεβεί ή παραείναι αγγλικούρα);
(10/11/09)
feromuna
To AC ---> εναλλασσόμενο
Το DC ---> συνεχές

άρα το AC/DC αυστηρά δεν σημαίνει το εναλλασσόμενο αλλά και τα δυο ρεύματα.

Είναι προφανές πάντως [όχι για όλους προφανώς] πως το εναλλασσόμενο κολλάει στο οτι οι bi δεν έχουν κατασταλλάξει, και ενίοτε περνούν περιόδους πότε στη μια προτίμηση και πότε στην άλλη...
 

Ορισμός: 8
Λήμμα: 8
Αποκαλείται έτσι περιφραστικά ένα άτομο εβραϊκής καταγωγής. Χρησιμοποιούμε τη φράση όταν θέλουμε για διάφορους λόγους ν' αποφύγουμε την ευθεία αναφορά του όρου «Εβραίος». Η προέλευση της φράσης, παραπέμπει στη βιβλική ταρζανιά του εβραϊκού λαού να διαβούν περπατώντας μια θαλάσσια έκταση, κάτι που μόνον αυτοί έχουν καταφέρει ως τώρα.
- Και πώς είναι να μένεις δίπλα σε μια Εβραϊκή συναγωγή;
- Ε, να, μη φανταστείς τίποτε τρελό. Πού και πού μαζεύονται κάτι πεζοπόροι της Ερυθράς θαλάσσης, διαβάζουν τα ταλμούδια τους, ψάλλουν κάτι ύμνους, και μετά λήξις μέχρι την επόμενη μάζωξη. Λέμε τώρα.
Από:  allivegp την: 22/07/09
 
 
Σχόλια [11]
(22/07/09)
allivegp
Είναι μετάφραση του αγγλ. «Red Sea pedestrian».
(22/07/09)
Hank
Πάντως, αν και ειρωνικός, είναι από τους λίγους μη αντισημιτικούς χαρακτηρισμούς.
(22/07/09)
allivegp
Ναι, κι εγώ έτσι το εκλαμβάνω: μη προσβλητικό, με ένα άγγιγμα ελαφρού σκώμματος.
(22/07/09)
Hank
Στο 19ο αιώνα, στα πλαίσια ενός αφελούς ορθολογισμού, πρότειναν διάφορες φυσικές εξηγήσεις των βιβλικών γεγονότων, που είχαν πολύ χαβαλέ. Απ' ό,τι θυμάμαι, για το περπάτημα στη Νεκρά Θάλασσα, λέγανε ότι είχε πολύ αλάτι, και γι' αυτό άνωση, οπότε μπορείς να περπατάς πάνω της με φυσικό τρόπο. Για την Ερυθρά ότι σε μια ορισμένη στιγμή σχηματίζεται ένα ρεύμα, που σηκώνει τα νερά μέχρι τον πάτο κ.ο.κ.
(22/07/09)
allivegp
...Και η ράβδος του Μωυσή που την πέταξε χάμε κι έγινε και καλά φίδι, ήταν εξαρχής φίδι εν υπνώσει κι ετς. Φτηνά κολπάκια μάγων της σειράς, δηλαδή.
(23/07/09)
johnblack
Ενδιαφέρον! Δώστε κανά λίνκι γι' αυτά.
(23/07/09)
Ο ΑΛΛΟΣ
Από πού προέρχονται όλες αυτές οι γαμάτες βιβλικές φωτογραφίες λέγκο; Μ' αρέσει ιδιαίτερα το ατομάκι με τη ράφλα όπισθεν Μωυσέως.
(23/07/09)
allivegp
@ Άλλε: Προέρχονται από εδώ.
(23/07/09)
allivegp
@ Τζόνι: Το ψάχνω ακόμη...
(26/08/09)
Fotis Nitsiopoulos
σε ντοκυμαντέρ το πάσχα που μας πέρασε είδα ότι συνέβη τσουνάμι που και καλούα μάζεψε τα νερά, περάσαν οι καλοί και πνιγήκαν οι οχτροί. Και για όλα είχε μια εξήγα
(25/12/09)
allivegp
@τζόνι: Η Παλαιά Διαθήκη στο φως της κριτικής
[Κορδάτος, Γιάννης 1973]ψΕκδόσεις : Μπουκουμάνης

@φοτι: Ναι, ο σκάι βάζει συχνά κάτι τέτοια ντόκις
 

Ορισμός: 8
Λήμμα: 8
Δικηγορίστικο λογοπαίγνιο, που αναφέρεται σε μυθική μακρινή χώρα, όπου οι δίκες δεν γίνονται ποτέ (βλ. του Αγίου Πούτσου ανήμερα).

Προέρχεται από την ορολογία για την ημερομηνία δικασίμου «από αναβολή», δηλαδή μετ' αναβολής ορισθείσα, κατόπιν αιτήματος των διαδίκων ή κωλύματος (π.χ. απεργίας γραμματέων, εθνικών εορτών, εκλογών, τήρησης ωραρίου, αποχής δικηγόρων, ανώνυμης κλήσης για βόμβα κτλ).

Ως γνωστόν, έτσι και πάρει αναβολή μια δίκη, (τουλάχιστον στην Αθήνα) συνήθως μετατίθεται η δικάσιμος στις ινδιάνικες καλένδες, ήτοι κάνα χρόνο πίσω οι αστικές και τουλάχιστον έξι μήνες οι ποινικές υποθέσεις, δεδομένου ότι τα πινάκια είναι γεμάτα, δεν υπάρχουν αρκετές αίθουσες, δικαστές, προσωπικό, οι νεοέλληνες αλληλομηνύονται ακατάπαυστα κτλ.

Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί, ότι αφ’ ενός πολλοί διάδικοι -μέσω των δικηγόρων τους- παρελκύουν σκόπιμα τις δίκες, αφ’ ετέρου λόγω του παραδικαστικού (που δίνανε αβέρτα αναβολές/προτιμήσεις δικασίμων σε «ημετέρους» και παραγράφονταν ή προηγούνταν αντίστοιχα οι υποθέσεις τους κτλ) και των πειθαρχικών ποινών που έπεσαν, οι δικαστές είναι στριμωγμένοι και πλέον δε θέλουνε να δώσουν αναβολή, ακόμη και αν υφίσταται νόμιμη και εύλογη αιτία, καταντώντας σκληροί για να φανούν αδέκαστοι.

Υποτίθεται ότι δεύτερη αναβολή δίδεται με εξαιρετική φειδώ και μετά σε καμία περίπτωση, αλλά δε βαριέσαι; Όλο και κάτι θα προκύψει και η δίκη θα τραιναριστεί στο έπακρο κι ο κοσμάκης θα ταλαιπωρείται μέχρι να βρει το δίκιο του.
- Έγινε σήμερα το δικαστήριο;
- Μπάαα! Κάποιος πήρε τηλέφωνο για βόμβα πάλι, μέχρι να εκκενωθεί το κτήριο, μέχρι να ’ρθουνε οι μπάτσοι με τον Αζόρ να ψάξουνε, μέχρι να ξαναμπούμε, πήγε τρείς η ώρα, τελείωσε το ωράριο και η γραμματέας κατέβηκε απ’ την έδρα...
- Δηλαδή πήγε Άπω Αναβολή η υπόθεση;
- Κάπως έτσι. Ποιός τον ακούει τον πελάτη τώρα! Τρίτη φορά που δε γίνεται η δίκη!
Από:  HODJAS την: 22/07/09
 
 
 
Σχόλια [6]
(22/07/09)
allivegp
Μήπως είσαι δικηγόρος, Χότζαμ;
(22/07/09)
HODJAS
Όχι ρε σύ, αυτά μου τα' χε διηγηθεί ένας περαστικός απο ένα καφενείο, μια φορά, πριν χρόνια και μετά αυτός έμαθα πέθανε λέει στην Αυστραλία...
(22/07/09)
johnblack
Μιλάς με γρίφους γέροντα...
(22/07/09)
Hank
Η Αυστραλία είναι το ιδιαζόντως χοτζικό disclaimer
(22/07/09)
HODJAS
Δεν καταλαβαίνω τί εννοεί ο παράξενός μου φίλος...
(23/07/09)
Vrastaman
Σε καλό μου, όλο 10* ρίχνω σήμερα!