Γενικώς, πρόκειται για γνωστής ταυτότητας αλλά αγνώστου ονόματος αντικείμενα, των οποίων τα επίσημα ονόματα δεν γνωρίζουμε ή δεν θυμόμαστε την κρίσιμη στιγμή.

Δεν είναι σαφές ποιος από τους τρεις τύπους διαχωρισμού των δύο λέξεων είναι ο συνηθέστερος, αλλά τους έχω συναντήσει και τους τρεις, οπότε τους παραθέτω προς σχολιασμό:

Διαχωρισμός τύπου Α: Απλώς αποτελούν δύο διαφορετικές λέξεις, που χρησιμοποιούνται για αναφορά σε δύο διαφορετικά αντικείμενα στην ίδια πρόταση, ώστε να μη μπερδεύεται ο συνομιλητής μας.

Διαχωρισμός τύπου Β: Το καβλιτζέκι αφορά μακρόστενα αντικείμενα, εκ του καυλί, δείτε και εδώ, ενώ το ματζαφλάρι δεν προσδιορίζει σχήμα.

Διαχωρισμός τύπου Γ: Το ματζαφλάρι μπορεί να είναι οτιδήποτε, ενώ το καβλιτζέκι πρέπει να είναι high-tech.

τύπου Α: Σε κάποιες καφετιέρες το καβλιτζέκι έχει ένα ματζαφλάρι στην άκρη που κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά: προσθέτει αέρα για να κάνει πιο πλούσιο το μείγμα.

τύπου Β: - Πιάσε ρε Μήτσο το καβλιτζέκι (=κλειδί Allen) να βιδώσουμε το ματζαφλάρι (=παξιμάδι).

τύπου Γ: - Ανοίγεις την πόρτα του rack γυρνώντας δεξιά το ματζαφλάρι (=μπετούγια) και κουμπώνεις στο τρίτο router το καβλιτζέκι (=κάρτα μνήμης).

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Hank

Σου αξίζει Kavli Prize για την επίλυση ενός δύσκολου γρίφου της σλανγκικής επιστήμης μας. Με λίγα λόγια το ματζαφλάρι είναι έννοια γένους και το καβλιτζέκι είναι έννοια είδους. Κάθε καβλιτζέκι είναι ματζαφλάρι, αλλά δεν είναι κάθε ματζαφλάρι καβλιτζέκι!

#2
Ο ΑΛΛΟΣ

Πολύ σωστά μέχρις εδώ. Να προσθέσω ότι το μαντζαφλάρι, αν και δεν έχει σταθερό σχήμα, συνήθως έχει ένα α μέγεθος (και αυτό είναι που το διακρίνει από το μαραφέτι), ενώ το καυλιτζέκι μπορεί να είναι πολύ μικρό, π.χ. το (...πώς αλλιώς λέγεται εκτός από καυλιτζέκι;) του πικάπ, εκεί που μπαίνει η τρύπα του δίσκου.

#3
Επισκέπτης

ουσιαστικά το καυλιτζέκι αναφέρεται σε πέος με ανεκτό μέγεθος , ενώ το ματζαφλάρι είναι γενικος επιθετικος προσδιορισμός που προσδιορίζει το οτιδήποτε που είναι συνήθως ασυνήθιστου για τον εκφωνητή μεγέθους-σχήματος και τον βοηθάει να το ξεχωρίσει ή και να το τονίσει από κάποιο άλλο συνήθως και πάλι ασχετο αντικείμενο.

#4
jesus

αν κ ο άλλος μας έχει εγκαταλείψει, ερώτησις. το μαραφέτι δεν είναι μηχάνημα, δεν είναι κάτι που λειτουργεί τρόπον τινά;