Δεινός και εμπειρότατος οδηγός, οι εξαιρετικές ικανότητες του οποίου υπερβαίνουν αισθητά τον μέσο όρο. Αυτό που λέμε τιμόνι με αρχίδια.

Βαρύς χαρακτηρισμός, που συνεπάγεται αμέριστο σπεκ και ανεπιφύλακτη αναγνώριση. Ο πιλότος δεν είναι απαραίτητα ποζεράς και κάγκουρας, παρόλο που οι τελευταίοι αρέσκονται να αλληλοπροσφωνούνται έτσι. Ο πιλότος, ο σωστός τουλάχιστον, είναι περισσότερο μια ήρεμη δύναμη. Δεν επιδεικνύεται και δεν σπαταλά άσκοπα ενέργεια με παντιλίκια, σπινιαρίσματα και κοκαλώματα / γονατίσματα του εργαλείου έξω από πολυσύχναστες καφετέριες. Δεν είναι οπαδός του δόγματος «το κωλόφτιαγμα για το κωλόφτιαγμα». Οι όποιες μοντιφιές και πειράγματα που θα επιχειρήσει, είναι μελετημένες και ουσιαστικές.

Κανονικά, ο όρος αναφέρεται στους χειριστές αεροσκαφών, ιδίως μαχητικών. Από εκεί μεταφυτεύτηκε στη διάλεκτο των αυτοκινητάκηδων, αλλά και των μηχανόβιων (λιγότερο). Ως γνωστόν, το αερόπλανο παραμένει το απόλυτο μηχανοκίνητο ρησπέκ, ένας απ' τους ισχυρότερους μύθους του 20ου αιώνα. Ιπτάμενος δεν γίνεται ο κάθε τυχαίος, απαιτείται μακρόχρονη και σκληρή εκπαίδευση, που θα αναδείξει το φυσικό τάλαντο του υποψήφιου πιλότου. Το cockpit θα μείνει πάντα το άπιαστο όνειρο για πολλούς: αν ρωτήσεις τα παιδάκια του δημοτικού, τί θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν, το 1 στα 2 θα σου απαντήσει πιλότος...

Πιλότοι λέγονται και οι οδηγοί στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, που έχουν να κουμαντάρουν τα μονοθέσια τέρατα των 900 ίππων, με επιδόσεις που προσεγγίζουν εκείνες των τζετ, μακράν οιουδήποτε συμβατικού τετράτροχου. Η πείρα και τα αποθέματα ψυχικής δύναμης δεν επαρκούν: ο πιλότος είναι απαραιτήτως και χεράς, κρατερός και ανθεκτικός στην κακουχία και την πίεση. Όχι ακριβώς μπιλντέρι και χτιστάκης, αλλά οπωσδήποτε γυμνασμένος και ελαστικός. Για τον Σουμάχερ και τους συν αυτώ επαγγελματίες, αλλά και για κάθε έναν επίδοξο πιλότο (έστω ερασιτέχνη), μια πολύ καλή φυσική κατάσταση είναι όρος sine qua non, εκ των ουκ άνευ...

Να σημειωθεί τέλος ότι τα σύγχρονα sport αυτοκίνητα, π.χ. Mercedes SLK, Audi TT κλπ, σχεδιάζονται κατά τρόπο τέτοιο ώστε να οξύνουν την αίσθηση «πιλοταρίσματος» του οδηγού και να αξιοποιούν τις δυνατότητές του στο έπακρο. Η καμπίνα τους, λ.χ., αποτελεί προσομοίωση mutatis mutandis της κάψουλας που φιλοξενεί τον χειριστή μαχητικών τζετ, με τη θέση του οδηγού να τοποθετείται νοητά στο κέντρο του οχήματος, στον κατά μήκος άξονα...

  1. - Tις προάλλες που βγήκαμε Εθνική με το Γιώργο τα είδα όλα κωλυόμενα. Μια νταλίκα είχε βγει στο αντίθετο ρεύμα κι ερχόταν κατά πάνω μας. Έπρεπε να δεις πόσο ψύχραιμα αντέδρασε ο Γιώργος, δεν πανικοβλήθηκε ούτε στιγμή. Είναι πιλότος ο άνθρωπας, τέλος.

  2. - Μαλάκα, έχω βρει ένα μεταχειρισμένο Χόντα S 2000 και λέω να το χτυπήσω.
    - Πρόσεξε ρε φίλε μ' αυτό το μπουρδέλο... Είναι καύλα το γκάζι του, μα είναι σκοτώστρα, ζόρικο μηχάνημα. Μην πας να το παίξεις πιλότος με τη μία, μάθε το πρώτα, πάρ' του τον αέρα...

  3. - Ο καλός ο πιλότος για μένα φαίνεται στις αλλαγές. Να ξέρει να ανοίγει σωστά το γκάζι, ώστε να γεμίσει το μοτέρ. Να σπάει με τρόπο τις ταχύτητες και λίγο πριν φτάσει στον κόφτη, να κουμπώνει όμορφα την επόμενη. Μαλακά, ίσα που να το νιώθεις, σαν να 'χεις αυτόματο κιβώτιο.

(από BuBis, 21/08/09)οδηγός μ\'αρχίδια... (από BuBis, 21/08/09)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Khan

#2
panman_gr

Να συμπληρώσω/διορθώσω/σλανγκαρχιδίσω λίγο:

Τα μαχητικά jet μόνο στο κέντρο του διαμήκους άξονα δεν έχουν το cockpit.

Ιδού: Tomcat, Eagle, Fighting Falcon, Hornet, Super Hornet, Raptor, Typhoon, Rafale, Su-27, Mig-29.

Όλα τα cockpit είναι πάρα πολύ μπροστά στο διαμήκη άξονα, πίσω μόνο από το radar, άντε και την κάνη του πολυβόλου...

Αντθετα, τα πραγματικά sport αυτοκίνητα (Atom, X-bow, F1, Enzo) προσπαθούν να έχουν την θέση οδήγησης στη μέση του διαμήκους άξονα, και όποτε μπορούν και στη μέση του εγκάρσιου, για λόγους κατανομής βάρους και αίσθησης πιλότου, αλλά αίσθησης πιλότου F1, όχι μαχητικού ;)

#3
johnblack

Σωστός και ψαγμένος δεόντως. Φαίνεται να το κατέχεις καλύτερα από μένα το θέμα. Κάτι τέτοιο ήθελα να πω κι εγώ, αλλά μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά, υστερώ κάπως και στην τεχνική ορολογία.

#4
BuBis

το μήδιον είνα για σένα Μαυρόγιαννε. Συνδυάζει ναρκωτικά, οδήγημα και φρανκφουρτέζικα. Δυστυχώς δεν εμπεριέχει μοϊκάνα, αλλά αυτό έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν ήταν slang...

#5
johnblack

Έεεεεεεεετσι. Το τριαράκι μόνο τι το θελες, μου μαύρισες την ψυχή παρασκευιάτικα...

#6
BuBis

Γιουβέτσι!

Πάντως, όπως έχω ξαναγράψει, δεν βαθμολογώ πιά ρε Μαύρε κανέναν pousti (με την καλή έννοια!)... Μην μυγιάζεσαι...

Φομάμαι μην κάνω κακό στο Κάρμα μου και γίνω στην επόμενη περσόνα μου panos_2...

#7
johnblack

Πότε είπαμε είναι η επόμενη συνάντηση;

#8
knasos

Όταν θα απελευθερωθεί η «αγορά» του τζόγου για να βγάλουμε κι εμείς κανά φράγκο.

#9
poniroskylo

Πολύ καλό γράψιμο. Συγκινήθηκα και αντιπαθώ και τα αυτοκίνητα.