Ο φασίστας.

Το μαύρο είναι το χρώμα (και) του φασισμού: απεικονίζει αφενός τις στιλιστικές επιλογές των παλαιάς κοπής μελανοχιτώνων μου Μπενίτο και των σημερινών ναζών συνεχιστών του και αφεδύο το σκοτεινό πνεύμα που διακατέχει τις ιδέες και τις ψυχές των φασό.

- Ολοι οι πρωταγωνιστές της μαύρης τρομοκρατίας στην Ιταλία της δεκαετίας του '70 «συνέπεσαν» σε μια κρουαζιέρα στην Ελλάδα, το Πάσχα του 1968. Οχι μόνο για να προσκυνήσουν τη χούντα, αλλά και να εκπαιδευτούν στις τεχνικές υπονόμευσης της δημοκρατίας απ' τους πρώτους «διδάξαντες».
(από εδώ)

- η «Μαύρη Διεθνής», η φασιστική κίνηση που είχε πυρήνα το κόμμα Γιόζεφ Στράους στη Δυτική Γερμανία, άπλωσε τα πλοκάμια της και στην Κύπρο και στην Ελλάδα και κινεί τα νήματα της συνωμοσίας για πολιτική αναταραχή και οικονομικο – κοινωνική αναστάτωση στις δύο χώρες, με στόχο καθεστωτική αλλαγή, και προώθηση νόθων λύσεων στο Κυπριακό...
(από εδώ)

- Υπαρχουν μαυροι φασιστες, κοκκινοι φασιστες, θρησκευομενοι φασιστες κοκ.
(από εδώ)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
allivegp

Και στον «Γάτο» του Β. Παπακων/νου:
«Τους είδε μαύρους, νόμισε
με φίλους πως θα κάνει»

#2
Vrastaman

Ναι ρε συ, έσπαγα το κεφάλι μου να θυμηθώ το τραγούδι!

#3
Khan

Μια νέα διάσταση στην έννοια μαυρομούνα (2ο μήδι).

#4
BuBis

Καλά μην το γελάτε... στην Μονρόβια πριν καμμιά δωδεκαριά χρόνια -καταμεσής του πολέμου- έσκασε μύτη στο λιμάνι ένας μαύρος μαύρος με παρόμοιο μπλουζάκι, όπως στο μύδι 3... Ένας Βέλγος μαρκόνης, εβραικής καταγωγής θαρρώ, του΄πε να το βγάλει και στο τέλος έγινε μανούρα και πλακωθήκαν στις μάπες... Αμάν κάναμε να τον βγάλουμε από το μπαλαούρο...

#5
Khan

Στο 2.50 η ατάκα 4ο μήδι

#6
johnblack

Mαύρο δεν είναι μόνο το χρώμα του φασισμού αλλά και πολλών άλλων πραγμάτων. Ενδεικτικά: των αναρχικών (οποία σύμπτωσις!), του πουριτανικού καλβινισμού, της μυστικιστικής Ισπανίας, του ορθόδοξου κλήρου κλπ.

Το μαύρο υπονοεί επίσης το κατώτερο μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης, υπαινίσσεται το υπόστρωμα των παρορμήσεων. Πρόκειται για ψυχολογικό δεδομένο, επιβεβαιωμένο εμπειρικά από ψυχαναλυτές, το οποίο ευρίσκει τον παραλληλισμό του - ή την καταγωγή του - στον παραδοσιακό συμβολισμό: η μαύρη γη και οι χθόνιες θεότητες (σε αντίθεση με τις ηλιακές-ολυμπιακές), τα μαύρα νερά κλπ.

#7
Vrastaman

Φυσικά Johnny...πρόσθεα κι ένα «και» ... αλλά είμαστε μόνο στον 10ο ορισμό του λήμματος «μαύρο(ς)» έχει πολύ ψωμί ακόμα!

Ερώτηση προβοκάτσια: πως την κόβεις σαν γκόμενα την μαυρούκω στο δεύτερο μύδι;

#8
Galadriel

Ωχ. Προσώπικλυ την κόβω άγρια και έτοιμη να σακατέψει όποιον θελήσει να της εξηγήσει το κομμουνιστικό μανιφέστο...

#9
Vrastaman

Το ξηγά το μανιφέστο!

#10
GATZMAN

Στος!
@john black
Αξιος! Επίσης η μεγάλη απορροφητικότητα της ηλιακής ακτινοβολίας από μια επιφάνεια μαύρου χρώματος (π.χ: ένα μάυρο ρουχο), παραπέμπει σημειολογικά, τόσο στο θηλυκό(σημειολογικά συνδέεται με την απορρόφηση, την υποδοχή), όσο και στο μυστήριο (κρυμμένη φύση πραγμάτων, καταστάσεων), γιαυτό και κατά τους αστρολάγνους συνδέεται με τη μυστηριώδη φύση του πλανήτη Πλούτωνα και αποτελεί ένα από τα δυο χρώματα που ταιριάζουν στο μυστηριώδες ζώδιο του Σκορπιού.

#11
allivegp

Μαύρο είναι και το χρώμα των μαμουνιών.

#12
allivegp

...μαμουνιών, ήθελα να πώ.

#13
GATZMAN

Στων μαμμουνιών την ολόμαυρη ράχη περπατωντας η βίλλα μονάχη, μελετά τα λαμπρά παλικάρια και στην κώμη στεφάνι φορεί...

Στων Ψαρρών την ολόμαυρη ράχη

#14
electron

για την ιστορία να πούμε ότι το μαύρο προήλθε από τους ιταλούς φασίστες, και μετά περασε στην Ελλάδα (μελανοχιτώνες). Μέχρι και στο φασισμό, η φιγούρα ενδιαφέρει τους ιταλους

#15
electron

ουπς! το λέει και στον ορισμό. Καλά τυφλός είσαι!!!

#16
GATZMAN

Ελέκτρονα, αναφέρεσαι, σε κάποιο άλλο μέλος της συγγρ. ομάδας «electron»;

#17
Επισκέπτης

οι τελευταιες μέρες είναι δύσκολες! συνέχεια μαλώνουμε μεταξύ μας....

#18
Khan

#19
johnblack

@ βραστοερώτηση:

Κλασική μεταμοντερνιά, παντελής απουσία του νοήματος, σημαίνον άνευ σημαινομένου. Ουδεμία συμβολική αξία της σβάστικας. Ρήχανση, επικράτηση του αβαθούς. Τέλος των ιδεολογιών και τέλος της φιλοσοφίας. Απλό σημείο στο πολύχρωμο γαϊτανάκι των φαινομενικοτήτων. Σχόλιο, πρόκληση και μετανεωτερική ειρωνεία. Μολυσματικότητα και πολλαπλασιασμός.

Εναλλακτικά: εξορκισμός του κακού και χειραγώγησή του, η λεοντή του νικημένου λέοντα, η κατάποση του αντιπάλου, η εκδίκηση του ηττημένου, αποτροπαϊκό σύμβολο (σαν τα gargoyles στις γοτθικές εκκλησίες), σύμβολο θριάμβου (σαν τα αραβικά κουφικά στις βυζαντινές εκκλησίες της Αττικής του 11ου-12ου αιώνα, π.χ. Άγιοι Απόστολοι στην Αρχαία Αγορά).

Όμως η απομυθοποίηση είναι μυθοποίηση απ' την πίσω πόρτα. Στο ελλαδιστάν είναι νωρίς ακόμα για σβάστικα, μετά όμως το '91 αρκετά τρέντι πουστάκια (παντα στην ενδυματολογική πρωτοπορία και τα κατεξοχήν καταναλωτικά υποκείμενα) έφτιαχναν μπλουζάκια με σιδερότυπο CCCP...

#20
BuBis

@ βραστοερώτηση:

επειδή λόγω ηλικίας δεν βλέπω καλά, μπορείς να μου πεις βρε Βρασταμας που βρήκες την φωτογραφία και που είναι η σβάστικα, οεο;

#21
Galadriel

Στο Ελλαδιστάν είναι νωρίς για σβάστικα σαν να λέμε δεν είμαστε ακόμα αρκετά ώριμοι;

#22
jesus

μαζί με τη μες κ γω ρε τζον δε σε καταλαβαίνω ώρες-ώρες...

#23
Επισκέπτης

εγώ έχω μπλουζάκι με κεντητό το cccp....

#24
electron

αλλά είναι ποδοσφαίρου, πειράζει;

Μαζί με όλα τα «τέλος», μπορείτε να βάλετε και τέλος στα σύμβολα! Δηλαδή, τελείωσε η φιλοσοφία, τελείωσε η τέχνη, και μένει το κόλλημα κάποιων ψευτοκουλτουριάρηδων στα σύμβολα, και στις περγαμηνές;

Εκτός αν, αυτοανακυρησσόμενοι σωτήρες και κριτές των πάντων αναλαμβάνουν εργολαβεία την παπαροσύνη!

σ' τα εξηγώ ωραία;

#25
electron

η αβάσταχτη ελαφρότητα της ναρκισσιστικής μαλακίας (πλεονασμός), ή αλλιώς του τίποτα!!!

#26
Επισκέπτης

μήπως η κοπέλα είναι Black Panther ή old-days Σκίνχεντ;

#27
johnblack

Απλά ο αγκυλωτός διατηρεί ακόμη κάποιο συμβολικό βάρος, κάποια αναφορικότητα. Ή μάλλον κάποιοι τα διατηρούν αυτά τεχνηέντως για δικούς τους σκοπούς. Δεν έχουμε πάρει ακόμη τις αποστάσεις μας απ' αυτόν, το τραύμα (ή το «τραύμα») είναι νωπό ακόμη. Το πτώμα του έμεινε άταφο και μυρίζει, κι εμείς στεκόμαστε ακόμη με δέος απέναντί του, σαν τα κομμένα κεφάλια του Καραβατζικού Γολιάθ και του Ισμαήλ Κανταρέ στην Κόχη της Ντροπής, που μαγνητίζουν με το τρομακτικό τους βλέμμα στο κενό. Η σαγήνη του μολυσματικού, η ιοβόλος ακτινοβολία. Αντίθετα ο σφυροδρέπας έχει πλήρως ευτελιστεί, αφομοιώθηκε απ' τη μαζική κουλτούρα, εξού και έγινε σιδερότυπο σε τρέντι μπλουζάκια.

#28
jesus

για τον ευτελισμό του σφυροδρέπανου, δείτε την απίστευτη ταινία «ο καιρός του θερισμού», «время жатвы» νομίζω στα ρώσσικα. είχε βραβευτεί κ στη θεσσαλονίκη. πραγματικά απίστευτη.

για τα υπόλοιπα δεν θα πω κάτι...

#29
Vrastaman

Έχω από το 1945 να φτια卐τώ έτσι!

Για την γοητεία της σήψης, βλ. «A Zed & Two Noughts» του Peter Greenaway.

#30
Khan

Πάντως ο Ταραντίνο μια χαρά έχει ευτελίσει και την σβάστικα στην τελευταία του απίστευτη ταινία!

#31
Galadriel

Τζόνυ μου πολύ γοητευτικά τα λες, τα λόγια σου ποίηση στ' αυτιά μου, όμως, τί σχέση έχει το Ελλαδιστάν με αυτά; Δηλαδή λες ότι σε άλλες χώρες παίζει να κυκλοφορεί ο κόσμος με την σβάστικα στο στήθος κυριλέ χωρίς οι άλλοι να τον περνάνε για όπως-λένε-εκεί-τους-χρυσαυγίτες;

#32
johnblack

Ναι ρε συ, αυτό λέω. Από όσο μπορώ να γνωρίζω. Και το μήδι του βράστα με τη μαύρη είναι κι αυτό μια κάποια απόδειξη. Σε κοινωνίες που έχουν επίσης υποφέρει στο παρελθόν από το ναζισμό, οι νέοι δεν φοβούνται να «παίξουν» με τα σύμβολα που αντλούν από την τεράστια παρακαταθήκη του παρελθόντος, σχεδόν εξ ολοκλήρου αποκομμένα από τα αρχικά τους συμφραζόμενα. Επινοούν διαρκώς νέες σχέσεις και νέους συνδυασμούς, αναδιατάσσοντας τα κομμάτια του παζλ σ' έναν κόσμο όπου κανείς πια δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν οι δημοσκοπήσεις μετράνε το αποτέλεσμα των εκλογών ή αν οι εκλογές μετράνε το αποτέλεσμα της επόμενης δημοσκόπησης. Τα έχουμε ξαναπεί κι άλλες φορές, και στο φρικιό και τη μοϊκάνα....

#33
electron

και ο Τορπέντο πάντως, ήταν ηλίθιος γκάγκστερ, αλλά ωραία ιστορία κομικς. Αραγε η βαβέλ θα ξανακυκλόφορήσει ποτέ;

#34
Επισκέπτης

προσκυνω την ασχετοσυνη μερικων μερικων

#35
GATZMAN

Πες μου ότι είσαι ο χρήστης xaxac να χαρώ

#36
Επισκέπτης

Το αναγραμαντείο με καυλωσοριζει στο σεζλανγκ.ζι.αρ

#37
Επισκέπτης

το μαυρο ηταν το χρωμα των αναρχικων οταν ηθελαν να διαχωριστουν απο τους κομμουνιστας που ειχαν επισης το κοκκινο.αργοτερα το αντεγραψαν διαφοροι φασιστες(σε συνδιασμο με κοκκινο) γιατι εχουν μια ταση να κλεβουν συμβολα.Το μαυρο της αναρχιας συμβολιζει το χαος της ανθρωπινης ψυχης btw.αργοτερα εμφανιστηκε η μαυροκοκκινη με το κοκκινο να συμβολιζει το αιμα των αγωνιστων(εναλλακτικα μαυρο για την αντιθεση στην εξουσια και κοκκινο για κομμουνισμο).Πλεον ως μαυροι χαρακτιρίζονται οι χαωτικοι αναρχικοι(aka μπαχαλακηδες).

#38
electron

οι αναρχικοί, ως ιδεολογία, κι όχι ως μόδα είχαν το μαύρο και το κόκκινο μαζί, στην αρχή, μετά δεν ξέρω τι έγινε, γιατί εφυγα

#39
xalikoutis

επειδή μας διαβάζουν και παιδιά να κάτι για τη μαύρη σημαία των αναρχικών

#40
HODJAS

Εξαιρετικό λήμμα και σχόλια.

Στην κλασσική αργκό, μαύρος είναι ο αστυνομικός και σ' αυτήν την σύγχυση αναφέρεται ο Β. Παπακωνσταντίνου (μαύρος=αναρχικός + μαύρος = τσοζμπά).

Άκου σχετικό μήδι απο τον ανεκτίμητο Μ. Βαμβακάρη (1935).

#41
jesus

συνέχεια από χαλικού.