Πολυχρηστικός όρος που αποτελεί τον κοινό παρονομαστή σε πλειάδα παρεμφερών αργκοτικών εκφράσεων. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα ράμματα παραπέμπουν στην ξεσκισμένη κωλοτρυπίδα που έχει επειγόντως τη χρεία τους.

  1. Πήγα για ράμματα = έφαγα ήττα, έπαθα νίλα, τον ήπια. Λέγεται κατά κανόνα εκ των υστέρων. Αν π.χ. μια γκόμενα σου ρίξει άκυρο ή σε σχολάσει, τότε μπορούμε να πούμε -αναλόγως και τη σοβαρότητα της κατάστασης- ότι είσαι για να πας να κάνεις ράμματα, ή ότι σ' έστειλε για ράμματα.

  2. Θα σου κάνω / θα σε στείλω για ράμματα. Βαρύτατη απειλή που αντικαθιστά το τετριμμένον «θα σε γαμήσω». Καθώς δεν εμπεριέχει κάποια αμέσως υβριστικήν λέξιν, η απειλή καθίσταται πιο υποδόρια και, υπό προϋποθέσεις, περισσότερο σοβαρή. Εκτεταμένη βερσιόν της, είναι και το υπό του hodja αναρτηθέν έχω ράμματα για τη σούφρα σου. Στην τελευταία περίπτωση, φρονώ πως η απειλή πάλιν αποδυναμώνεται εξαιτίας της αμέσου αναφοράς εις την ροδέλα και του μακροσκελούς της εκφράσεως, πράγματα που την φέρουν εγγύτερα στη σφαίρα της γραφικότητος.

  3. Θα σου κάνω / θα σε στείλω για ράμματα. Φαινομενικώς όμοια με την προηγούμενη, λέγεται υπό εξημμένου τινός αρσενικού προς το αντικείμενο του πόθου του (γυναίκα ή πούστη). Το εν λόγω σερνικόν διαφημίζει ούτως τας σεξουαλικάς του επιδόσεις (αντοχή, τεχνική, μέγεθος φαλλού κλπ), προϊδεάζοντας τον/την σύνευνόν του περί των σεισμικών δονήσεων που θα επακολουθήσουν. Εις ιστορικόν χρόνον, χρησιμοποιείται μεταξύ επιβητόρων προς κομπασμόν.

- Άσε, χτες είχαμε νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου με τη Μαιρούλα. Μιλάμε πως δεν τη γάμησα απλά, την έστειλα για ράμματα.

  1. Της Παναγιάς τα ράμματα. Εξαιρετικά βλάσφημη βερσιόν του ανώδυνου «της Παναγιάς τα μάτια», η οποία θα άξιζε ίσως να τύχει αυτοτελούς πραγμάτευσης. Τα όμματα (μάτια) ευκόλως τρέπονται εν τη ρύμη του λόγου εις ράμματα. Χρησιμοποιείται όπως ακριβώς και το γνωστό, ως κατακλείδα δλδ προτάσεων που απαριθμούν τα μέρη ενός συνόλου.

- Και σκάω που λες στα έβερεστ και χτυπάω ένα τοστάκι με τα πάντα όλα μέσα: τυρί, μπιφτέκι, λουκάνικο, ομελέτα, μπέϊκον, τηγανητές, ρώσικη, τυροκαυτερή, της παναγιάς τα ράμματα να πούμε!!

Σε ακόμη πιο καμμένες καταστάσεις, προσκολλάται ως πασπαρτού στο τέλος μιας οποιασδήποτε άσχετης φράσης. Το υπονοούμενο είναι grosso modo και εν συντομία το εξής: η Παναγία ήταν παρθένα από μπρος (άμωμος σύλληψις κλπ) τίποτα όμως δεν την εμπόδιζε να τον τρώει από πίσω...

- Την τράβηξα στο διάλειμμα στις τουαλέτες του 3ου, μου τον πήρε στο στόμα και στο καπάκι της τον φόρεσα, της παναγιάς τα ράμματα, τι να σου λέω τώρα!

Σ.ς.: Κατ' άλλη άποψη πρόκειται για τα ράμματα από την παρθενοραφή που χρειάστηκε να κάνει μετά το ξεπέταγμα του θείου βρέφους. Η ερμηνεία αυτή είναι και η μόνη πραγματικά βλάσφημη, καθότι αρνείται το θεμελιώδες δόγμα της Θείας Ενσάρκωσης. Αποτελεί εμμέσως μια θεολογική θέση κι όχι ένα απλό χοντροκομμένο αστείο.

  1. - Μαλάκα μου τι παλούκια θέματα ήταν αυτά που έβαλε στα Λατινικά; Πήγαμε για ράμματα, κανονικά όμως.

  2. - Φιλαράκι, ακόμα μια φορά να κάνεις πως κοιτάς τη γκόμενά μου και θα σε στείλω για ράμματα.

  3. - Μωρό μου, όλες αυτές τις μέρες που λείπεις ούτε μαλακία δεν έχω τραβήξει, τα φυλάω όλα τα φλόκια για πάρτη σου. Και στο λέω να το ξέρεις, πως όταν βρεθούμε, σε βλέπω να πηγαίνεις για ράμματα απ' τον πούτσο που θα σου ρίξω.

  4. - Το 'χω κάνει τούμπανο το αμαξάκι, τι αεροτομή του 'χω χώσει, τι φιμάτα τζάμια, τι εξάτμιση, τι ζάντες 18άρες. Της παναγιάς τα ράμματα του 'χω ρίξει απάνω.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
MpoMp

Αγαπητέ παραλείψατε και το κλασσικό «θα σου γαμήσω τα ράμματα», από τα παραδείγματα! Κατά τ' άλλα, ήσαστε εύστοχος και άκρως περιγραφικός. Συγχαρητήρια!

#2
jesus

ε, ναι, θείο τζόνυ κόκκινο, κάνε ένα παράρτημα να το σβήσω κι απ' το πρόχειρο να σε σεβαστούμε κ λίγο παραπάνω..

#3
jesus

κ καπάκια παρατήρηση: γιατί εμένα πάντα μου πήγαινε το μυαλό στην παρθενορραφή κ όχι στην σκισμένη κωλοτρυπίδα;
κ όταν λέμε από πάντα, εννοούμε προ πάντων των αιώνων κι έτσι.

#4
HODJAS

Διότι αμώμως συνειλημμένε, δεν εδιάβασες για την κωλορραφή, αλλ' ούτε και ενοικίασες μικρός ποδήλατον ;-)
Τα σημερινά παιδιά τα έχουν όλα κλπ-κλπ...

#5
ο αυτοκτονημενος

εχω ραματα για τη γουνα σου

#6
HODJAS

έχει πήξει η γούνα μου κλπ

#7
Galadriel

Άλλο ένα παράδειγμα των διακρίσεων που γίνονται στην βαθμολογία προς όφελος των «γνωστών» σλάνγκων... Παρόλο που αρκετοί έγραψαν σχόλια που αφορούν σε ελλείψεις του ορισμού, οι βαθμολογίες είναι πάνω από τέσσερα όλες. Ναι με έπιασε η σλανγκομουνιά μου γιατί είναι κουραστικό να ακούς κλάματα όταν άδικες βαθμολογίες βλάπτουν καλούς ορισμούς, αλλά όταν άδικες βαθμολογίες ευνοούν μέτριους να γίνονται γαργάρα. Αατα.

#8
Vrastaman

If vaginas could kill, Johnny would be a dead man now :P

#9
johnblack

@ mpomp: αγαπητέ κι εγώ σας ευχαριστώ δια τα καλά σας λόγια! Δεν ξέρω πως ακριβώς εννοείτε το «θα σου γαμήσω τα ράμματα». Έχω βέβαια κάτι κατά νου, πιθανόν όμως να υπάρχουν αποκλίσεις. Θα πρότεινα να συντάσσατε εσείς ένα κειμενίδιο και να το αποστέλλατε είτε εις εμέ είτε εις μοδς προς έγκριση και ανάρτηση. Θα είναι το 4. (και «της Παναγιάς τα ράμματα» θα πάνε στο 5).

@ Τζίζας: έχεις δίκιο για την παρθενοραφή, θα στείλω μοδς να γίνει η συμπλήρα.

@ μες: Δεν συμφωνώ καθόλου. Καταρχήν δεν έχω πιάσει και καμιά τρελή βαθμολογία, γύρω στο 80% κινείται το λήμμα αυτή την ώρα.

Αλλά πέρα απ' αυτό. Ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον κόσμο ως σύνολο και όχι ως μηχανικό άθροισμα στοιχείων. Το σύνολο, η Μορφή, προχωρεί πέραν των στοιχείων που την απαρτίζουν. Φαντάζομαι θα έχεις άλλωστε υπόψη σου την Ψυχολογία της Gestalt. Πόσο μπορείς να απολαύσεις, να συγκινηθείς από μια μουσική μελωδία διαβάζοντας απλά τα μουσικά σύμβολα στην παρτιτούρα; Πόσο μπορείς να απολαύσεις έναν ορισμό του σλανγκ.γρρ αν παραμένεις προσκολλημένη στη λεπτομέρεια, αν προσπαθείς με το στανιό να βρεις ελλείψεις. Διότι αν ψάξεις ελλείψεις και ελαττώματα, θα βρεις παντού. Δεν είναι όμως εκεί η ουσία. Ως άτομα δεν έχουμε δυνατότητα να αντιληφθούμε διαφορετικά τον κόσμο, παρά μόνον ως σύνολα. Οι λεπτομέρειες παρουσιάζονται σε δεύτερο χρόνο, δια της αναλυτικής λειτουργίας. Κάθε σύνολο ή μορφή, είναι συνάρτηση πολλών μεταβλητών και όχι ένα απλό άθροισμα στοιχείων. Η μορφή δίδεται από μόνη της και το πνεύμα μας στρέφεται προς αυτήν αυθόρμητα.

Οι ορισμοί κρίνονται ως σύνολα και δεν είναι δυνατόν να κατακερματισθούν σε μικρές στοιχειακές μονάδες για να τους μελετήσουμε και να τους κρίνουμε «αντικειμενικά». Ο παραληρηματικός λόγος του ιδιοφυούς Χότζα είναι το καταλληλότερο παράδειγμα για τη βασιμότητα των όσων λέω, πιστεύω όμως πως και του λόγου μου καλούλης είμαι.

Όσον αφορά τους «γνωστούς σλάνγκους» και το σεξαπίλ τους, εγώ ο ίδιος που ξεκίνησα την όλη κουβέντα, έχω παραδεχθεί πως δεν εξαιρώ σε καμιά περίπτωση τον εαυτό μου. Και μπούρδες να γράψω (που δεν γράφω) κάποια φιλαράκια θα βάλουν 5+5. Το σλανγκικό μου σεξαπίλ είναι μεν γεγονός, δε συγκρίνεται όμως ούτε κατ' ελάχιστον με το δικό σου πυρηνικό σεξαπίλ. Είσαι το αγαπημένο θέμα συζήτησης του σάιτ από καταβολής του, όλοι έχουμε ενδώσει στον πειρασμό! Γίνεσαι λοιπόν λίγο άδικη, νομίζω; Τεσπά τώρα που τα γράφω αυτά χαμογελώ, και με βολεύει να σκέφτομαι πως το πικρούλικο αυτό σχολιάκι σου ήταν ο τρόπος σου να μου ευχηθείς για τη γιορτή μου!

#10
Galadriel

Το ότι δεν ευχήθηκα χρόνια πολλά το χρησιμοποιείς εμμέσως για να μου δημιουργήσεις τύψεις και να με παρουσιάσεις σαν εμπαθή αναίσθητη - χρόνια πολλά τζόνμπλακ σου εύχομαι ό,τι επιθυμείς, δεν είμαι ούτε εμπαθής ούτε αναίσθητη.

Επί της ουσίας αούγκαγκα, οι φιλοσοφίες καλές αλλά η πράξη είναι ότι όταν παίρνεις κανα τριαράκι κλαις και κοπανιέσαι δημοσίως, πράγμα που το θεωρώ σλανγκαναξιοπρεπές, όπως έχω επισημάνει - τί να πούμε για την βαθμολογία γενικώς που έχει ήδη ειπωθεί. Την ώρα που θα καταργηθεί, οι ανταγωνιστικές τάσεις θα ψάξουν να βρουν αλλού εκτόνωση, ενώ θα σταματήσουν να ενθαρρύνονται οι συμπεριφορές δεκαπεντάχρονων, να, σαν ετούτη εδώ. Τα περί σεξαπίλ τρίχες.

#11
johnblack

Oύτε εμπαθή σε παρουσιάζω ούτε αναίσθητη, η διάθεσή μου είναι funny και σ' ευχαριστώ και για τις ευχές σου.

Κλαίω και κοπανιέμαι δημοσίως και χαλιέμαι, όταν καλά κτγμ λήμματα θάβονται ανεξηγήτως. Δεν κοιτάω ποιος τα ανέβασε, αν είναι ο τζίζας ή ο αν21 ή κι ο ηλέκτρονας ακόμη ή δεγκζερωγωποιός. Θα μου πεις τώρα ποιος με έκανε δικηγόρο όλων αυτών και διαμαρτύρομαι εξ ονόματός τους, όμως πιστεύω οτι το θέμα αφορά το σάιτ στο σύνολό του. Από τη στιγμή που ένα λήμμα ανεβαίνει, τρόπον τινά δεν ανήκει πλέον στο χρήστη, αλλά στο σύνολο και εξ ονόματος αυτού ομιλώ.

#12
iron

να επανέλθω στα ράμματα: εγώ, για να δείτε τι ΑΘΩΟ μυαλό είμαι, νόμιζα πάντα ότι στην έκφραση «θα σου γαμήσω τα ράμματα» το «γαμήσω» είναι πιο πολύ σχήμα λόγου, καθότι τα «ράμματα» είναι διάφορες καβλωτικές (για κάποιους) ουλές, πχ από σκωληκοειδίτιδα, καισαρική, και τέτοια...

Δηλαδής: είναι το παστάκι και ντρέπεται με τον καινούργιο γκόμενο επειδή πρόσφατα της βγάλανε την σκωληκοειδίτιδα και έχει το σημάδι φρέσκο. Και ο τυπάκος της την πέφτει λέγοντας μια μαλακία του τύπου: Μην χαλιέσαι μωρό, θα σου τα γαμήσω τα ράμματα εγώ...

#14
MpoMp

Όου! Χάπι Nameday φίλτατε! Λοιπόν, το εν λόγω παράδειγμα είναι ατάκα από την ελληνική ταινία εν ονόματι Σπιρτόκουτο. Όσοι την έχετε δει θα ξέρετε περί τίνος (μπινελικιού) πρόκειται.
Οπότε, παραθέτω το κομμάτι του καυγά από την ταινία με την εν λόγω φράση:

(Μετά από έντονη επίπληξη του πατέρα προς την κόρη, ομιλούν οι δύο γονείς. Μήτσος ιζ δε φάδερ, Μαρία ιζ δε μάδερ.)
[...]
Μήτσος: Τ' αρχίδια μου δε θέλατε να δείτε; ΘΑ ΤΑ ΔΕΙΤΕ! ΤΩΡΑ! Αφού δε παίρνετε από λόγια ρε!
Μαρία: Θα μας σκοτώσεις ρε;
Μήτσος: Μαρία, γύρισε το φύλλο! ΓΥΡΙΣΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ!
Μαρία: ΘΑ ΜΕ ΣΚΟΤΩΣΕΙΣ ΡΕ;
Μήτσος: ΘΑ ΣΟΥ ΓΑΜΗΣΩ ΤΑ ΡΑΜΜΑΤΑ!
[...]

Υποθέτω πως έγινε σαφές το νόημα. =]

#15
johnblack

Εξαιρετικά σοβαρή απειλή λοιπόν, με περιεχόμενο κατά τι πιο ασαφές από της «θα σε στείλω για ράμματα». Εδώ τα ράμματα προϋπάρχουν, και απομένει σ' εμάς να τα εντοπίσουμε. Μια εκδοχή: σου έχω σκίσει τη σούφρα παλαιότερα (κατόπιν απειλής «θα σε στείλω για ράμματα κλπ»), πήγες έκανες ράμματα, επειδή όμως συνεχίζεις απτόητος να κάνεις μαλακίες σου ξανασκίζω τον κώλο πριν καν προλάβεις να αφαιρέσεις τα ράμματα αυτά. Βέβαια ο χότζας μου έλεγε σε κατ' ιδίαν συνομιλία κάτι απ' τα κλασικά λαογραφικά του, με νταήδες φυλακόβιους που τιμωρούν τους απείθαρχους κόβοντάς τους με μαχαίρι ράμματα από πληγή, που όμως μπορεί να βρίσκεται οπουδήποτε... Ας τα γράψει ένα χεράκι κι εδώ και θα τη βρούμε την άκρη που θα πάει.

#16
knasos

- Μήτσος: ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΟΥ ΤΑ ΦΙΛΑΤΕ ΚΙΟΛΑΣ! [...]
Γαμώ το σπίτι μου, κωλόσπιτο.

Μεγάλη ταινία.

#17
Khan

Οπότε υπάρχουν και σισυφόκωλοι

#18
aias.ath

_Πάω γιὰ ράμματα στὸ καυλί μου.
_Γιατί ρέ;
_Τὸ δάγκωσαπτο κρύο!