Έτσι λέγονται υποτιμητικά απο τους Μοραΐτες (ιδίως απο τους σνομπαρίες Πατρινούς) οι Ρουμελιώτες, διότι είναι «απ’ έκει» (= απο την απέναντι μεριά του Πατραϊκού – Κορινθιακού, αφού εκεί μετατίθεται ο αντίστοιχος Ρουβίκωνας πάνω/κάτω απ’ τ’ αυλάκι στην Δυτική Ελλάδα).

Κάτι λέει σχετικά ο Georg Ludwig von Maurer στο πόνημά του Das Griechische Volk (Ο Ελληνικός Λαός, Χαϊδελβέργη 1835) για την ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία των Μοραϊτάδων (τεμπελχανείο, πανουργία, δουλοπρέπεια κ.α.) σε αντιπαραβολή προς τους Ρουμελιώτες (άξεστα ζώα μεν, αλλά σπαθάτοι, ντόμπροι και γενναίοι δε). Δεν είναι τυχαίο που οι τελευταίοι ουδέποτε χώνεψαν τους πρώτους, καίτοι γείτονες.

Σημειωτέον, οτι το Ευζωνικό Σώμα ήταν μέχρι και τον ΒΒ Ι, χωριστό τμήμα του ελληνικού στρατού, αποτελούμενο αποκλειστικά απο Ρουμελιώτες – σκυλιά του πολέμου, κάτι ανάλογο με τους Argyll & Sutherland Highlanders του βρεταννικού στρατού. Πολλούς απ’ αυτούς τους σκληροτράχηλους αλλά απείθαρχους και μπαϊλντισμένους να πολεμούν για χρόνια (Α & Β Βαλκανικοί, Σκρά-Λαχανά-Κιλκίς και δε συμμαζεύεται), τους ξαπόστειλαν με το ζόρι στην Ουκρανία το 1918, για να βάλουν μυαλό και πολλοί γύρισαν μόνο μεταφορικώς με τα πόδια πίσω, αφού τους είχαν ακρωτηριάσει λόγω κρυοπαγημάτων (οι υπόλοιποι γύρισαν με τα πόδια κυριολεκτικώς)!

Οι Μοραΐτες, απο καταβολής ιδρύσεως νεοελληνικού Κράτους, θεωρούσαν οτι πιάσανε τον Πάπα απ’ τ’ αρχίδια κι έτσι εκτόπισαν τους Ρουμελιώτες απο τα μετεπαναστατικά πόστα εξουσίας καθώς και τους γκαγκαρέους απο την κεντρική διοίκηση στην Αθήνα, επιβάλλοντας την δική τους υποκουλτούρα, όπως την ξέρουμε σήμερα.

Στην συνέχεια συμπεριφέρθηκαν στους κατοίκους των «Νέων Χωρών» (Θεσσαλία, Νησιά, Κρήτη, Μακεδονία, Μικρά Ασία κλπ) περίπου ως αποικιοκράτες («παλιολλαδίτες» = ότι πάλιουρας και τέτοια) με το στανιό (βλ. τρίπτυχο χωροφύλακας-παπάς-δάσκαλος) αφού δεν υπερείχαν δα σε πολιτισμό, ώστε η σημερινή ψευτοκόντρα χαμουτζήδωνσεμελέδων καίτοι φαίνεται να έχει πάρει την μορφή ποδοσφαιρικής διενέξεως μεταξύ των εκπροσώπων του ancien régime (Αθήνα) και του ordre nouveau (Θεσσαλονίκη), εν τούτοις να ανάγεται σε παλαιότερες ιστορίες για αγρίους.

Τα μοραΐτικα τζάκια καπνίζουν ακόμα, με ελάχιστες σχετικά πρόσφατες εξαιρέσεις (Κρήτη & Μακεδονία), αφού οι ημιμαθείς κοτζαμπάσηδες επιμένουν να κυβερνούν ακόμα τον τόπο κι ας χαζοδιερωτούνταν σχετικά ο Καραμαλής το '63.

Αγαπούν δε το τόπο τους σε τέτοιο βαθμό ώστε, μετά απο αιώνες κυριαρχίας των προυχόντων τους, τόσον ο μητροπολιτικός Μορηάς όσο και η αποικία τους (Αθήνα) να παραμένουν ένα μπουρδέλο και μισό, ενώ τα δημόσια έργα στην Πελοπόννησο καθυστερούν χαρακτηριστικά καμιά 20αριά χρόνια σε σχέση με αυτά που εκτελούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Τί Μπραΐμης – τί Ζαΐμης...

Ειδικά οι Πατρινοί προεστοί, όταν ο Ιωάννης Καποδίστριας τους χάρισε μιαν κομψότατη ευρωπαϊκή πόλη το 1828, έσπευσαν τα ζωντόβολα να την μετονομάσουν χάριν του ευεργέτη τους σε «Ιωαννούπολι», παραγνωρίζοντας τον πανάρχαιο θρύλο του Πατρέα, συνηθισμένοι στους τεμενάδες. Ο ευγενικός κόμης, αρνήθηκε διακριτικά (αλλά μέσα του μάλλον σιχτίριζε ιταλιστί).

Παρ’ όλα αυτά, ο Υπουργός εξωτερικών της Ρωσικής αυτοκρατορίας (!), ο άνθρωπος που επινόησε το καντονιακό σύστημα το οποίο λειτουργεί θαυμάσια στην Ελβετία, έφαγε το κεφάλι του στο Μορηά με φόντο το Μπούρτζι, όπου τον καθάρισαν κάποιοι ασήμαντοι Μπουρτζομιχαλαίοι. (Καλά να πάθει, αφού ανακατεύτηκε με τα πίτουρα).

Βέβαια, όλ’ αυτά καταντούν υπεραπλουστευτικές γενικεύσεις, αν σκεφτεί κανείς οτι η Αμαλιάδα ανάστησε έναν Μπελογιάννη...

Αφιερούται τω Mancunian Mont Blanc – Ideophobic Psycho.

- Τί θα κάνεις το Πάσχα;
- Λέω να πάω απέναντι, έχω σόι εκεί...
- Πού ρε; Στους απέκηδες θα πάς; Ω ρε μάνα μου! Έχεις να φάς σπληνάντερο, που θα σε πάει καπνός!
- Δεν έρχεσαι κι εσύ;
- Τι λές ρε; Αφού δεν τρώω κρέας. Αυτοί ακούνε βετζετέριαν και σε πυροβολούν στα γόνατα!
- Σάμπως τα παραλές! Στο Μoρηά και στα Μεσόγεια όλη η αρβανιτιά στη μπριτζόλα και στο παϊδάκι είναι...
- Ναι, ενώ στη Ρούμελη είναι μες στη γαλλική κουζίνα, τί να σου πώ; Mattieu, sufflimat και τέτοια...

(Σ.Σ. «ματιές» και «σουφλιμάς» είναι είδη ρουμελιώτικου κοκορετσιού).

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
allivegp

Ρισπέκ. 5X5

Ωστόσο, αν ενθυμούμαι καλώς, οι Ρουμελιώτες ήταν αυτοί που εξέδραμαν εναντίον του Μωρηά στον πρώτο εμφύλιο του σύγχρονου Ελ κράτους (Φθινόπωρο 1824 - Άνοιξη 1825) μετά την άλωση της Τριπολιτσάς, με επικεφαλής τους Καραϊσκάκη, Αθ. Διάκο, Ι. Γκούρα, και ναι, ακόμη και τον Ι. Μακρυγιάννη (εκ Λιδωρικίου) και διαγούμισαν τις πολιτείες και τα χωριά της Πελοπονήσσου, όπου πίστευαν ότι μετά το διωγμό των Τούρκων (πτώση Ακροκορίνθου, Τριπολιτσάς και λαφυραγωγία του θησαυροφυλακίου του Κιαμήλ πασά) ότι «το χρυσάφι στο Μωρηά ρέει στους δρόμους».

Μην ξεχνάμε και τον ανεκδιήγητο Θεόδωρο Νέγρη με το «επαναστατικό» εκτελεστικό όργανο που σχημάτισε στα Σάλωνα το Νοέμβριο του 1821 με μέλη που δεν τα ήξερε ούτε η μάνα τους και που ονόμασε «Άρειο Πάγο», και αξίωνε να ενεργεί υπεράνω νόμων και χωρίς να λογοδοτεί σε κανένα.

#2
aias.ath

Εἶσαι συμπαθής, ρε πστ μ, εἰς τὸ σλαγκεπώνυμον πλῆθος. Πάρε τοὺς ἀστερίες σου, κυρίως διότι ἀγγίζεις τὴν πηγὴ τοῦ νεοελληνικοῦ δράματος.

#3
poniroskylo

Ο όγδοος κατά σειρά που βαθμολόγησε έβαλε 1 στο λήμμα (=μάπα) και 1 στον ορισμό (=λάθος). Ωραίος!... τι να λέμε τώρα...

#4
MXΣ

Στο καλλιτεχνικό πατινάζ νομίζω, δεν προσμετρούνται στον Μ.Ο. της τελικής βαθμολογίας ο χαμηλότερος και ο υψηλότερος βαθμός...

#5
HODJAS

Ναι αλλά εδώ έχουμε καλλιτεχνικό ξεκατινάζ...

#6
allivegp

Όπως μπορούμε να δούμε εδώ, η αντιπαράθεση βορρά-νότου, έχει περάσει από το ποδοσφαιρικό στο οικονομικό-επιχειρηματικό πεδίο.

#7
HODJAS

Έτσι. Βλ. και εδώ. Απλά στο ποδόσφαιρο εκφράζεται πιο αδρά.

Όπως διαβάζουμε στο άρθρο, το θέμα δεν είναι οι 6 άνθρωποι που έχασαν την δουλειά τους, δεν είναι το καταχρεωμένο νομικό πρόσωπο (ως σύνολο) που κοντεύει να διαλυθεί με κίνδυνο να προκληθεί χάος απο απλήρωτα ατυχήματα στους δρόμους, δεν είναι οι ασφαλιστικές που αρνούνται ν' ανεβάσουν το ποσοστό συμμετοχής υπέρ του νομικού προσώπου στο ασφάλιστρο, δεν είναι η πουτάννα η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς που κάνει το κορόιδο μ' ένα κάρρο ασφαλιστικές-μαϊμού που βαράνε κανόνι (όπως έκανε και με το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου), δεν είναι το αληθινό γεγονός οτι το υποκατάστημα εγκαταστάθηκε πριν ελάχιστα χρόνια (λόγω παχέων αγελάδων) και μόνον εκεί (και πουθενά αλλού στην Ελλάδα), δεν είναι που υπολειτουργούσε (είχε μηδαμινό τζίρο και υποθέσεις), αλλά το θέμα είναι οτι η Θεσσαλονίκη μας δεν θα έχει πια υποκατάστημα και οτι η Β. Ελλάδα, θα πρέπει να εξυπηρετηθεί απο τους παλιο-Αθηναίους (που ούτως ή άλλως εξυπηρετούσαν όλη την Ελλάδα και όλες τις ασφαλιστικές).

Ασιχτίρ πια!

#8
Galadriel

Τι έχασα εγώ πάλι, δικιά σου είναι η Σαλονίκη; :-/

#9
HODJAS

Β->