Η καραμπίνα - κυριολεξία: Ντουφέκι. Διάφορα είδη, παίζει σε κυνηγετική, σκοποβολής (ολυμπιακό αγώνισμα), κοντόκανη, μακρύκανη κ.λπ. Συνήθης πρωταγωνιστής σε αυτοκτονίες, δολοφονίες και μοιραία ατυχήματα, όπως αποδεικνύεται με ένα γούγλε γούγλε (παράδειγμα 1). Ορίστε, πάμε στα σλανγκικά τώρα:

Η καραμπίνα - χρήση στον λόγο: Πρόκειται για όπλο πολύτιμο λεκτικά με διάφορες προεκτάσεις. Αφενός κάνει μπαμ, ή κατά περίπτωση μπαμ-μπαμ-μπαμ (βλ. παρακάτω), αφεδύο είναι συνδεδεμένη ως έννοια με το περιμένω την ευκαιρία. Πώς την έχει στημένη ο κυνηγός πίσω από τον θάμνο, στις καλαμιές, γουοτέβα, με την καραμπίνα του και παραμονεύει το θήραμα για να το μπουμπουνίξει; Έεετσι! Διάφορες καραμπινιές που πρόλαβαν άλλοι στο σάιτ είναι το καραμπινάτο, ως κάτι προφανές (που κάνει μπαμ), η επαναληπτική καραμπίνα, ως ο ενεργητικός και άοκνος σεξουαλικός σύντροφος (κάνει μπαμ, μπαμ, μπαμ), αλλά και το ο καραμπίνας, ως ο τζογαδόρος που παίζει καραμπίνα, δηλαδή περιμένει μέχρι να δει την ευκαιρία για να κερδίσει. Η καραμπίνα όμως; Ιδού:

Η καραμπίνα - ορισμός: Χαρακτηρισμός για γυναίκα κωλοπετσωμένη, κατεργάρα, ενδεχομένως μπαμπέσα, που καιροφυλαχτεί και βρίσκεται συνεχώς σε επιφυλακή για ευκαιρίες οφέλους κάθε είδους και όλες οι ενέργειες, τα λόγια της κ.λπ. είναι προσανατολισμένες σε αυτή την κατεύθυνση. Η ετικέτα μπορεί να σημαίνει απλά καπάτσα ή να ενέχει δόσεις πανουργίας, δολιότητας και μουλωχτής υπουλοσύνης. Δεν αφορά απαραίτητα σε άτομο χωρίς αξία, αλλά σε κάποια που παίζει το παιγνιδάκι της μελετημένα (Παράδειγμα 2).

Η κυρία-καραμπίνα κάθεται και παραφυλάει το θύμα. Μόλις το εντοπίσει, το διπλαρώνει και με τερτίπια επιδιώκει να πετύχει τον στόχο της (τ. να τον τυλίξει, να του πουλήσει ασφάλεια ζωής, να του πουλήσει το μουνί της για εξουσία, τέτοια γενικώς). Η κλασική σκηνήτης Αλίκης να σκουντάει τον Παπαμιχαήλ σε φάση «Με συγχωρείτε, ήταν τυχαίο» χαρακτηριστική. Επίσης χαρακτηριστικά είναι κάτι υποθετικά σενάρια όπου, εντελώς τυχαία και αυθόρμητα, η νεαρή δικηγόρος λιποθυμά στα πόδια του ζάμπλουτου εργένη, του μαγειρεύει ένα καλό γεύμα και καταλήγει να οργανώνει ολυμπιακούς (Παράδειγμα 3).

Παραλλαγή - Παλιά καραμπίνα: Τα ανωτέρω περί καπατσοσύνης έχοντας επιπλέον βαθιά γνώση του αντικειμένου και μεγάλη εμπειρία. Παλιά πουτάνα στο κουρμπέτι κιέτσ' (Παράδειγμα 4).

  1. Τί ξεμυάλισε την Αννούλα; Η καραμπίνα του πατέρα της.

  2. Η Ελένη τα έχει με τον συμφοιτητή της τον Μάρκο που μένει στην εστία και κυκλοφορεί με παπί. Την αγαπάει, ξέρει πώς να χειριστεί την γ-καύλα της και να την μετατρέψει σε πυροτεχνήματα πίσω από τα κλειστά της μάτια και ο ίδιος μπορεί να τελειώσει τρεις φορές σε δύο ώρες χωρίς προβληματισμό.

Η Ελένη όταν βγαίνει με φίλες κοιτάει με ενδιαφέρον στα διπλανά τραπέζια, φλερτάρει και δηλώνει: «Καλός ο Μάρκος, αλλά αν βρω καμια καλύτερη περίπτωση, καναν γιατρό, καναν μηχανικό, κανέναν να έχει τον τρόπο του, ε, δεν θα μείνω με τον απόφοιτο του ΤΕΙ, μην τρελαθούμε».

Στην ανωτέρω ιστορία ο Μάρκος είναι επαναληπτική καραμπίνα και η Ελένη είναι καραμπίνα σκέτο.

  1. -Ξέρεις ρε πώς γνωρίστηκε η Γιάννα με τον Θόδωρα; Λένε ότι του λυποθύμησε στα πόδια την Ανάσταση στο Φανάρι! Παραφύλαγε η καραμπίνα αχαχααα
    -Χέσε ρε, είχε ανάγκη τώρα η Γιάννα, βουλευτίνα γυναίκα, τον Θόδωρα; Όλο μαλακίες διαβάζεις στις κωλοφυλλάδες.

  2. Λέει ο Γ. Μητσάκης μεταξύ άλλων (από εδώ): Στnν Κατοχή με είχε μια γριά [...]τεκνατζού. [...]Με πήγε στο Mοναστnράκι και μου έραψε ένα κοστούμι [...] Ήτανε παλιά καραμπίνα. Μου έλεγε όχι τώρα που σου έφτιαξα το κοστούμι να πάρεις δρόμο... [...] Μου πήρε και μπουζούκι αλλά το μπουζούκι έπρεπε να το κρεμάω στn ντουλάπα, όχι να το παίρνω και να φεύγω. 'Ηθελε να με έχει κρατnμένο.

Η καραμπίνα καραδοκεί. Η εκδίκηση της πάπιας. (από Galadriel, 15/01/10)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Galadriel

Τελικά η Ελένη παντρεύτηκε έναν μαθηματικό. Σιγά την καλύτερη τύχη. Να τανε ο τζίζας, ο βίκαρ κανας τέτοιος τεσπά, μάλιστα, αλλά... μαλακίες...

#2
HODJAS

Ο Ρένος Αποστολίδης έχει ένα ποίημα, που κάνει μια στροφή

«... η γυναίκα της ζωής σου παντρεύτηκε κάποιον. Εσένα. Το ίδιο κάνει ...»

#3
jesus

είναι ο βικαρ μαθηματικός;

#4
patsis

Εγώ στον ορισμό έβαλα πεντάστερο. Το αξίζει, κλασικά, μη λέμε τα ίδια πράγματα. Ωραία η mes.

#5
Galadriel

Έχει μαθηματικό τρόπο γραφής. Και αφηρημένο τρόπο σκέψης. Για τον βίκα λέω.

Πάτση εκτός από ευχαριστίες περί της δηλώσεως, στρώσε τον κώλο σου, μου λείπουν οι ορισμοί σου. Οκ εγώ τα λεφτά τα κατέθεσα, σειρά σου τώρα.

#6
iron

ο βίκαρ είναι Λογικός. Ο Δοξιάδης ξέχασε να τον αναφέρει στο logicomix.

#7
aias.ath

Ἐξαίρετη παρουσίασι. Εἶχα ὅμως τὴν ἐντύπωσι ὅτι ἡ γυναῖκα-καραμπίνα ὀπορτούνα ἔπρεπε νὰ εἶναι προστατευόμενο εἶδος ὑπὸ ἐξαφάνισιν, στὴν τρέχουσα μετασουφραζετικὴ κοινωνικὴ κατάστασι. Γιὰ τὸν ἴδιο λόγο ποὺ καὶ τὸ σκατοτάϊσμα ἀνήκει στὸ χρονοντούλαπο τῆς ἱστορίας (Ρὲ μπὰς καὶ κοιμᾶμαι ὄρθιος, ὁ μαλάκας;)

#8
patsis

Η βαθμολόγηση του ορισμού έως τώρα (15/01/2010@17:03): 5/4/3/4/4/5/2. Η του λήμματος ομοία.

#9
Galadriel

Αία μου ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, όαση σε φάση που αντί να βαθμολογείται ο ορισμός βαθμολογείται ο συντάκτης (α, όλα κι όλα, άνθρωποι είμαστε και επηρεαζόμαστε τί να λέει). Όντως ο όρος είναι μπαμπαδίστικος αλλά η ουσία διαχρονική.

Το παράδειγμα 2 είναι πραγματικό αν και κάποια χρονάκια πριν (δηλαδή παίζει να είναι και χμμμ πέντε-έξι :P ) που ήμουν φοιτήτρια και η Ελένη από τις κολλητές μου φίλες (χαθήκαμε πια). Το «καλύτερη περίπτωση» με στοίχειωσε μου φάνηκε τόσο πολύ λογικό που δεν χωρούσε σε μια σχέση όλο έρωτα. Βέβαια, πλέον μάλλον αμφισβητώ και τον έρωτα ως κριτήριο επιλογής συν-γονιού αλλά άλλο εκείνο, δεν έχει να κάνει!.

Κττμγ πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν άνθρωποι που καιροφυλαχτούν για κέρδος, όποιο κι αν είναι αυτό όπως το νομίζουν και οι υπόλοιποι ρομαντικοί θα μένουν να τους κοιτάζουν αμφιβάλλοντας για το ποιος τελικά είναι ο μαλάκας της ιστορίας.

Πάτση :)

#10
betatzis

Μες, καρασπέκ. Σεβασμός σε λήμα ορισμό παραδείγματα. Μ΄αρέσει πολύ και η λέξη καραούλι, αλλά είναι πιο παλιά και από τις λάσπες.