Όρος της σαδομαζοχιστικής κοινότητας. Είναι μια ειδική λέξη που ο/η τοπ- εξουσιάζων/ουσα, και ο/η μπότομ εξουσιαζόμενος/η συμφωνούν πριν από το σαδομαζοχιστικό παιχνίδι ρόλων, προκειμένου οι όποιοι σαδισμοί ακολουθήσουν να είναι συναινετικοί.

Σο, η λέξη ασφαλείας εξυπηρετεί:

α) Αφενός να ξεχωριστεί ο σαδισμός του παιγνίου από έναν πραγματικό βιασμό (οι σαδομαζοχιστές προβάλλουν αρκούδως την αξία της συναίνεσης, αν και εδώ αρχίζουν μεγάλα ντιριντάχτα ερωτήματα), και συναφώς να αποφευχθούν ατυχήματα και τραυματισμοί φυσικοί ή συναισθηματικοί.

β) Αφεδύο να έχει ο μαζοχιστής την δυνατότητα να χρησιμοποιεί στο παιχνίδι ρόλων εκφράσεις όπως «αχ, σταμάτα», «σε παρακαλώ, σταμάτα», «σε εκλιπαρώ/ ικετεύω», «με πονάς», «δεν αντέχω», οι οποίες στο πλαίσιο του παιγνίου δεν αποτρέπουν τον σαδιστή παρτενέρ από την δραστηριότητα, αλλά τουναντίον επιτείνουν την γκαύλα του να βασανίσει.

Όπως μας έκανε γνωστό ο Αρκάς, οι μόνοι σεξοδιαστροφικοί που δεν θα βασανίζονται στην κόλαση θα είναι οι μαζοχιστές. Κι έτσι, η σοφή πρόνοια της σαδομαζοχιστικής κοινότητας έπρεπε να βρει τρόπους να ξεχωρίσει ο σαδιστής πότε δεν πρέπει να ακούσει την ικεσία του μαζόχα να σταματήσει και πότε πρέπει πραγματικά να δώσει βάση.

Τύποι λέξης ασφαλείας.

α) Πολλοί θεωρούν ότι η λέξη ασφαλείας πρέπει να είναι μια σπάνια λέξη με υψηλό βαθμό τουκανισμού, όπως λ.χ. τουκάν, τιραμισού, Θωμάς Ακινάτης, Ναμίμπια. Το πλεονέκτημα με αυτόν τον τύπο είναι ότι καθώς δεν έχουν κάποια άμεση σχέση με σεξουαλικά συμφραζόμενα, είναι απίθανο να τις εκστομίσει κάποιος τυχαία κατά την διάρκεια της σεξουαλικής πράξης. Λ.χ. η λέξη μωσαϊκό δεν θα αποτελούσε επιτυχημένη λέξη ασφαλείας, γιατί θα ενεδέχετο ο μαζόχας να ανακράξει «πέτα με στο μωσαϊκό και κακομεταχειρίσου με», κι έτσι να σταματήσει άσκοπα την ροή του παιγνίου. Καλύτερα, λοιπόν, να είναι μία λέξη κατά το δυνατόν ντεκαυλέ, που να μην μπορεί να ειπωθεί κατά λάθος πάνω στο σεχ. Υπάρχει όμως και ο αντίστροφος κίνδυνος: Αν η λέξη είναι υπερβολικά πολύπλοκη, μπορεί ο μαζόχας να την ξεχάσει, και να κινδυνεύσει σοβαρά. Λ.χ. αντενδείκνυται να βάλεις ως λέξη ασφαλείας μια ζουρ(λ)αριά, γιατί σκέψου να σε κόβει ο παρτενέρ σου φέτες και εσύ να προσπαθείς να θυμηθείς «πώς την είχαμε πει την λέξη ασφαλείας; Κλαυσίγελω; Συναμφότερον; Ή μήπως αλληλοπεριχώρηση;». Ή να έχει αρχίσει να σε πνίγει κι εσύ να προσπαθείς να θυμηθείς αν η λέξη ασφαλείας ήταν το Κίττο, η πρωτεύουσα του Ισημερινού, ή η Μπογκοτά, η πρωτεύουσα της Κολομβίας. Συνελόντι ειπείν, η λέξη ασφαλείας πρέπει να είναι μια λέξη τόσο ντεκαυλουάρ και παράξενη ώστε να μην μπορεί να εκστομιστεί κατά τύχη, αλλά όχι τόσο περίπλοκη ώστε να την ξεχάσεις.

β) Υπάρχουν πολλοί που έχουν ως λέξεις ασφαλείας τα αυτονόητα σταμάτα ή κόκκινο. Το πλεονέκτημα είναι ότι είναι απλό. Το μειονέκτημα είναι ότι χάνεται το παιχνίδι ρόλων, που είναι μέσα στο σενάριο, να λες «σταμάτα, δεν αντέχω». Άλλωστε ο Γουλιέλμος του Όκαμ ήταν ένας τελείως βανίλια τυπάς που χρησιμοποιούσε ένα μόνο ξυράφι, όταν θα μπορούσε να κοβόταν με μια ντουζίνα από δαύτα.

γ) Κάτι επίσης απλό, αλλά με άλλα πλεονεκτήματα είναι η διαβάθμιση με χρώματα. Τότε: - πράσινο (=γρηγόρης) σημαίνει γάμα μου τα βάρδουλα, τα πρέκια και ό,τι, τράβα μου το μούσι και λέγε με παλιοκόριτσο, δώσε Μπόνο!,
- κίτρινο (=βαθύ πορτοκαλί), σημαίνει μπάστα λίγο, γουστάρω, αλλά όχι τόσο πολύ, μείωσε ένταση, είπανε στον κοπρολάγνο να χέσει κι αυτός ξεκωλώθηκε,
- κόκκινο (= σταμάτης) είναι η καθαυτό λέξη ασφαλείας, ήτοι τάνι τάνι μέχρι να πετάνει.

Το πλεονέκτημα με αυτήν την συνήθεια είναι ότι ο μαζόχας μπορεί να παλινωδήσει κατά την διάρκεια. Λ.χ. αν φάει τέσσερα δάχτυλα στον κώλο, μπορεί και να παρεξηγηθεί και να πει κίτρινο. Αν όμως, μετά του καυλαρέσει, ξαναλέει πράσινο, και τα μανικετόκουμπα μέσα.

Μειονέκτημα: Λιγότερο το ότι μπορούν οι λέξεις να εκστομιστούν κατά λάθος και περισσότερο το ότι αν ο μαζόχας έχει τόσο έλεγχο πάνω στο παιχνίδι, τότε μιλάμε για ξενερουά βανίλια. Σε κάθε περίπτωση μπορεί ως λέξη ασφαλείας να χρησιμοποιηθεί και το μπλε, ή ως μεγαλύτερη ψαγμενιά ο ζωγράφος Yves Klein.

δ) Καλά όλα αυτά ως ένα λήμμα στο σλανγκρ εκ του ασφαλούς, αλλά τι γίνεται αν ο σαδίσταρος αποφασίσει να φιμώσει τον μαζόχα. Πώς θα αναφωνήσει ο Φον Μαζώχ την λέξη ασφαλείας όταν θα έχει στο στόμα το φίμωτρο-μπάλα; Σε παρόμοιες περιπτώσεις ως λέξη ασφαλείας χρησιμοποιείται συχνά μια κίνηση των δαχτύλων, που να μπορεί να την κάνει ο μαζόχας ακόμα και με τα χέρια δεμένα, ή κάτι παρόμοιο, λ.χ. μια ειδική κίνηση των βλεφάρων κ.ο.κ.

ε) Καθώς όμως ζούμε σε έναν ποστιλάτο κόσμο και έννοιες όπως η συναίνεση έχουν δεχτεί δριμεία κριτική τίθενται βασανιστικά (παν Nintendo) ερωτήματα, όπως: Τι νόημα, τι περιεχόμενο έχει η έννοια συναίνεση σε ένα σαδομαζοχιστικό παίγνιο; Μήπως είναι α-νόητη (κατά Wittgenstein). Σημειωτέον εδώ ότι οι πρωκτικάντζεςαμερικλάνοι και άγγλοι έχουν εφεύρει και τον όρο consensual non-consensuality (=συναινετική μη συναίνεση). Αυτή η contradictio in adjecto σημαίνει απλά ότι στέλνεις την λέξη ασφαλείας στου διαόλου το μπαμπά και αποφασίζεις ευθύς εξ αρχής ότι το να είσαι μαζόχας σημαίνει ότι εξ ορισμού την πούτσισες. Δεν σου φταίει ο παρτενέρ σου αν σε κόψει με το ηλεκτρικό πριόνι, ούτε και υπάρχει GPS στην σχέση σας. Αυτή η μη- λέξη ασφαλείας χαρακτηρίζει έναν λαρτζ μαζόχα, που είναι μαζόχας, ναι, αλλά όχι πρωκτικάντζας και αφήνεται με εμπιστοσύνη και προσδοκία στα χέρια του θύτη του.

Ακόμη:

Η έκφραση ξέχασα την λέξη ασφαλείας είναι επιτατικό συνώνυμο του την πούτσισα, δηλ. με δική μου ευθύνη έγινα βορά στις διαθέσεις των άλλων.

Προσφάτως, η έκφραση έλαβε κοινωνικοπολιτική διάσταση. Θεωρείται, δηλαδή, ότι στο σαδομαζό παιχνίδι με τον δονητή, οι Έλληνες κατά βάθος γουστάρουμε. Υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται, αν δεν υπήρχε το ΔΝΤ θα έπρεπε να το εφεύρουμε, ένα ΔΝΤ μας χρειάζεται, κατά το ένας Παπαδόπουλος μας χρειάζεται. Από την άλλη υπάρχουν οι διαδηλώσεις και τα επεισόδια. Τι εικόνα δίνουμε; Παρόμοια με ενός μαζόχα που λέει «σε εκλιπαρώ, σταμάτα», ενώ γουστάρει κι άλλο. Υπάρχει, λοιπόν, σ' αυτό το παιχνίδι κάποια λέξη ασφαλείας, που να δηλώνει κάποιο όριο, πέρα από το οποίο η αντίδραση δεν θα είναι νάζι, αλλά πραγματική, ως ενώπιον θανάσιμου κινδύνου; Αυτήν την λέξη πρέπει να ορίσουμε στο παιχνίδι με ιθαγενείς και ξένους βρυξελλιώτες και δουνουτάδες, γιατί αλλιώς θα είμαστε σαν μαζόχα που έχει ξεχάσει την λέξη ασφαλείας...

Αγγλιστί, η λέξη ασφαλείας είναι safeword (δεν είμαι σίγουρος αν πρόκειται για αγγλιά ή για σαδομαζοχιστικό καθολικό) και για μια πρώτη βιβλιογραφία βλ. εδώ, εδώ εδώ και εδώ. Τέλος, να διευκρινίσω ότι λέξη ασφαλείας δεν υπάρχει μόνο στο σαδομαζοχιστικό σεξ, αλλά και σε άλλες μορφές πειραματικού σεξ, όπως και στον αθλητισμό και αλλού.

Πάσα: Πάτσης.

  1. Κανόνες ενός δημόσιου Dungeon εδώ:

Απαιτείται η χρήση λέξεων ασφάλειας σε κάθε παιχνίδι. Η έλλειψη οποιασδήποτε προσχεδιασμένης συμφωνίας ή συστήματος σε σχέση με τον παρτενέρ σας δεν είναι αποδεκτή. Δηλώστε στον Dungeon Monitor εάν έχετε μια δική σας ιδιαίτερη μέθοδο, ή ένα σήμα ή κάποια προσωπική λέξη ασφάλειας πέραν της συνηθισμένης “κόκκινο” (Red). Εάν δεν έχετε επινοήσει δική σας λέξη, ή δεν έχετε χρησιμοποιήσει άλλοτε κάποια ασφαλή λέξη από πριν, μπορούμε να σας προτείνουμε: Πράσινο (Green) - Όλα είναι καλά και συνεχίζουμε. Κίτρινο (Yellow) – Προειδοποίηση για την επιβράδυνση μιας σκηνής ή ας κάνουμε κάτι άλλο.Κόκκινο (Red) – STOP τώρα! Βρίσκομαι σε κίνδυνο και θέλω να σταματήσω τη σκηνή!

  1. «Προτιμήστε άσχετη λέξη ασφαλείας και όχι το «όχι» ή «σταμάτα», γιατί αυτές οι δύο είναι μέρη της φαντασίωσης» συμβουλεύει ο σεξολόγος Jamye Waxman. Για παράδειγμα, τα «φιστικοβούτυρο», «καραμέλα» ή «γρανίτα» είναι μια χαρά (εκτός βέβαια κι αν έχετε εμμονή και οι φαντασιώσεις σας περιλαμβάνουν και τα τρία). (εδώ).

  2. (Απολαυστική κοινωνικοπολιτική προέκταση εδώ):

Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει ή σας έχει περάσει κι εσάς από το μυαλό (αναλόγως βέβαια πόσο αμαρτωλοί είστε), αλλά έχω την εντύπωση ότι ολάκερη η χώρα μήνες τώρα έχει γίνει μια απέραντη Erotica και μάλιστα με τα καλύτερα BDSM εκθέματα. [...] Για θυμηθείτε το «Κάνε υπακοή» του Αρσένιου, το «Πονάει ο ελληνικός λάος, αλλά πονάμε κι εμείς, πονάμε όλοι μας από τα μέτρα» του ΓΑΠ ή το άλλο «Θα ματώσουμε όλοι». Λοιπόν έχετε ακόμα αμφιβολία ότι παίρνουμε όλοι μέρος στο μεγαλύτερο S&M show που έχει στηθεί στα μέρη μας; [...] Και πονάει ρε παιδιά, πονάει πολύ το ρημάδι κι ούτε ίχνος ηδονής ακόμα -τουλάχιστον από την μεριά μας. Κάποιος να φωνάξει το safeword ρε! Το άτυχο της υπόθεσης είναι ότι δεν την ξέρουμε την λέξη ασφαλείας γαμώτο, γιατί όταν τα κανονίζανε, Τρόικα, ΓΑΠ, ΓΠ & Loverδος, εμείς δεν ήμασταν παρόντες. Ας δοκιμάσουμε στην τύχη, τι να πω.... Σύνταξη; Μπα... Spread; Ούτε αυτό... Cosco; Όχι... Την κάτσαμε άσχημα πατριώτες...

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Vrastaman

«In retrospect, lighting the match was my big mistake. But I was only trying to retrieve the gerbil,» Eric Tomaszewski told bemused doctors in the Severe Burns Unit of Salt Lake City Hospital. Tomaszewski, and his homosexual partner Andrew «Kiki» Farnum, had been admitted for emergency treatment after a felching session had gone seriously wrong. «I pushed a cardboard tube up his rectum and slipped Raggot, our gerbil, in,» he explained. «As usual, Kiki shouted out 'Armageddon', my cue that he'd had enough. I tried to retrieve Raggot but he wouldn't come out again,so I peered into the tube and struck a match, thinking the light might attract him.» At a hushed press conference, a hospital spokesman described what happened next. «The match ignited a pocket of intestinal gas and a flame shot out the tubing, igniting Mr Tomaszewski's hair and severely burning his face. It also set fire to the gerbil's fur and whiskers which in turn ignited a larger pocket of gas further up the intestine, propelling the rodent out like a cannonball.» Tomaszewski suffered second degree burns and a broken nose from the impact of the gerbil, while Farnum suffered first and second degree burns to his anus and lower intestinal tract.
(Εφημερίδα LA Times)