Ροκ γκρουπ που συνήθως αποτελούνται από ελάχιστα άτομα με τα στοιχειώδη όργανα και ήχο garage. Βλ. White Stripes, Black Keys κτλ.

- Σ' άρεσε το σιντάκι που σου 'γραψα; Ήταν Black Keys.
- Ναι, αμέ. Ωραία βαράνε. Βρωμιάρηδες.

Aυτοί ακριβώς! (από allivegp, 15/04/11)βασική κατηγορία βρωμιάς στον ήχο είναι οι στονεριές. μπίχλα, μπύρες κ γκόμενες με τζην σορτσάκι να παίζουν μπιλιάρδο. (από jesus, 16/04/11)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
allivegp

αλήτικος ορισμός. με άρεσε!

#2
Jonas

πρώτη φορά το ακούω αλλά γαμεί

#3
iron

χαχαχα, καλό!

#4
GATZMAN

Αρχοντικό λήμμα

#5
Pirate Jenny

Καλό!!!

Πάντως, εγώ νομίζω ότι αν ρωτήσεις δέκα άτομα να σου πούνε τι εννοούνε βρωμιά στη μουσική, θα σου πούνε δέκα διαφορετικά πράγματα. Είναι λίγο περίπλοκον. Να προσπαθήσω να τα συμμαζέψω σε έναν ορισμό; Στο λήμμα «βρωμιά», λογικά, με παραπομπή εδώ;

Ενδεικτικά, μου έρχονται τα εξής:

1) γκαραζοπανκιά γενικώς
2) γκαραζιά μονοφωνική, ο υπέρτατος βρώμικος ήχος (Dead Moon)
3) γκαραζιά με ήχο φριχτά παραμορφωμένο, επειδή κάποιος πειράζει τα μηχανήματα: μπουκωμένοι ενισχυτές, τρυπημένα ηχεία κλπ (Sonics, Meteors)
4) γκαραζιά που μιμείται τον αποπάνω ήχο, αλλά χωρίς να καταστρέφεται άσκοπα εξοπλισμός (Black Lips, Cramps)
5) ήχος με παραμόρφωση επειδή κάποιος παίζει (παραμορφωμένους) παπάδες (White Stripes, Mogwai)
6) η PJ Harvey στα νιάτα της («not so much stripped-down rock as flayed-alive rock»)

Κι αυτά μόνο από πανκ μεριά. Σαφώς λέγεται και για άλλα πράγματα, από ψυχεδέλεια μέχρι πριόνια, και stoner (σωστό το μύδι του Χεσούς!) και γύρευε.

....
Τώρα που το σκέφτομαι... Άστο. Δε συμμαζεύεται αυτό το πράμα. (!)

#6
iron

σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι προκύπτει στάνταρ από μπαχαλώδεις ήχους κάθε είδους και πρόθεσης, ακαθόριστους, μουντζουρωμένους (επίτηδες στη ροκ, εξπεριμένταλ κλπ) καθώς και από κακές εκτελέσεις που δεν είναι ξεκάθαρες στην άρθρωσή τους (κυρίως για την κλασική ισχύει αυτό, όταν ξεπετάς ένα κομμάτι μη καλομελετημένο) κλπ.

Το πρώτο, κατά την άποψή μου είναι μεταξύ άλλων και μια από τις πολύτιμες κληρονομιές μουσικών που απελευθέρωσαν οριστικά (γιατί η αρχή έγινε σταδιακά πολύ πιο πριν) τον ήχο από την αρμονία, τ. Ξενάκης, Cage, Stockhausen κττ, κατάσταση που συνδυάστηκε έμπρακτα με την ανάγκη των νεότερων χρόνων για μουσική απεικόνιση της οργής, την κάβλας, της απελευθέρωσης, της ταχύτητας, του διαστήματος, του χάους, είτε στη νεανική μουσική ή στην πιο «ψαγμένη».

Κάπου είχαμε ένα σχετικό λήμμα ρε πστ, αλλά πούντο.

#7
Pirate Jenny

Υπερψαγμένα πράματα.
(Να, δεν το 'λεγα εγώ; Είναι λίγο περίπλοκον. :Ρ )

#8
Nakas

Φανταστείτε το διάλογο:
- Έλα ρε μαν, πού ήσουν;
- Φιλέα, πήγα σε μια φοβερή συναυλία με κάτι βρωμιάρηδες που τα σπάγανε τρελά!
- Ποιοί παίζαν;
- Ξενάκις, Τζον Κέητζ, Στηβ Ράιχ, Φίλιπ Γκλάς. Γαμάουα! Ήταν να έρθει κι ο Στοκχάουζεν, αλλά δεν μπόρεσε.
- Πω ρε φίλε! Τζαμάουα!

#9
jesus

@ τζένυ, τέλος 1ου σχολίου: ε, με τόση βρώμα πρέπει να φέρουμε γυναίκα.

#10
jesus

(καλά, με τον εαυτό μου μιλάω, το υπονοούμενο που μόνο εγώ κατάλαβα είναι προς την ιρονίκ να κάνει μια ανάλυση της μπίχλας στη μουσική, αλλα τό 'χω κάψει παραπάνω κ απ' τον νάκας.)

#11
Nakas

Ε, όχι και το έχω κάψει! Εδώ ο ιρονίκ συνδέει την garage με τον Ξενάκη!

#12
knasos

Άστα αυτά. Υπήρξε συγκεκριμε

#13
knasos

νη μισογυνηστικοπολιτικοοικονομικοκοινωνικη χροιά στο σχόλιο σου αν και δεν μπορώ να πω ότι δεν με πείθει ο μονόλογος με τον εαυτό σου :Ρ

#14
iron

@Νάκαςςςς, καλό! να διευκρινίξω όμως ότι δεν εννοούσα βέβαια συγκεκριμένα την γκαράζ με συγκεκριμένα τον Ξενάκις, αλλά ότι πολλοί από τους εξαντρίκ ηλεκτρονικούς ή ακόμα από τους ρόκερς είναι μυημένοι σε όλους αυτούς που έλεγα και σε άλλους τόσους (σε προηγούμενους πρωτοπόρους), πχ οι Ράδιοχεντ έχουν ακούσματα Άλμπαν Μπεργκ και Μεσιάεν (παλιότερους από Ξενάκη κλπ, αλλά «δύσκολα» ακούσματα), οι δεν πειραματικοί πιτσιρικάδες είναι επίσης ενήμεροι για ακόμα πιο σύγχρονα ρεύματα. Γενικά όμως, ασυνειδήτως πώς, οι ήχοι αυτοί έχουν περάσει πια στην καθημερινότητά μας, αλλά αυτό κι αν είναι μέγα θέμα και το σταματάω εδώ. Οι δε παλιοί ροκάδες, Λεντ Ζέπελιν, Τζένεσις κττ έχουν μουσική παιδεία που βαστάει από ωδεία κλπ και μέσα στις μουσικές του εντοπίζονται στοιχεία που, άσχετα αν οι ίδιοι το επεδίωξαν ή το έκαναν αυθόρμητα, φτάνουν πίσω μέχρι και αιώνες πριν. και τεσπα αυτά. Α, και είμαι κοριτσάκι (τόκαψα βέβαια, τώρα η γνώμη μου θα μετρήσει λιγότερο, ουναμουχαθείτε.)

#15
iron

βαρέθηκα να αλλάξω γλώσσα για τα αγγλικά ονόματα, όπως καταλάβατε.

#16
jesus

μισογυνεύω και τα μάτια μου
δακρύζουν λυπημένα.

(το χιουμοράκι με το σχόλιο σε συνέχειες δεν το σχολιάζω. κ ναί, νάκας, τό 'χεις κάψει.)

#17
Galadriel

αχ καρύδα μου γλυκιά πόσο σ' αγαπώ βαθιά

#18
Nakas

Ιρονίκ: σίγουρα έχουν όλοι οι σημαντικοί μουσικοί σήμερα μουσική παιδεία, αλλά ο όρος βρωμιάρης δεν αναφέρεται σε αυτή αλλά στην πρακτική του μινιμαλισμού στη σύγχρονη ροκ. Αλλά νομίζω ότι δεν έχει και τόση σημασία πια. Το λήμμα μπήκε και κάποιος ασχολήθηκε. Ζήτω το Σλάνγκ!

#19
iron

ε γιατί, ο μινιμαλισμός που αναφέρεις από πού βαστάει; πολύ χοντρικά, από μπαρόκ και από προχώ συνθέτες του 20ού, δωδεκαφθογγιστές κττ. και μετά ναι, επηρέασε τη ροκ.

#20
iron

ε και εν πάση περιπτώσει ανοίξαμε λίγο την κουβέντα, ζγά ντε!

#21
iron

*ψτ, Νάκα, και μη μου βάλεις λόγια τώρα ότι στους White Stripes ακούω μοτιβάκια του Κορέλι ή του Βιβάλντι, ε;;;****

#22
jesus

#23
iron

εσύ πολύ άταχτος ξηγιέσαι μεγαλοβδομαδιάτικα.

#24
jesus

τιμώρισέ με, το αξίζω:Ρ

#25
Vrastaman

Πέμπτη καρφώνουμε.

#27
patsis

Πήραν τα μυαλά σου αέρα από χθες;

Στην φωτό: Ο ιησούς ενώ αφικνούται εις τας Αθήνας εκ Lutetia, εξερχόμενος του επισήμου άρματος του Επάρχου της Γαλατίας, παραχωρημένου ειδικώς δια την περίστασιν. Συγκεντρωμένο πλήθος απελευθέρων παραληρεί μετά μεσσιανικής ευδαιμονίας, κραδαίνον φύλλα των συγγραμμάτων ώντινων η μελέτη τους εκράτη μακριά από τον της ελευθερίας αγώνα.

#28
iron

εγώ πάντως δεν θα γίνω μετανοούσα σαν τη μαγδάλω.

#29
iron

*** (συνέχεια για νάκα): παρόλο που..

#30
jesus

γάμησέ τα χτες ρε συ πάτσις...δεν έβρισκα ταξί κ πήρα γάιδαρο...

#31
patsis