Δημοσιογραφικό χαϊδευτικό για τον αντακάβα παρακρατικό.

Αν η Βία είναι η μαμμή της Ιστορίας, τότε η Τυφλή Βία θα μας βγάλει άσχημες ιστορίες. Πάντως, στην Χώρα μας η Δικαιοσύνη διαθέτει εξαιρετικήν όραση.

Στην σύγχρονη εποχή, η πρώτη φορά που αγανάκτησαν κάτι πολίτες, ήταν στο Δουβλίνο το 1916, που έσπευσαν να βοηθήσουν ν' αποκατασταθεί η Τάξη (των Βρετανών). Έκτοτε, κύλησε πολύ νερό κάτω απ' το αυλάκι. Το '40 π.χ. αγανάκτησαν οι πολίτες για τις θηριωδίες των αμάχων εις βάρος των Γερμανών, το '60 αγανάκτησαν για τις αυθαιρεσίες των ψηφοφόρων εις βάρος των πολιτευτών, το '90 αγανάκτησαν κατά των καταλήψεων των μαθητών εις βάρος του Υπουργού Παιδείας κλπ-κλπ.

Ο χαρακτηρισμός είναι πονηρά δικαιολογητικός και καθόλου τυχαίος αφού κατατείνει: (1) στην απαλλαγή από την τιμώρησή του για τις παραβάσεις των άρθρων 308 (σωματική βλάβη) και 361 (εξύβριση) του Ποινικού Κώδικα, λόγω δεδικαιολογημένης αγανάκτησης, αν παρ' ελπίδα συλληφθεί, και (2) στην απαλλαγή από την τιμώρηση των εντολέων του, λόγω της θολής γενίκευσης «πολίτης», ενώ είναι ενταγμένος σε συγκεκριμένη πολιτική ομάδα (ό,τι λάμπει δεν είναι ξημέρωμα). Καρφώνονται όμως, διότι το σημείο εκκίνησης της αγανάκτησης εκάστου πολίτη, συμπίπτει χρονικά με αυτό των άλλων (κοίτα ρε κάτι συμπτώσεις)!

Χαρακτηριστικά:

  • Διαθέτει χιούμορ, αφού υπεραμύνεται της εθνοτικής (Ελληνικής πάντα) γνησιότητάς του, ενώ π.χ. η κατατομή του φέρει σαφή ουραλο-αλταϊκά χαρακτηριστικά, το επώνυμό του είναι σλάβικο, του ξεφεύγουν αλλοδαπές –βαλκανικές ή φράγκικες– εκφράσεις κλπ (ή και συγκερασμός όλων των παραπάνω).
  • Πάσχει απο τριχόπτωση κι έτσι ξουρίζει συνεχώς το κεφάλι του να περισώσει ό,τι προλάβει (δεν εξηγείται αλλιώς).
  • Το αγαπημένο του χρώμα είναι το πράσινο (της ελπίδας) σε όλες τις παραλλαγές.
  • Αγαπημένη του ταινία «Η Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή Νο4» (Citizens On Patrol, C.O.P. 1987).
  • Κάνει ευφάνταστα τατουάζ (π.χ. η Κύπρος, ο Μαίανδρος, η σημαία μας και 5-6 άλλα).
  • Πληρώνει 10ετή συνδρομή σε εικονογραφημένα επιστημονικά περιοδικά τύπου «Και οι Αρχαίοι είχαν Ψυχή», «Διπλωματία δι' Αρχαρίους», «Κουμουνισμός: Το Έσχατο Στάδιο της Επιχειρηματολογίας», «Έρωτες Αρχαίων Ελλήνων», «Ξαναδιαβάζοντας τον Γρηγόρη Μιχαλόπουλο», «Τρίτο Πόδι», «Φυλάξου από τη Γνώση», «Αλτ ή Πυροβολώ», «Θητεία: Τα Μυστικά της Χρήσιμης και Εποικοδομητικής Σκοπιάς», «Το Ξέφραγο Αμπέλι» κ.ά., ενώ θεωρεί τον Λιακόπουλο γραφικό και ατεκμηρίωτο.
  • Εφημερίδα διαβάζει μόνον αθλητική.
  • Μαθαίνει «αυτοάμυνα» για ν' αποκτήσει εσωτερική γαλήνη και σφίγγεται στα γυμναστήρια για να είναι πάντα έτοιμος για τις ανάγκες της Πατρίδας.
  • Κουβαλάει μαζί του όπλα «για ασφάλεια», γιατί «τόσα γίνονται κάθε μέρα».
  • Σαν παιδί, οδηγούσε τρίκυκλο ποδήλατο.
  • Ονειρεύεται να φορέσει στολή (όποια να' ναι) και να μην χρειάζεται άλλο να κρύβεται.
  • Τον παππού του τον έφαγαν αυτά τα σκυλιά οι αριστεροί (πέθανε απο καρδιά το 1974 που νομιμοποιήθηκε το ΚΚΕ).
  • Δεν δουλεύει, γιατί του πήρε τη θέση κάποιος αλλοδαπός.
  • Δεν έχει γκόμενα, γιατί είναι όλες πουτάνες.
  • Η μάνα του τον βλέπει και κουνάει το κεφάλι της (δώστου φώτιση Παναΐτσα μου).
  • Ενδημεί σε πορείες, συγκεντρώσεις, συλλαλητήρια, γήπεδα, καταλήψεις, μπάχαλα, δημιουργώντας τουρλουμπούκια εκεί που δεν υπάρχουν ή κάνοντας αντιμπάχαλα εκεί που έχει.
  • Η αγανάκτησή του, εκδηλώνεται συνήθως στην κορύφωση κάποιας λαϊκής διαμαρτυρίας.
  • Δρα μαζί με την ομάδα του και ποτέ μόνος (συλλογική αγανάκτηση).
  • Απευθύνεται στους αστυνομικούς με το μικρό τους κι αυτοί τον καλούν καμιά φορά από συμπ(ό)νοια, να φάει μαζί τους απ' την καραβάνα του συσσιτίου. Έτσι, να αισθανθεί κι αυτό σαν μέλος της Οικογένειας, το καψερό...
  • Παραλείπει σκόπιμα να καταχωρηθεί στον τηλεφωνικό κατάλογο (στο «Α» ή έστω στο «Π») ή ν' αφήσει μια κάρτα του και έτσι δεν μπορεί να τονε βρεί με τίποτα η Αστυνομία **Π**όλεων, όσο και να προσπαθήσει (κοίτα ο διάολος)! Μερικοί μύθοι λένε μάλιστα, ότι μεταμορφώνεται σε νυχτερίδα, γι' αυτό και γίνεται άφαντος μετά τα επεισόδια. Το Αρχηγείο της Αστυνομίας έχει βέβαια ζητήσει να εγκριθεί πίστωση για ν' αγοράσουν απόχες, αλλά τώρα με την Κρίση μην περιμένουμε και πολλά πράγματα...
  • Έχει συνήθως κοινότατα χαρακτηριστικά (μετρίου αναστήματος προς το κοντό του αλλά τον λες και τηλεγραφόξυλο, χοντρόλιγνος κλπ) αλλά δυσκολοπρόφερτο όνομα (π.χ. Αλεξικρόταλος Σαρρηβαλασουλάκης, Γεώφιλος Κουκλουτζαλίδης, Θεοδόλιχος Φαγιουμτζής, Θρασύδουλος Παπαγεωργοκωνσταντινογιαννόπουλος, Σπανοβαγγελοδημήτρης κ.α.), γιατί οι άνδρες των ΜΑΤ, καίτοι χαριεντίζονται μαζί του με τις ώρες έξω απ' τις κλούβες μέχρι ν' αρχίσει η πορεία, δυσκολεύονται και δεν θυμούνται να καταθέσουν μετά, ούτε πώς μοιάζει ούτε τ' όνομά του.
  • Η Αστυνομία διαψεύδει κατηγορηματικά τις φήμες ότι του κάνει πλάτες. Απλώς, όταν στέκει αστυνομικός μεταξύ διαδηλωτή και αγανακτισμένου, του γυρίζει την πλάτη (από περιφρόνηση). Καμιά φορά όμως, γίνεται τσακωτός από μανιάουρους, οι οποίοι του ανοίγουν το κεφάλι, προκειμένου να εξετάσουν το περιεχόμενό του (από καθαρά επιστημονικό ενδιαφέρον).
  • Θεωρεί εαυτόν «ήρωα της γειτονιάς», πλακώνοντας νόμιμους μεροκαματιάρηδες (σε σταθερή διεύθυνση διαμένοντες) και καχεκτικούς μετανάστες, αποφεύγοντας επιμελώς ωστόσο, να ζητήσει άδεια παραμονής από τίποτα θηρία από Ρουμανία-Ρωσία-Ουκρανία κλπ.
  • Καμιά φορά παίρνει το Νόμο (;) στα χέρια του σκοτώνοντας διάφορους μελαμψούς Λίμπερτυ Βάλανς, παραμένοντας διά παντός άγνωστος και οι δημοσιογράφοι διερωτώνται με ενδιαφέρον ποιος να ήταν (για κάνα μισάωρο και εκτός prime zone).
  • Δεν τον πειράζει που ο κόσμος δεν (ανα)γνωρίζει τους αγώνες του. Κάποτε όλοι θα καταλάβουν.
  • Οι ΚουσΚουσάρηδες λένε ότι καλύπτεται από μπάτσους, βουλευτές, δημοσιογράφους και δικαστές, αλλά ποιος τους γαμεί; Όλο τέτοια λένε αυτοί (μας έχουν κουράσει).

Να μην συγχέεται με τον αγανακτίστα, που είναι φλώρος...

[...]
Προσαγωγές υπόπτων είχαμε χθές το βράδυ μετά τα επεισόδια στην οδό Πανεπιστημίου, στο κέντρο της Αθήνας.
Οι διαδηλωτές εκτόξευσαν απειλές κατά της Κυβέρνησης και η Αστυνομία έκανε χρήση χημικών.
Οι «γνωστοί-άγνωστοι» έβαλαν φωτιά σε κάδους, ενώ Αγανακτισμένοι Πολίτες τους κυνήγησαν και επακολούθησε συμπλοκή.
Στον Εισαγγελέα οδηγήθηκαν τρία 16χρονα άτομα με την κατηγορία της σύστασης τρομοκρατικής οργάνωσης, ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, διακεκριμένης φθοράς, εμπρησμού, εσχάτης προδοσίας, μη καταβολής εργοδοτικών εισφορών, κιβδηλείας, παράβασης καθήκοντος, μονομαχίας, άρνησης αποδοχής νομισμάτων, διγαμίας, πρόκλησης ναυαγίου, απατηλής επίτευξης συνουσίας, παραβίασης οικοδομικών διατάξεων, δολίας χρεοκοπίας, μαστροπίας, αντίστασης, απείθειας, θρασύτητας κατά της Αρχής και άλλα αδικήματα. Με σύμφωνη γνώμη Εισαγγελέα και Ανακριτή, κρίθηκαν προπηλακιστέοι.
Κατ' ενός 45χρονου ατόμου, φερομένου υπαρχηγού της οργάνωσης Χ, επεβλήθη η ποινή της επίπληξης και αφέθηκε ελεύθερος.

Άλλα νέα απο την εσωτερική επικαιρότητα:

Με τον δικό τους τρόπο γιόρτασαν και φέτος, τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου «Λέσχη Φίλων της Ταράτσας», που έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους πάνω σε άρμα μάχης, όπως κάθε χρόνο στις 4 Αυγούστου, ανήμερα της Αγίας Βαρβάρας της Φαλαγγίτισσας [...]

Δες και ΑΓΑ.ΠΟ..

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
allivegp

Aχαχαχαχαχααχαα! Ορισμός και παράδειγμα, αριστουργήματα - Χόντζα δεν παίζεσαι, 10x10στερος!

Μερικά πιθανά επώνυμα είναι και τα: Ακιψιμάς Παλτιμιντζίζογλου και Παλαιολόγος Καραμπουγιούκογλου.

#2
allivegp

  • Ακεψιμάς
#3
Pirate Jenny

Τα 'σπασε.

Ακαντάβα;;;;

#4
jesus

αντακάβα γράφει το παιδί. undercover ;)
γιουρμαϋλάβα, αντακάβα κιέτς.

#5
Pirate Jenny

Στραβωμάρα....
Φχαρστώ.

#6
jesus

#7
iron

Απευθύνεται στους αστυνομικούς με το μικρό τους, αχαχαχαχαχαχα!

εξαιρετικό!

είναι μήπως κι από αυτούς που δίνουν ένα μικροποσό στα γραφεία των χρυσών αυγών για να διώξουν τους μαύρους επειδή η αστυνομία δεν μπορεί;

#8
johnblack

[mod]Αφαιρέθηκε απαράδεκτο ή ξεκρέμαστο σχόλιο.[/mod]

#9
HODJAS

το καημένο.

#10
Nakas

Σπεκ στο Hodja!

#11
Vrastaman

Αλεξικρόταλος Σαρρηβαλασουλάκης!!!

#12
Galadriel

...με δύο ρρ αχαχαχ

#13
allivegp

Που χάθηκε και ο Αλάριχος, στο καλό;

#14
GATZMAN

Ωρρρραίος ο χότζας

#15
salina

η επικαιρότητα έρχεται να συμφωνήσει με τον ορισμό

#16
jesus

διαβάζεις κ συ την αισχρά αντεθνική προπαγάνδα των άπλυτων κομμουνιστοσυμμοριτοπασόκων;

#17
salina

Εγώ απλώς διαδίδω τοιούτα ψεύδη ως έμμισθος λακές του Σόρρος, με απώτερο στόχο την ένταξή μου εις την λέσχη μπίλντερμπεργκ, και της εκ των έσω διάβρωσήν της, έως την έλευσην των αδερφών Ελ εκ Σειρίου

#18
jesus

για να ξεσκεπάζονται σιγά-σιγά τα μίσθαρνα όργανα της παγκόσμιας τάξης νέων πραγμάτων. ή κάπως έτσι τελοσπάντων.

#19
salina

Κανονικά όλα τα παραπάνω έπρεπε να τα γράψω με γρίνγκλις, αλλά ως αντακάβα θολοκουλτουραίος έπρεπε να μάθω το alt+shift
(δυσκολεύτηκα, είναι η αλήθεια, αλλά με εντατικά μαθήματα το έμαθα)

#20
jesus

πλερώνει καλά ο τζωρτζ.

#21
HODJAS

Το αρσενικό του σαλίνα, είναι ο σάλος!

#22
salina

… ή ο σαλός;

#23
MXΣ

απ'το Σαλό?

#24
παιδοβούβαλο

[mod][img]http://isegrimm.files.wordpress.com/2009/09/vorsicht-troll.jpg?w=200&h=150[/img][/mod]
ΥΓ. Οι Ρουμάνοι (μαφιόζοι και μη) δεν χρειάζονται άδεια παραμονής, είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης...

#25
vikar

Ενδιαφέρον οτι, σύμφωνα με την Ανεξάρτηση εδώ και εδώ, οι Ναυτία προϋπήρχαν ως «Αγανακτισμένοι Πολίτες» πρίν το Ογδονταοχτώ, παναπεί ο όρος, στα μέσα δεκαετίας ογδόντα τουλάχιστον, δέν είχε καπαρωθεί ακόμα απ' τα μέσα γι' αυτούς που περιγράφει ο ορισμός. Εκτός κι' αν πρόκειται για εσκεμμένη ειρωνεία, που δέ ξέρω...

#26
vikar

Δείτε επίσης κι' εδώ.

#27
iron

μάστα, ενδιαφέρον!

#28
vikar

Λέει να τους ρωτούσαμε βασικά, αλλα άντε να τους εντοπίσεις γαμώτ', τόσα χρόνια μετά το Στέκι της Φιλοσοφικής...

(Πάντως, αν όντως είναι έτσι, οφείλω να επισημάνω ως ετεροχρονιστικά και ανιστόρητα τα λεγόμενα στον ορισμό περι δήθεν «αγανακτισμένων πολιτών» επι δεκαετιών εξήντα, σαράντα και δέκα... :-Ρ)

#29
deinosavros

Πω πω Βικάριε τι μου θύμησες...
Αυτοί ήσαντε το 91 στη Γαύδο που είχανε νοικιάσει και δουλεύανε ένα ταβερνάκι, και κάθε σούρουπο, πάνω που γλύκαινε η ατιμόσφαιρα κι έπαιρνε χρώματα το σύμπαν, βάζανε στη διαπασών την αντεργκράουντ βαβούρα της Σαλονίκης και μας κάνανε τα νεύρα κρόσια...
Δε γκζέρω, σόρι κιόλας άμα έχεις και τίποτις γνωριμίες με τα άτομα, αλλά προσωπικά είχα γίνει αγανακτισμένος πολίτης με τη φάση...

#30
vikar

Καλά, κι' εσύ τί δουλειά είχες τόσο μακριά απ' το μουσείο βρε παιδί μου;... :-Ρ

Δέν τα ήξερα τα άτομα προσωπικά, μόνο σε συναυλίες στα Πανεπιστήμια, αρχές δεκαετίας ενενήντα κι' έτσι, άντε και κάνα γουέτ ντρίμ με τη Σόνια να σε δέρνει με τις μπαγκέτες της...

#31
deinosavros

Μπα, εμάς μας σέρβιρε μπιφτέκια σόγιας. Οι μπαγκέτες πονάνε πιό πολύ ; :-)

#32
jesus

είσαι μερακλής, βίκαρ.

#33
MXΣ

- Eπειδή αυτά τα άτομα που αναφέρετε είναι μόλις μιά γενιά μετά την δικιά μου να με θυμίσετε να ανεβάσω το λήμμα «ραπανάκια».

- Ώστε εσύ είσαι ένας από αυτούς deino που μας χαλούσαν την ωραία ατμόσφαιρα με την ξυνίλα τους; Ου ρε!

- Έ, όχι και wet dream, όχι και wet dream! Eίπαμε!

#34
deinosavros

(Κανονικά τώρα θα έγραφα επί του θέματος, αλλά με κρανίωσε ο μουχουσούς).

Τι λες μωρέ αμαρτωλέ, μιά χαρά ησυχία και γαλήνη είχαμε πάνω που σουρούπωνε, και ξάφνικαλjυ πετάγονται οι κιθάρες τίγκα στην παραμόρφα, οχετός μιλάμε, σα να ρεύεται ο Μιχαλολιάκος ένα πράμα, και κάτι βοθριλέ φωνάρες «σκατά όλα», «Μπουρδέλο», «γαμήστε τους όλους», «όξω πούστηδοι». Ωρε μάνα μου... εσύ κι αν είσαι μερακλής.

#35
Galadriel

To wet dream γιατί είναι ενοχλητικό ως ενδεχόμενο; :-/

#36
deinosavros

Εξαρτάται από το casting.

#37
MXΣ

Gal, για μιά -μοναδική φορά- θα συμφωνήσω με τον deino αλλά μην το πείτε παραπέρα γιατί είχε κι έχει βαρύ χέρι...

Αλλά όλα είναι θέμα γούστου.

#38
deinosavros

Και το πόδι μου είναι βαρύ (ιδιαιτέρως πριν το ετήσιο πλύσιμο).
Πάω να φέρω τις μπαγκέτες...ή μήπως προτιμάς τα μπιφτέκια σόγιας;

#39
vikar

Μουχουσού, ένα σου λέω: μήν αφήνεις κενά στα σχόλιά σου γιατί προκαλείς. Και μουχουσού; ένα σου λέω: ανέβασε τα ραπανάκια.

Αλλα να σου πώ και ένα μόνο πράμα: γιατί ρε, τί έχεις με τις φωνακλούδες γκόμενες, 'έ κατάλαβα;!...

Δείνο, μπαγκέτες σόγιας παίζουν; Τέτοιες να φέρεις που τσούζουν λιγότερο.

#40
vikar

Πάντως πλάκα-πλάκα, σε διακοπές μόνο μπίτια να μου την έχουν σπάσει, πάνκηδες ποτέ... Τί σκατά γκαντεμιά ηταν αυτή, μιά γενιά διαφορά, τί διάολο...

#41
deinosavros

Αστο καλύτερα, άλλη φορά. Τη γκάνω τώρα γιατί έρχεται ο μουχουσούς με τα ραπανάκια.

#42
deinosavros

[I](Και πού 'σαι, Βικ ; Αλλη φορά να προσέχεις τι ζαρζαβάτια απαιτείς. Τα αγγούρια έχουν το όνομα μόνο...
Ανέβασε τώρα καμιά αρχαία σλανγκιά. Υλικό σου 'δωσα.)[/I]

#43
vikar

Ρε δεινόσαυρε;! Το λίνκι που δίνεις ίσα που βαθαίνει και την προέλευση αυτής εκεί της κυπριακής ατάκας. Χμ. Κοίτα να δείς...

(Εδώ ειναι που όντως θέλεις έναν κύπριο να την ψάχνει με τέτοια, και να μας λέει μετά κι' εμάς...)

#44
vikar

Βέβαια, στο λίνκι μιλάει μόνο για ραπανάκια στους μοιχούς, ενώ για τις μοιχαλίδες αναφέρει άλλες τιμωρίες... Τέ'ς πά'.

#45
deinosavros

Ακριβώς. Αφού δεν είσαι μοιχαλίδα, κάντηνα που σού λέω σβέλτα πριν σκάσει μύτη ο μουχουσούς με το λήμμα ανά χείρας...

#46
deinosavros

(καλά, εκείνος που μούγκριζε με κυπριακή προφορά στο υπόγειο τι έγινε, Ιστγουντ, Αλκατράζ κι ετς ;)

#47
vikar

(ρώτα τον πάτσις, ξέρει αυτός...)

#48
deinosavros

(Ρε συ, εδώ έχω εκδόσει κοτζάμ ραπανάκι αλέρτ, προσπαθώ να διώξω κόσμο απ' το λήμμα και συ μου λες να φέρω κι άλλους ; Στην τελική τι μου έχει κάνει ο πάτσις, μιά χαρά παιδί είναι)

#49
vikar

(μιά χαρά πάτσις, μόνο στην καταπακτή πάτσις)

#50
deinosavros

(Μην πίνεις άλλο. Παραπάτ'σις)

#51
HODJAS

Τα περί δήθεν ακριβείας σχόλια [εκτός πνεύματος του κειμένου], συμβαδίζουν άριστα με το αμέσως αποπάνω σχόλιο, του οποίου η «επεξηγηματική» (;!) ουρά θα έπρεπε κι αυτή να είχε σβηστεί εδώ και καιρό (γνωρίζω δα καλύτερα απο το κάθε παιδοβούβαλο, ποιός χρειάζεται άδεια διαμονής στην Ε.Ε. και ποιός όχι).

Διάβασε, κατάλαβε πρώτα τί λέει το κείμενο και ύστερα πες «δεν καταλαβαίνω»...

#52
vikar

Στα δικά μου σχόλια θ' αναφέρεσαι (είναι τα «αμέσως αποκάτω» απ' το «αμέσως αποπάνω»), κι' αν όντως είναι έτσι, με προσβλήνεις. «Συμβαδίζουν» με το υστερόγραφο του τζόνι;... Προς τα πού πάνε δηλαδή; Τρολάρω εννοείς, έτσι; Ε ναί, αλλα όχι στα «αμέσως αποκάτω».

Και τί «δήθεν ακριβείας»; Έχεις καλύτερη χρονολόγηση για το πότε η ατάκα πήρε τη σημασία του παρακρατικού ρουφιανοτσάτσου που έχει στις μέρες μας; (άν και όχι βέβαια για όλο το φάσμα της κοινωνίας, πλάκα-πλάκα, αλλα μόνο για πολιτικά υποψιασμένους --τέ'ς πά', άλλο αυτό)

Ή λές οτι οι πρό-Ναυτίας πάνκηδες ονομάστηκαν το Ογδόντα «Αγανακτισμένοι πολίτες» όντως με διάθεση ειρωνείας και ενώ η ατάκα είχε ήδη ξεφτιλιστεί σε μέσα ενημέρωσης όπως τη δίνεις επάνω; Άν ειν' αυτό, παίζει, αλλα δέν το βλέπω συνήθως οι πάνκηδες τα λένε χύμα και σταράτα έως ξύλινα, χωρίς πολύ προχώ ειρωνείες (άν και οι Ναυτία συγκεκριμένα, ώς Ναυτία τουλάχιστον, πρέπει να το πούμε, είχαν κάμποση ειρωνεία στους στίχους τέ'ς πά', άλλο καί αυτό).

Και πού είπα οτι «δέν καταλαβαίνω»;...

Μάλλον σε πείραξε η γλωσσίτσα, έτσι; Έλα, παραδέξου το. Θές καί να μιλάς για ΑΓΑ.ΠΟ. πρό Ογδόντα, καί να μή μιλάω για φασισμό πρό Μουσολίνι. Έτσι δεν είναι;...

Πουλάκια μου... Πάρε άλλη μία: :-Ρ

#53
jesus

στο τελευταίο σχόλιο του παιδοβούβαλου (ακα τζμπ μάλλον) αναφέρεται ο χότζας.

όσα σβήστηκαν, θείο χότζα, σβήστηκαν λόγω χυδαιότητας κτλ, όχι επειδή ήταν ή όχι λάθος. τώρα το αν εξυπηρετεί κάτι αυτό που έμεινε, δεν ξέρω, αλλά δε χαλάει κ τπτ που έμεινε. στην τελική να το φύγουμε κ αυτό αν παίζει προμπ, σιγά τη σοφία.

#54
jesus

(χρωστάω κ γράμμα απ' τα ξένα)

#56
deinosavros

Με τα σβησμένα σχόλια κάπου έχω χαθεί και δε βγάζω ακριβές συμπέρασμα, οπότε θα καταθέσω από μνήμης ως εικοσάχρονος του 1985. Μιλώντας για τα χρόνια μετά το 81, ήταν πάνω κάτω η εποχή που πρωτοέσκασαν μύτη οι Α.Π. με ξεκάθαρο προφίλ ακροδεξιών παρακρατικών συνεργατών των ΜΑΤ και ΜΕΑ. (Χωρίς να έχω ζήσει την εποχή, νομίζω ότι οι πρώτοι «αγανακτισμένοι πολίτες» με τον ίδιο παρακρατικό ρόλο εμφανίστηκαν στα Ιουλιανά του 65).

Μιλάμε λοιπόν για την εποχή των καταλήψεων και οδομαχιών σε Νομική, Χημείο κλπ επί Αρκουδέα. Η βάσιμη, αλλά καθυστερημένη εκτίμηση είναι ότι εκείνη την εποχή άρχισε να στήνεται το πασοκικό ακροδεξιό παρακράτος στην αστυνομία (λογικό ακούγεται, περίπου 3 χρόνια μετά την άνοδό του στην εξουσία, χρόνος απαραίτητος για να κατανοηθεί, να χαρτογραφηθεί και να αλωθεί ο σχετικός μηχανισμός).

Τους θυμάμαι προσωπικά να συμπράττουν με ασφαλίτες, μεατζήδες και ματατζήδες΄ λίγο πριν το Χημείο του 85 είχαμε πλακωθεί στη Νομική σε στυλ πολιορκίας, όπου μας φώναζαν «από πού θα φύγετε» και τους απαντάγαμε είτε «από κει που ήρθαμε» είτε «το μουνί της μάνας σας» :-)

Ο όρος Α.Π. τότε ήταν που πρωτοέσκασε μεταπολιτευτικά, απ όσο θυμάμαι, σε ευρύτερη χρήση. Κάνοντας τώρα το νοητό άλμα στο σήμερα, δυό τρία χρόνια πριν, ο Χρυσοχοΐδης είχε δηλώσει ότι έχει δύο ανοιχτά μέτωπα, με τον νεοναζισμό και με την τρομοκρατία. Μιλάμε βεβαίως για την εποχή που ήδη ήταν γνωστό από κάποια χρόνια ότι η χρυσαυγή σάρωνε στις τάξεις των ματατζήδων. Παναπεί, η δήλωση Χ. ήταν το ξεκάρφωμα σε όλο του το μεγαλείο, κουτόχορτο για τα βόδια του πασοκιστάν...Το παρακράτος τους είχε προ πολλού εδραιωθεί και θεριέψει, γράφοντας στ' αρχίδια του το οποιοδήποτε (συχνό) ξεμπρόστιασμα.

Οι χρυσαύγουλοι είναι ήδη στους δρόμους και στη βουλή, και δεν μπορούμε πιά να μιλάμε για ψήφο άγνοιας, μούντζας ή γαμώτο. Άσχετα με το αν θα επιβιώσουν στην πιάτσα ή στη βουλή, μιλάμε για την επίσημη πιά εδραίωση του εκφασισμού της κοινωνίας.

Η συνέχεια επί της οθόνης (= σεντονιού) του νεκροτομείου...

#57
deinosavros

Για μιά ιστορική αναδρομή, δείτε και εδώ

#58
vikar

Θένξ ρε δείνο, σωστός. Άρα η σημασία χρονολογείται τουλάχιστον πίσω στο Εξήντα.

Και τα παιδιά της μπάντας, προφανώς, είχαν την απαιτούμενη αίσθηση ειρωνείας που τους αρνιέμαι πάνω. Ή ήταν βέβαια ανιστόρητοι για πάνκηδες -όπως και του λόγου μας καληώρα (ανιστόρητος, όχι πάνκης).

#59
deinosavros

Να συμπληρώσω ότι ο κύριος πολιτικός φορέας των Α.Π. της εποχής ήταν η ΕΠΕΝ. Εκανα κι έναν περίεργο συνειρμό. Επί πρώιμου ΠΑΣΟΚ ήταν που ξεθάφτηκε ο όρος «αγανακτισμένοι πολίτες» από τη δεκαετία του '60.
Από το ύστερο ΠΑΣΟΚ του σήμερα αναβίωσαν οι εμφυλιοπολεμικοί και λίγο κατοπινοί όροι «περιεφέρετο ασκόπως» και «εχθροπάθεια». Ρε λες να;..........

#60
deinosavros

Αντε πάλι.....Εχω την εντύπωση ότι αν ξαναδιαβάσουμε το «Ζ» του Βασιλικού (πάνε πολλά-πολλά χρόνια...) θα βρούμε εκεί μέσα εν σπέρματι την περιγραφή των Α.Π., ίσως και τον ίδιο τον όρο.

#61
Khan

Πράγματι. Σπέκια και για τα άλλα που παραθέτεις.

#62
deinosavros

Θξ Χαν. Το βρήκα και το παραθέτω από το «Ζ» του Β. Βασιλικού (1966). Αν υπάρχει κάπου παλιότερη χρήση του όρου, ας την παραθέσει όποιος την έχει.

Πολλοί απ' αυτούς έρχονταν κατ ευθείαν από την «Κατακόμβη», όπου, απ' τις εφημερίδες, ξέραν ότι θα γινόταν απόψε η συγκέντρωση. Φτάνοντας όμως εκεί, διάβαζαν την ξεσκισμένη ανακοίνωση για την αλλαγή του τόπου, κι έπαιρναν χωρίς ανησυχία τον δρόμο για δω. Η απόσταση άλλωστε δεν είναι παραπάνω από δυό τετράγωνα. Κι όταν βλέπαν τους «αγανακτισμένους πολίτες», παρέα με τους χωροφύλακες, να τους αποδοκιμάζουν, να τους βρίζουν, να τους περιγελούν, ακόμα και να τους ξυλοφορτώνουν, απ' τον βαθμό που τους ενοχλούσε αυτή η συγκέντρωση καταλαβαίναν πόσο απαραίτητη ήταν.

#63
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

Εδώ αγανακτισμένοι πολίτες σε γελοιογραφία του 1947. Το φρούτο πρέπει να είναι αμερικάνικο, από τις αρχές κιόλας του 20ου αιώνα, κάτι διάβαζα αλλά δε θυμάμαι τι κ πού.