Συνώνυμο του κάγκουρα, του κιτσάτου. Χρησιμοποιείται για ανθρώπους που έχουν μείνει κολλημένοι στο στυλ «αμάνικη μπλούζα, ζελέ στο μαλλί-φράχτη και ιδιάζουσα αργκό στην έκφραση», εμπνευσμένη από την αντίστοιχη περιοχή στην οποία έχει πέραση το συγκεκριμένο στυλ.

Κοίτα το τρικολόρε μαλλί του. Σκέτο μπραχάμι σου λέω!

(από Khan, 10/03/14)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Επισκέπτης

Αγαπητη Λεξιπλαστρια,
καλο ειναι να πλαθεις λεξεις, τουλαχιστον όμως θα πρεπει να έχουν μια στοιχειωδη επαφη με την πραγματικοτητα, διαφορετικα μπορεις να πλαθεις αλλα πραγματα.

#2
Επισκέπτης

TO MPRAXAMI SHMAINEI STA TOUTKIKA SKOUPIDOTOPOS

#3
Επισκέπτης

Auto pou perigrafeis den einai mono sto Braxami.Se oli tin A8ina uparxoun tetoia atoma..H ali8eia einai oti to Braxami simainei skoupidotopos giati sti tourkokrateia skoupidotopos itan(nomizw gia ptwmata kai alla tetoia)..

#4
Επισκέπτης

H LEXI MPRAXAMI DE SIMAINEI SKOUPIDOTOPOS PAROLO POU SE KAPOIA PERIOXI TOY YPIRXE PALIOTERA. H LEXI PROERXETAI APO TO ONOMA TOY TOYRKOY BEH, BRAXAMPEH POY DIAFENTEYE EKEI.

#5
Επισκέπτης

στην ερώτηση «Που θα πας για διακοπές?» εμεις οι μπραχαμιώτες (συνήθως άφραγκοι) απαντάμε:
«Στις Μπραχάμες!» (από Μπαχάμες)

#6
Επισκέπτης

ola vlakeies grafeis lexiplastria..g perase apo dutika proasteia prwta k meta ela na kra3eis to mpraxami!!..kapote epaize kagouria alla twra exoun alla3ei ta pragmata!..se poion aiwna zeis??ela mpraxami k an vreis panw apo 10 atoma sto style p perigrafeis s vgazw kapelo!!..pantou uparxei kagouria..oi epoxes allazoun to mpraxami alla3e k min meneis pisw!!..des,kozare k meta kra3e!!!!!!!!!..filakia asxeti!!! (btw o nikos exei dikio!!!)

#7
Επισκέπτης

ΤΟ ΜΠΡΑΧΑΜΙ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΠΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Η ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΗ ΛΕΞΙΠΛΑΣΤΡΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΟΜΟΡΦΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΠΟΥ ΤΟ ΑΡΩΜΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΛΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ,ΠΛΑΝΑΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΗΣ.ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

#8
Lexiplastria

Παιδιά, χαλαρώστε! Είμαι πολύυυυυυυυυυυυ κοντά στο Μπραχάμι (btw, Αγιος Δημμήτριος για να μην ξεχνάμε τα ελληνικά δεδομένα) για βλέπω και να παρατηρώ. Τη λέξη δεν την έπλασα εγώ, άρα δεν έχω κάτι προσωπικό. Το γεγονός όμως ότι μαζεύονται Μπραχαμιώτες σαν συμμορίες για να παίζουν ξύλο (πρόσφατο περιστατικό-είπαμε είμαι κοντά στο Μπραχάμι) λες και είμαστε στη Σικελία, μήπως δηλώνει κάτι? Ερώτηση και ο νοών νοείτω. Συμφωνώ πως κάφροι υπάρχουν παντού αλλά μήπως η υπερευαισθησία δεν έχει χώρο σε ένα site που είναι σατιρικό (ναι με χυδαίο τρόπο, ναι με σκληρό τρόπο αλλά σατιρικό)?
Συγκεκριμένα:

Αγαπητέ Van Μάλλον είσαι από τον Αγιο Δημήτριο...Το υπονοούμενο στο τέλος, που είναι χυδαίο κατά πρόσωπο, το αποδεικνύει. Δεν έκανα εγώ προσωπική επίθεση, γι' αυτό πρόσεχε να είσαι ακριβής. Παρ'όλα αυτά εγώ κακίες δεν κρατώ γιατί καταλαβαίνω ότι μπορείς να θίχτηκες. Μην μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία τουλάχιστον μέσα από αυτό το site. Δεν υπάρχει κάτι προσωπικό.

Αγαπητέ Νίκο
Σε ευχαριστώ για την πληροφορία δεν ήξερα ότι σημαίνει σκουπιδότοπος αλλά το όνομα είναι Αγιος Δημήτριος. Δεν έχουμε πια Τούρκους.

Αγαπητέ vdb Καλή η φράση, ευφάνταστη. Χαίρομαι που εσύ τουλάχιστον δεν το πήρες προσωπικά!

Αγαπητέ/ή Blonde
μάλλον το χρώμα είναι φυσικό. Ο Αγιος Δημήτριος είναι περιοχή των Νοτίων προαστίων. Να το θυμάσαι την επόμενη φορά που θα θελήσεις να κάνεις σχόλιο με υφάκι. Γιατί καλό το ύφος αλλά να ξέρουμε και να το χειριζόμαστε.

Αγαπητέ Σοφοκλή
Αντιπαρέρχομαι το χαρακτηρισμό «Αξιοθρήνητη» γιατί όπως ανέφερα και παραπάνω σέβομαι ότι μπορεί να θίχτηκες. Παρ'όλα αυτά εγώ δεν κάνω προσωπικές επιθέσεις αναίτια άρα είμαι ανώτερη. Δοκίμασέ το, μπορεί να σ'αρέσει!

#9
Επισκέπτης

Αγαπητη λεξιπλαστρια δεν υπαρχουν χυδαιες λεξεις αλλα χυδαια μυαλα.
Μπορεις να πλαθεις κουλουρακια... δεν υπενοησα κατι Απο το Μπραχαμι ειμαι. Μη σκαλωνεις

#10
Επισκέπτης

to brahami ta spaei kai mh milate ecs floroi glufadiwtes

#11
Επισκέπτης

Λοιπον,εχουμε και λεμε..
Λεξιπλαστρεια πιστευω δεν εχεις καμια δουλεια στο μπραχαμι και σιγουρα δεν εχεις και τισ καλυτερες εμπειριες..οποτε το ιδανικο θα ηταν να ασχολιοσουν με τη περιοχη σου και την αναζητηση ριζων της «αν οντως αυτο σε ενδιαφερει»
Οσο για την εννοια το μπραχαμι σημαινε σκουπιδοτοπος και πιστευω ειναι καλυτερη αναφορα απο την ονομασια αλλης μιας περιοχης με το ονομα ενος «αγιου προστατη»..
Οποτε λεξιπλαστρεια πισω στην ενορροια σου λοιπον...

#12
Επισκέπτης

Μαθετε λιγα πραγματα πριν μιλησετε και πεταξετε κοτσανες..Πλεον με το διαδυκτιο απλα ψαχνεις στο google και βρισκεις την απαντηση σου.. Αλλα μαλλον και αυτο βαριεστε να το κανετε και τρωγεστε σαν μικρα παιδακια.. Και αγαπητη λεξιπλαστρια εσυ βγαζεις το κομπλεξ σου απο τη 1η προταση που γραφεις και πρεπει να σταματας να το παιζεις εξυπνη γιατι μετα απο λιγο, απλα φενεσε κομπλεξικη στα ματια των αλλων. Μαθε λοιπον για το Μπραχαμι και αλλη φορα αν δεν ξερεις να μην ανοιγεις το στοματακι σου.

Πριν ο δήμος ονομασθεί δήμος Δάφνης, ήταν γνωστός με το όνομα της συνοικίας Κατσιπόδι ή Κατσιποδού.
Γραπτές πληροφορίες για το για τα τοπωνύμια που αναφέρθηκαν παραπάνω έχουμε το 1923, σύμφωνα με τις οποίες το Κατσιπόδι αναφέρεται ως εξοχική συνοικία προς Ν των Αθηνών, το Μπραχάμι ως χωρίον προς Ν των Αθηνών απέχον 3 χιλιόμετρα και το Σπαθάρι ως μικρός συνοικισμός κατά το 3ο χιλιόμετρο της οδού Βουλιαγμένης.

Πηγές του 1945 και 1971 αναφέρουν ότι το Κατσιπόδι είναι μεσαιωνική τοπωνυμία που προέρχεται από κτήματα της οικογενείας Κατσιπόδη και την κτητορική τους εκκλησία της Παναγίας της Κατσιποδούς ή παραπέμπουν στον Κατσίμπεη, διοικητή της περιοχής επί Τουρκοκρατίας.
Για το Μπραχάμι αναφέρουν ότι πρόκειται για παλιά τοπωνυμία που πιθανώς προέκυψε από Εβραίο ιδιοκτήτη Αβραάμ, για το Σωρό ότι είναι συχνή τοπωνυμία που προκύπτει από συσσώρευση λίθων και χαλικιών κατά την εκχέρσωση αγρών στα όρια δύο γειτονικών ιδιοκτησιών.

Η συγκεκριμένη περιοχή του Σωρού βρίσκεται προς Α της οδού Βουλιαγμένης, παρά το εργοστάσιο του Μαλτσινιώτη και είναι άγνωστο, αν η ονομασία προέκυψε από αρχαίο ταφικό σωρό.
Για την ονομασία Σπιθάρι αναφέρεται ότι είναι ιδιωματικός τύπος της λέξης «πιθάρι». Πρόκειται προφανώς περί τοπωνυμίας που προήλθε «από κατακείμενον αρχαίον πίθον» και από την ένωση των λέξεων εις και πιθάρι προήλθε η λέξη Σπιθάρι.

Κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας, η περιοχή αυτή είχε διαμορφωθεί σε μικρό αγροτικό οικισμό. Ο Δημ. Καμπούρογλου στην «Ιστορία των Αθηναίων» αναφέρει ότι το τοπωνύμιο Μπραχάμι οφείλεται σε Τούρκο αξιωματούχο της περιοχής με το όνομα Ιμπραήμ, όπως και η τοποθεσία Χασάνι (χώρος του παλαιού διεθνούς αεροδρομίου), που αναφέρεται ως ιδιοκτήτη αγροικία απέχουσα 7 χιλιόμετρα προς Ν των Αθηνών, θα ήταν ιδιοκτησία Τούρκου με το όνομα Χασάν.

#13
Galadriel

Αν κατάλαβα καλά το Μπραχάμι τελικά είναι ανώτερη περιοχή, ωραίο μέρος με ιστορική ονομασία και με καμάρι οι Μπραχαμιώτες λένε «εγώ είμαι Μπραχαμιώτης» και φτούσου λεξιπλάστρια που έβαλες τέτοιο λήμμα.

Αλλά τώρα το λένε Αγ. Δημήτριο όμως και άμα είναι κανενός το σπίτι στα όρια διευκρινίζει «κοντά στο Καλαμάκι όμως» γιατί το Καλαμάκι ακούγεται καλύτερα.

Και τί πρόβλημα έχετε ωρε Μπραχαμιωτάκια έγραψε κάποιος μια ιστορία σε ένα σάιτ τί ασχολείστε...

#14
Ο ΑΛΛΟΣ

  1. Την έχετε πέσει όλοι στη Λεξιπλάστρια, χωρίς να έχετε πάρει μυρωδιά από το θέμα. Η κοπέλα δεν προέβη αρχικά σε κανένα χαρακτηρισμό των Μπραχαμιωτών: απλώς κατέθεσε ότι έχει ακούσει αυτή τη λέξη, με αυτή την έννοια και αυτή την ερμηνεία.
    Μήπως είστε από κείνους που όταν δεν έχουν δουλειά να κάνουν, λένε «για να βάλω τη γειτονιά μου στο Γκούγκλε να δω μη τυχόν μας πρόσβαλε κανείς να τον σκίσω»;
    Βέβαια βλέπω ότι οι περισσότεροι δεν είστε μέλη, οπότε είναι αμφίβολο αν θα διαβάσετε ποτέ το σχόλιό μου. Αλλά δεν πειράζει, εγώ το είπα.
    Λεξιπλάστρια, μη μασάς.

  2. Άγιος Δημήτριος είναι βέβαια το επίσημο όνομα, αλλά Μπραχάμι είναι το αληθινό. Αυτές οι μετονομασίες είναι νεοελληνικοί κομπλεξισμοί, που έγιναν με σκοπό να απαλείψουν ό,τι δεν είναι αμφιβόλου αισθητικής ή ελληνοχριστιανικότητος, π.χ.:
    Περιοχή Χίλτον - πρώην Βατραχονήσι.
    Άγιος Αρτέμιος (ούτε καν Άγιος Αρτέμης!) - πρώην Γούβα.
    Ίλιον - πρώην Λιόshα
    Πρώτη - πρώην Κιούπκιοϊ
    Ωραιοχώρι - πρώην Χέσοβο (λέμε τώρα)
    κλπ.

#15
Ο ΑΛΛΟΣ

Ουπς! Διόρθωσις: ό,τι είναι αμφιβόλου κλπ.

#16
Ο ΑΛΛΟΣ

Προφανώς δεν τα λέω για σένα, Μές!

#17
Galadriel

Εννοείται Άλλος, άλλωστε εγώ αγαπάω Μπραχάμι.

#18
patsis

Εγώ πάλι, ο άσχετος ακόμα από Αθήνα, από όλην αυτήν την κουβέντα κρατάω το ότι έμαθα πού πέφτει στον χάρτη το Μπραχάμι...

#19
Galadriel

Έτσι πάτση. Τώρα μπορείς να πας να φας μπιφτέκια στου Αμερικάνου να καμαρώνεις κεραία.

#20
patsis

Προφανώς τώρα μπορώ. Αρκεί να καταλάβω τι στο καλό μου είπες. (Μπιφτέκια; Αμερικάνος; Κεραία;)

#21
knasos

Μάλλον για τη θέα από το μαγαζί ενός τύπου που είχε κάνει μετανάστης στην αμερική θα λέει. Δεν πιάνω και καλό σήμα εδώ που είμαι.

#22
Galadriel

κνάσο αγόρι μου καμαρώνω που γράφω στο ίδιο σάιτ μαζί σου

#23
Επισκέπτης

Αμ πως!

#24
Επισκέπτης

Γούβα,όχι Άγιος Αρτέμιος.Άσε που το λένε και Παγκράτι.Ουδεμία σχέση!Γούβα και πάλι Γούβα!

#25
HODJAS

Μεταξύ Αγίου Αρτεμίου και Γούβας παρεμβάλλεται η πλατεία Πλυτά (Νέο Παγκράτι). Η Γούβα είναι κάτω απ' την Φιλολάου και στις αρχές Βουλιαγμένης Ν. Κόσμος (έχει κι ένα λοφάκι). Το Μπραχάμι, είναι πίσω απ' τον Άγιο Δημήτριο προς σχολεία Μπακνανά (τρελλά αλάνια)...

#26
Επισκέπτης

Η Γούβα έχει λοφάκι;;; Αρνητικό μήπως;

#27
HODJAS

Έπι, μπορεί να κάνω και λάθος. Δεν υπάρχει ένα λοφάκι δεξιά όπως ξεκινά η Βουλιαγμένης; Το τερραίν είναι όμως όντως κατηφορικό...

#28
del

to brahami apexei makran apo afto pu perigrafeis.k o/i blonde ennoei na pas apo dutika proastia n deis posa kagkouria kukloforoun.k sxolia tou tupou «Το γεγονός όμως ότι μαζεύονται Μπραχαμιώτες σαν συμμορίες για να παίζουν ξύλο λες και είμαστε στη Σικελία» einai malakies giati i simerini neolaia apo oles tis perioxes mazevodai se parees k paizoun 3ulo me alles perioxes gia edelws anousia pragmata.k an d 3es kt pl apla min anevazeis malakies k poutses ble sto net giati t vlepei kosmos.k an goustareis n kra3eis koita tn dikia sou perioxi pu einai gia tn peoda k meta mila gia t brahami(:

#29
aelios

Hodjas,είμαι Γουβιώτης και λανθάνεις παίρνοντας-προφανώς!-πληροφορίες από γκουγκλράρισμα.Γνωστές οι αθλιότητες τού γκουγκλαρίσματος.Κάνεις διαχωρισμό Γούβας-Αγ.Αρτεμίου και,τάχα μου!,Νέο Παγκράτι.Μα μιλάμε γιά την ίδια συνοικία!Και τα τρία είναι ένα:Γούβα! Η ξεφτιλισμένη δικτατορία τού «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» επέφερε ετσιθελικά την αλλαγή τού ονόματος Γούβα ,επί το χριστιανικώτερον(τρομάρα τους!) σε Άγιος Αρτέμιος,επιτείνοντας την σύγχυση.Λοφάκια η Γούβα (κι όχι Άγιος Αρτέμιος,βοήθειά σας)είχε πάμπολλα. Σιγά-σιγά ισοπεδώθηκαν,μισοΐσιωσαν και χτίστηκαν καταστροφικές πολυκατοικίες.Με την έννοια αυτή όπως θέλετε πέστο το ,η αλήθεια είναι ότι η Γούβα ,όπως την ήξερα και μεγάλωσα πέθανε.Δύνασται,λοιπόν,να την λέτε όπως επιθυμείτε.Ιστορικά πάντως η Γούβα,ήταν Γούβα.Ούτε άγ.Αρτέμιος,ούτε Νέο Παγκράτι ,ούτε Βουλιαγμένης,ούτε τίποτα άλλο σχετικό.Οι νέες ονομασίες,χάρισμά σας.Εγώ Γουβιώτης γεννήθηκα,Γουβιώτης θα «φύγω».

#30
HODJAS

ΟΚ aelios. Καιμπορέλι. Πλην όμως δεν προκύπτει γκουγκλόθεν η εντύπωσή μου, γιατί έχω μείνει και Αγ. Αρτέμη και Πλ. Πλυτά (και σε πολλά άλλα μέρη εκών-άκων τσιγκάνος) και οι ντόπιοι διαχώριζαν τα τοπωνύμια.

Δεν ξέρω αν φταίει η Χούντα ή ποιός, αλλά απο πολύ παλιά έχει αρχίσει το παραμύθι άλλοτε σύμπτυξης (δηλ. πολλά ξεχασμένα ονόματα τοπογραφικών θέσεων που βρίσκει κανείς στα συμβόλαια, ένα απο τα οποία δίνει το όνομα σε ολόκληρη περιοχή π.χ. Εξάρχεια, Πινακωτά, Πευκάκια, Μουσείο, Κουντουριώτικα, Μύλο-Μάρμαρο, Νεάπολη, Πυθαράδικα κλπ όλα μαζί καταχρηστικώς => Εξάρχεια) και άλλοτε ανάπτυξης των τοπωνυμικών απο διάφορες γειτονιές της ίδιας περιοχής (δηλ. Παγκράτι, Νέο Παγκράτι, Μέτς, Αγ. Νικόλαος, Πλ. Πλαστήρα, Στάδιο, Αγ. Αρτέμιος, Βρυσάκι, Προφήτης Ηλίας, Νέα Ελβετία, Ανάληψη κλπ.

Ίσως αφ’ ενός οι νεήλυδες στις περιοχές αυτές να αγνοούσαν τα παρελθόντα τοπωνυμικά και οι γηγενείς να ήθελαν να τα ξεχάσουν π.χ. λόγω «ταπεινής προελεύσεως» όπως μυξόρεμα ή μουξόρρουμα ή σκατόρεμα, γιαχουντή, χατζη-μπαμπά, βούθουλας, δουργούτι, κακοσάλεσι, λάκα βάβουλα, παλιό χωριό, μπαϊκούτσι, ψειρή κλπ, αφ’ ετέρου η πολεοδομική επέκταση των περιοχών αυτών να αναβίωσε παλιότερα (επιλεκτικώς κόσμια πάντα!) τοπωνύμια ή και να δημιούργησε καινούρια (ακόμη κοσμιότερα)...

Όπως και να’ χη, ακόμα και τα όρια των Δήμων αυτών καθ’ αυτών, είναι πολλές φορές αρλουμποειδή και δεν έχουν σχέση ούτε με την ιστορία, ούτε με την ιδιοσυστασία του πληθυσμού, ούτε και με την γεωμορφολογία κάθε περιοχής (π.χ. η οδός Αρήτης στο Παγκράτι είναι «τριεθνές»: Πέρα απ’ τη Φορμίωνος είναι Δήμος Καισαριανής, μέσα απ’ τη Φορμίωνος και απ’ τη Λαέρτου και κάτω είναι Παγκράτι-Δήμος Αθηναίων και η Αρήτης προς Νικηφορίδη είναι Δήμος Βύρωνα!)

Επίσης, κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει ακριβώς, πού τελειώνει το Πολύγωνο και πού αρχίζει το Πανόραμα, η Νέα και η Άνω Κυψέλη, τα Άνω και τα Κάτω Πατήσια, τα 3 Πατήματα του Χαλανδρίου, του Θών και οι Αμπελογκάρντενζ, η Ν. Χαλκηδόνα και η Ν. Φιλαδέλφεια (κάποιες περιοχές της πρώτης πρόσφατα εντάχθηκαν στον Δήμο της δεύτερης) κλπ.

Συμπερασματικά, αν μπλέκουμε τα μπούτια μας και σκοτωνόμαστε για τα τοπωνυμικά γειτονιών εντός του ίδιου Δήμου μιας πόλης εντός ενός Κράτους, σκέψου τί πατιρντί γίνεται με τις διεθνείς φιλονικίες (!)

Συμπερασματικότερα, τούτη γής που την πατούμε, όλοι μέσα θε να μπούμε.

Σε ασπάζομαι, Φαίδων...