Το μοτοποδήλατο. Το μηχανάκι. Μικρού κυβισμού - 50 κ.ε. έως 125 κ.ε.. Άλλο στυλ από τη βέσπα και σαφώς μικρότερο από μια νορμάλ μοτοσυκλέτα. Πρόδρομος των παπιών. Κλασικές μάρκες μοτοσακό: Zundapp, Kreidler, Motobecane.

Λέξη των αρχών της δεκαετίας του '60, εκτός μόδας ήδη από τη δεκαετία του '80 και τώρα υπό εξαφάνιση. Ετυμολογείται από το Ιταλικό motosacco, όπου sacco=σάκκος - ίσως γιατί τα πρώτα μοτοποδήλατα είχαν σάκκους για ψώνια στο πλάι.

Ο πληθυντικός είναι τα μοτοσακό - το μοτοσακό, τα μοτοσακά είναι φάουλ εξίσου σοβαρό με το στυλό, τα στυλά.

Άλλα σχετικά λήμματα: πραπρά, πρι-πρι

- Πουθενά δεν είναι να πηγαίνεις την σήμερον ημέρα... παντού έχει τέντυ-μπόηδες με τα μοτοσακά...
- Μάλιστα, θείε... δίκο έχετε... (είσαι μπαρμπόιλ...)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
Vrastaman

Αντε μπραβο

#2
Vrastaman

Γαλλιστί Mobylette - βλ. και τη Malaguti στο έργο Diva

#3
poniroskylo

Diva - τι είπες τώρα, μεγάλε ... πάρε κι ένα μύδι που έχει και το μοτοσακό και την άρια ... άφεριμ ...

#4
dryhammer

Παρέλειψες τα Sachs (τα σαξάκια) και τα DKW με κινητήρα Sachs (σαξοντέκαβα). Επίσης τα Kreidler ήταν γνωστα με το όνομα Φλωρέττες από το μοντέλο του μηδίου 2. Όλα αυτά τα εκτόπισε το φτηνό τότε (και αξιόπιστο, αλλά σαφώς πιό αργό ως τετράχρονο) εξάβολτο (στην αρχή) παπί Honda. Τέλη '70ς αρχή '80ς. Ά ναι! και πάντα δίχρονα αερόψυκτα