Γνωμικό γνωστό στα πανεπιστημιακά και ακαδημαϊκά περιβάλλοντα, (το λέει Καθηγητής Πανεπιστημίου στον προστατευόμενό του), όπου για να αναδειχθεί κάποιος σε Καθηγητή Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, υπάρχουν δύο τρόποι (που θά 'λεγε και η αμερικάνικη παροιμία). Ο πρώτος είναι το μέσο. Τον δεύτερο δεν τον θυμάμαι. Με λίγα λόγια ο γνωστός νεπωτισμός τού δώσε και μένα μπάρμπα, είτε κομματικός, είτε ευρύτερα παραταξιακός, είτε στενά προσωποκρατικός, οικογενειοκρατικός, και ο,τιδήποτε παρεμφερές. Κάπως έτσι φοιτά στα πανεπιστήμια κι ο γνωστός τύπος του γυαλάκια φύτουκλα προτεζέ ενός αφέντη καθηγητή, που του κουβαλάει την βαλίτσα, κάνει επιτηρήσεις, διορθώνει γραπτά, τα κάνει όλα και συμφέρει. Και κυρίως κουβαλάει τον θρυλικό προτζέκτορα, το όργανο που αποτελεί το απόγειο της τεχνολογίας στα ελληνικά πανεπίστημια (τον κουβαλάει στην καλύτερη περίπτωση, γιατί αν κρίνουμε από το σχήμα του προτζέκτορα, μπορεί να λειτουργήσει και ως μεταφορά γι' άλλες καταστάσεις...). Αλλά στο τέλος έρχεται και η δική του σειρά να γίνει Δικτάτωρ και να κάνει με την σειρά του όσα υπέφερε, και πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, και (α)Λέκτωρ...

(Διάλογος στο φοιτητικό αμφιθέατρο πριν την εξέταση)

- Καλά αυτός ο γυαλάκιας που κουβαλάει την βαλίτσα του καθηγητή Μακακιώτη, ποιος είναι;
- Δεν τον θυμάσαι; Τον Λαλάκη, τον παλιό μας συμφοιτητή;
- Έλα...
- Τώρα την έχει δει ο «κουβάλα τον προτζέκτορα για να σε κάνω Λέκτορα» του Μακακιώτη!
- Ρε το στραβάδι...
- Ευκαιρία πάντως να αναθερμάνουμε τις σχέσεις μας, γιατί κάτι μου λέει πως αυτός θα διορθώσει και τα γραπτά...

Τα μπέρδεψε. Αντι να κουβαλαει τον προτζέκτορα μπας και γίνει λέκτορας, κουβαλόυσε τον α (πρώτο) λέκτορα μπας και γίνει προτζέκτορας.Βλ.λήμμα προτζέκτορας   (από GATZMAN, 16/04/11)Φιλοσοφική ΕΚΠΑ, 5ος όροφος (από S.Nebelung, 14/06/12)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

#1
GATZMAN

Ωραίος !

#2
Ο ΑΛΛΟΣ

Ωραίος ιντίντ. Μία παρατήρηση όμως: αν το κουβάλημα είναι μία εκδούλευση που δεν εξυπηρετεί τίποτε άλλο εκτός από τη μεγαλομανία και τα απωθημένα του καθηγητή, δεν ισχύει το ίδιο για τις επιτηρήσεις και τα διορθώματα. Αυτά είναι απαραίτητα βήματα στην εκμάθηση της τέχνης. -Χωρίς βέβαια αυτό να αναιρεί τον χωσιματικό τους χαρακτήρα.

#3
johnblack

@ άλλος: κτγμ οι επιτηρήσεις δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην εκμάθηση της επιστήμης, στην καλύτερη αν είσαι μάγκας να πηδήξεις καμιά φοιτήτρια

#4
xalikoutis

βασικά καμιά φορά δεν προσφέρουν ούτε στην «καριέρα» γιαυτο και το συνθημα το είχα ακούσει (διαβάσει, μάλλον)

κουβάλα τον προτζέκτορα μπας και σε κάνω λέκτορα

#5
Ο ΑΛΛΟΣ

Όχι της επιστήμς, της τέχνης. Το καθηγητηλίκι είναι μία τέχνη κι αυτό, και μαθαίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως όλες: πρώτα μαθαίνουμε να σφουγγαρίζουμε το κατάστρωμα, μετά... και στο τέλος φτάνουμε στην κορυφή.

#6
jesus

συμφωνώ με χαλικού για το μπας και τμπώλ

#7
vikar

Κι' άς το δείτε φροϋδικά, θα την πώ την αμαρτία μου: Τόσο καιρό το λήμμα το διάβαζα όχι «κουβάλα», αλλα «καβάλα τον προτζέκτορα». Τώρα κατάλαβα... :-)

#8
allivegp

Πολλοί κουβαλάνε τον προτζέκτορα, αλλά ποιόν τελικά θα κάνουν λέκτορα;