Η ένεση, ενδοφλέβια ή ενδομυϊκή στην Β. Ελλάδα.

  1. Στελλα φαρμακοποιέ, θελω να αρρωστήσω για να μου κανεις ενεσα! Σ'αγαπω! Εισαι θεα! (Θεολογική Σχολή) ΕΔΩ

  2. -Ηρθα για δουλεια
    -σιγα τη δλεια π κανς, τι δλεια κανς, σκαυς;; https://www.youtube.com/watch?v=TSj9_qv6dHg
    -χαχχαχαχαχαχ βλαμαδι
    -να σε κανω μια ενέσα να σε πω
    - κατσε να σε εξετασω
    -θα πονεσω γιατρε μου;
    -λιγο
    -τι λιγο μαρη χαζιά, μοιαζω για κοροιδο; μια εντριβη κι αμα θες, ειμαστε οικονομικα ασθενεστεροι
    -σκυψε τοτενες ΕΔΩ

  3. Ρε με αυτο που ακουο θα χτυπισο ενεσες ενδοφλεβιες η στην καροτηδα κατευθιαν μια και εξω ΕΔΩ

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Πούφκα λέγεται η πορδή στη Μακεδονία, αλλά και η μπούρδα που ξεφεύγει απ' το έρκος των οδόντων, πιθανόν δε και το ψέμα. (εδώ).

Αμόλησι την πούφκα τ' κι νόμισι οτι δεν καταλάβνισκα.

Έχω την εντύπωση οτι πούφκα λένε και το μανιτάρι αλεποπορδή. Στη φάση της ωρίμανσής του, από την κορυφή του θαλλού εξέρχεται πρασινοκίτρινη σκόνη με τη μορφή σύννεφου -εικόνα που είναι και γαμώ τα οπτικοακουστικά μήδια για το πέρδεσθαι- εξ ου και το επιστημονικό όνομα Lycoperdon (της τάξης των λυκοπερδωδών, βεβαίως- βεβαίως).
αλεποπορδή
Σημείωση: Το παράδειγμα απηχεί μνήμες μου και επιβεβαιώθηκε από ηλικιωμένο συγγενή.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Απαράδεκτος, ανακριβής και ρατσιστικός προσδιορισμός για τους ομιλούντες το σλαβικό ιδίωμα κάτοικους της Μακεδονίας.

Νεζνάμηδες συναντούσαμε στην αυγή του περασμένου αιώνα στα χωριά της Κοστούρ-Καστοριάς, Λερίν-Φλώρινας, Αλμωπίας (Καρατζόβας)-Μογλενών, Μοριχόβου, Γενιτζέ (Γιαννιτσά), Κουκούς-Κιλκίς, Σρς-Σέρρες και αλλαχού.

Έτσι τους ονόμασαν οι Παλιοελλαδίτες και Κρητικοί Μακεδονομάχοι, επειδή στις ανακρίσεις στις οποίες τους υπέβαλλαν, οι βουλγαρίζοντες σλαβόφωνοι απαντούσαν σταθερά νε ζναμ, δηλαδή «δεν γνωρίζω». Βεβαίως, η μπάλα πήρε και τους ελληνόφρονες σλαβόφωνους (Γραικομάνους κατά τους Βουλγάρους) αφού πολύ συχνά τα καλόπαιδα από την Κρήτη δεν ασχολούνταν να τους ξεχωρίσουν και περνούσαν από την κάμα (μάχαιρα) τους εξίσου εχθρούς και φίλους (π.χ. ο Ματωμένος Γάμος της Ζέλενιτς).

Η Ελληνική γλώσσα με όλη την περιπλοκότητα που μεταφέρει (πτώσεις, κλίσεις, εγκλίσεις, τόνοι και πνεύματα και άλλα χαοτικά) είναι εύκολο ν' απολεσθεί και να αντικατασταθεί από την εύκολη και απλοϊκή σλαβική (π.χ. μπόρα, σβάρνα, γράνα και λοιπό λεξιλόγιο που σχετίζεται με αγροτικές και κτηνοτροφικές εργασίες). Επομένως, δεν πρέπει να καταλογίζουμε μειωμένο εθνικό φρόνημα στους σλαβόφωνους Έλληνες του Βορρά.

Σήμερα δεν έχουν μείνει παρά ελάχιστοι αφού σχεδόν όλοι είτε εκπατρίστηκαν σε Βουλγαρία-Σκόπια, είτε μετανάστευσαν σε Αμερικές και Αυστραλίες, είτε επέστρεψαν στην Ελληνική γλώσσα.

Είμαι ντόπιος «νεζνάμης», όπως μας αποκαλούν οι των άλλων φυλών. (από εδώ)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Η έκφραση συνηθίζεται για κάποιον που διαδραματίζει ή φιλοδοξεί να παίξει ηγετικό ρόλο στην ομάδα του Π.Α.Ο.Κ.. Λ.χ. α) Ραδιοφωνικούς (ή ραδιοφονικούς) παραγωγούς που επηρεάζουν τα του Π.Α.Ο.Κ. και ενίοτε κατακρίνονται ότι η επιρροή τους είναι κακή, β) οποιονδήποτε ξερόλα νομίζει ότι κατέχει τι είναι καλό για την ομάδα, γ) Πρόεδρο ή ιδιοκτήτη, δ) προπονητή του Π.Α.Ο.Κ., ε) την ίδια την ομάδα του Π.Α.Ο.Κ. όταν μεγαλουργεί και άρχει επί των άλλων, στ) οπαδό που την είδε Παοκάρχης.

Πάσα (Δ.Π.): Vardar

  1. Εσωστρεφεια/ Μυστικοπαθεια. Για ΤΑ ΠΑΝΤΑ κατι ψιθυριζεται, βγαινουν φημες, δεν διαψευδονται και φτανουμε να πιστευουμε τον καθε ραδιο-φονικο παραγωγο που θελει ειτε να το παιξει Παοκαρχης η πολυ απλα να κανει νουμερα... (Εδώ).

  2. Ξεκαθαρίζω πως δεν ανήκω σε σύνδεσμο,σέβομαι το έργο και την ιστορία τους και όσα κάνουν για τον ΠΑΟΚ. Θεωρώ όμως πως έχουν αποκλίνει τελευταία από τον πρωταρχικό τους στόχο,αυτόν της κερκίδας.Δεν είμαι κανένας ΠΑΟΚαρχης,δεν λέω πως τα ξέρω όλα απλά εκφράζω την άποψη μου. (Εδώ).

  3. Και για πες μας τι δουλεια κανεις... (περα απο Παοκαρχης). (Εδώ).

  4. Δώσατε ότι μπορούσατε στον ΠΑΟΚ: Στηρίξατε τον Μπατατούδη τυφλά, στηρίξατε τον Γούμενο τυφλά. Στις αρπαγές τους, ανύπαρκτη προστασία δώσατε στον σύλλογο. Στις δηλώσεις περί φουρνέλου, κλείσατε το στοματάκι σας. Στις μακέτες του Γούμενου για αρπαγή του γηπέδου, πρώτο βιολί. Στα πάσης φύσεως πανηγύρια, πρώτη μούρη. Στις φουρτούνες, ανύπαρκτος. Στην προσπάθεια του κόσμου να γίνει μέλος στον ΑΣ ΠΑΟΚ, φανατικός πολέμιος. Μετά, κωλοτούμπας. Και όταν ο Λαός του ΠΑΟΚ με τον αγώνα του «γυρνούσε» τις καταστάσεις, τσουπ μπροστά στις κάμερες έκανε την εμφάνισή του ο «παοκάρχης» προστάτης του ΠΑΟΚ.. ΔΩΣΑΤΕ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΟΚ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΕ ΠΑΟΚΑΡΧΗ. (Εδώ).

  5. Το ποσοστό του πλέον πρέπει να υπερβαίνει το 85%, άρα είναι ο ουσιαστικός ΠΑΟΚάρχης. [...]
    Τώρα υπάρχει ο ιδιοκτήτης που βάζει το ζεστό χρήμα, είναι απόλυτος κυρίαρχος και δεν κινδυνεύει από αυτοαποκαλούμενους ΠΑΟΚάρχες του παρελθόντος (αυτομελανούμενες σφραγίδες-ΠΑΟΚτσηδολόγους και αυτοποκαλούμενους υπερασπιστές κ.λπ.) και το βέβαιο είναι πως το επόμενο βήμα του Σαββίδη θα δημιουργήσει ισχυρές τριβές. Και αυτό έχει να κάνει με όσους εκμεταλλεύονται εμπορικά, οικονομικά το όνομα και το σήμα. (Εδώ).

  6. ΠΑΟΚάρχης στο ντέρμπι δικεφάλων, 2-0 την ΑΕΚ (Εδώ).

  7. Ωραία λόγια από έναν άπειρο τεχνικό, ο οποίος προσπαθεί να πουλήσει οπαδιλίκι για να διατηρήσει την θέση του και να χτίσει το όνομα του. Ο ΠΑΟΚαρχης, λοιπόν «απόγονος» του Άγγελου Αναστασιάδη με τις φτωχές του προπονητικές γνώσεις θέλει να τα βάλει με τα... ερυθρόλευκα θηρία τα οποία για ακόμη μία φορά θα πρέπει να του κλείσουν το... σπίτι ή καλύτερα να τους βγάλει και πάλι στους δρόμους για μία ακόμη διαδήλωση κατά του αιώνιου δυνάστη τους που δεν είναι άλλος από τον Ολυμπιακό. (Εδώ).

(από Khan, 20/01/14)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Φράση της βορείου Ελλάδος. Αυτός που λέει άλλα λόγια από μπροστά, και άλλα λόγια από πίσω. Ο διπρόσωπος

- Ναι Μήτσο, συμφωνώ μαζί σου
- Ρε α' στο διάλο από δω, κιοξέ !

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Το πέσιμο. Συνήθως από γλίστρημα ή σε ατύχημα. Συναντάται στην Β. Ελλάδα. Λέγεται και σαβούρντα ή σαβούρα στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Έτρεχε ο μαλάκας και πατάει το κορδόνι του και τρώει μια σαβούρτα...

Πτώσεις: μπίστος, σαβούρδα, σαβούρτα, σαβούρντα, σαβούρα, σάρα, σούπα, στρόφι.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Έκφραση ατόμων από τη Λάρισα για τη συγκέντρωση βρόμας πίσω από τα αυτιά. Δεδομένου ότι δεν κάνουν συχνά μπάνιο είναι μία σχεδόν καθημερινή λέξη στο λεξιλόγιο τους.

Μήηηηητσου καρκαμάντζα εχς πιάς.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Ρουμάνικης προέλευσης. Αρχικώς ο χυλός από σιμιγδάλι ή άλλο (φθηνό) αλεύρι. Γνωστό και ως Κατσαμάκι στην Μακεδονία, την Θράκη αλλά και στην Βουλγαρία. Πιο τρέντυ ως Πολέντα.
Μεταφορικώς το χρήμα, το κέρδος.

- Να κάνουμε αυτή τη δουλειά;
- Ναι, αλλά έχει μαμαλίγκα η υπόθεση, ή τζάμπα μιλάμε;

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Το πέσιμο στο έδαφος από γλίστρημα ή παραπάτημα. Η έκφραση ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στη Θεσσαλονίκη τις δεκαετίες 80 και 90, αλλά έχει αντικατασταθεί. Ετυμολογικά δεν υπάρχει γνωστή εξήγηση, αλλά περιέργως αποτυπώνει μάλλον εύστοχα την ατυχή εξέλιξη για τον παθόντα. Συντάσσεται κυρίως με το ρήμα τρώω και ενίοτε με το ρήμα παίρνω.

Έφαγε έναν μπίστο ο Φώντας, γάμησέ τα...

Πτώσεις: μπίστος, σαβούρδα, σαβούρτα, σαβούρντα, σαβούρα, σάρα, σούπα, στρόφι.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Πισινός, κώλος.

Αυτή η γκόμενα έχει και γαμώ τους τσούφκους.

Λέξη του ιδιώματος της Καστοριάς.

Βλ. και τσούφα.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία