Επιλεγμένες ετικέτες

Επιπλέον ετικέτες

Για εξοπλισμό, μηχανές, οχήματα κλπ, ακόμα και έμψυχο σύνολο, εμφανίζω διαχρονικά βλάβη σε κάποιο συγκεκριμένο εξάρτημα, κάποιο μέρος ή λειτουργία του συνόλου εμφανίζει στατιστικά συχνότερες και σοβαρότερες βλάβες από τα υπόλοιπα, ή απλά υστερεί σχετικά με αυτά ή τον ανταγωνισμό.

  1. Από εδώ: Γενικά οι γερμανοί έχουν το όνομα άλλα όχι τη χάρη (μόνη εξαίρεση η Πόρσε, και η Μερσεντές μέχρι τη δεκαετία 90). Κορεάτες και Ιαπωνες είναι οι πιο αξιόπιστοι και στους κορεάτες δεν το ακριβοπληρώνεις (όπως στη δεκαετία του 80 στους Ιάπωνες που προσπαθούσαν ακόμη να καθιερωθούν). Ιταλοί είναι αρκετά αξιόπιστοι και φθηνοί αλλα γενικά όλοι οι ευρωπαίοι πονάνε στα ηλεκτρονικά κυρίως.

  2. Από εδώ: Μήπως, όμως, ο Ολυμπιακός έπρεπε να κτυπήσει ακριβώς εκεί, ανάμεσα στα σέντερ μπακ της Ντόρτμουντ; Αφού εκεί πονάει η γερμανική ομάδα, στα μετόπισθεν, γιατί δεν πέφτουν πάνω τους τόσο ο Μιραλάς, όσο και ο Τζιμπούρ, για να τους υποχρεώσουν σε κάποιο λάθος;

  3. Από εδώ: Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι ακριβώς θα κάνουν στο θέμα της κατανάλωσης πόρων, ένα σημείο στο οποίο "πονάει" διαχρονικά ο Firefox.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Χαρακτηριστική αμερικάνικη γυμνή μοτοσικλέτα με χαμηλωμένο σκελετό, μακρυά πιρούνια και μαϊμουδιάρικο τιμόνι (ape hanger). Στα αγγλικά chopper το οποίο προέρχεται από το αγγλικό chop που σημαίνει κόβω.

Για την ιστορία, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο υπήρχαν στην Αμερική πολλές, στρατιωτικού τύπου, βαριές μηχανές τις οποίες ξεκινώντας από την δεκαετία του 60΄ άρχισαν να μοντάρουν, κόβοντας όλα τα περιττά μέρη, ώστε να τις κάνουν πιο ελαφριές και γρήγορες. Αυτές οι μηχανές ονομάζονταν Bobbers. Στη συνέχεια άρχιζαν να πειραματίζονται περισσότερο κόβοντας και ξανά-κολλώντας τους σκελετούς σε διάφορες θέσεις, κόβοντας τα φτερά, προσθέτοντας μακρυά πιρούνια και περίτεχνα τιμόνια, γουρούνια πίσω λάστιχα, σέλες και "sissy bars" για να αράζει ο τσοπεράς και η σκύλα του. Έτσι γεννήθηκαν οι μηχανές τσόπερ και μέχρι το 70΄ πολλοί πρώην Αμερικανοί στρατιώτες και άλλοι επέκτειναν την σημασία της λέξης σε έναν χίππικο αλλά και σκληροτράχηλο τρόπο ζωής δημιουργώντας συμμορίες μηχανόβιων. Τις δεκαετίες του 80΄ και του 90΄ τα τσοπέρια ήταν πλέον στύλ και τότε η φάση ξεμπουρδελεύτηκε και εντάχθηκε κανονικά στο καπιταλιστικό μοντελό με φουλ αερογραφίες, νίκελα, πίσω λάστιχα πιο φαρδιά κι από το κώλο της μάνας σου και λοιπές μαϊμουδιές. Παρ΄ όλα αυτά υπάρχει ακόμα αρκετό μεράκι και τσοπεράδες που το ζούνε και δουλεύουν τις μηχανές τους.

-Βγήκες πουθενά χτές;
-Πήγα alligator για μια μπύρα, είχε σκάσει ένα τσοπέρι bonnie αρουραίικο, μούνα ρε.

Easy Rider 1969

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Έτσι λέγανε λόγω χρώματος, τους κατασκευασθέντες στην πάλαι ποτέ Ανατολική Γερμανία συρμούς του Ηλεκτρικού LEW type GI. Η ετυμολογία προέρχεται αν μη τι άλλο από το γνωστό ωδικό πτηνό που με τη σειρά του ετυμολογείται από το λατινικό canariae που προέρχεται από το λατινικό canis που σημαίνει σκύλος.

Οι όμορφοι αστραφτεροί κίτρινοι LEW type GΙ παραδόθηκαν στον ΗΣΑΠ την περίοδο 1981-1984 και μεταξύ 1984-1985 επιστράφηκαν στο σύνολο τους στο μετρό του Ανατολικού Βερολίνου. Οι LEW type GI που πέρασαν από τον Ηλεκτρικό, μετά από χρόνια χρήσης στο μετρό του Βερολίνου στάλθηκαν τελικά (εξορία ;;;) στη Βόρεια Κορέα για χρήση στο μετρό της Πιονγιάνγκ. Οι Γερμανοί τους έλεγαν Gisela.

-Ωραία είναι τα καναρίνια.

-Ναι, είναι πολύ όμορφα πουλάκια!

-Ό,τι να 'ναι... για τους συρμούς του Ηλεκτρικού μιλάω.

Καναρίνι σε διάφορες φάσεις της ζωής του.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε

Σιδηροδρομικός όρος για τις ελαφρού τύπου (αυτοκινούμενες) αυτοκινητάμαξες. Από το αγγλικό railbus. Στην Ελλάδα ο όρος εισηχθεί μάλλον πρόσφατα, παλαιότερα χρησιμοποιούνταν η γαλλικής προέλευσης λέξη οτομοτρίς. Συχνά είναι ηλεκτρικά ή ντίζελ. Στην Ελλάδα ως ρέιλμπας χαρακτηρίζεται κυρίως το υπόθετο γνωστο και ως Stadler 560 και Stadler 4501(μετρικό). Τα ρέιλμπας είναι σε χρήση σε σύντομα δρομολόγια όπως τα προαστιακά, τα μητροπολιτικά και τα τοπικά.

-Πήραμε το ρέιλμπας και πήγαμε από την Ολυμπία στο Κατάκωλο, καλά ήτανε, αλλά καλύτερη φάση θα ήτανε αν έβαζαν και καμιά ατμομηχανή με βαγόνια εποχής για το καλοκαίρι.
Ρέιλμπας Stadler 4501 του ΟΣΕ σε δρομολόγιο Ολυμπία-Κατάκωλο Ρέιλμπας Dodge στη Ν.Αμερική, στη προηγούμενη ζωή του ήταν... μπας(schoolbus)!

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Έτσι λέγονται τα κατασκευασμένα στη πόλη Arad της Ρουμανίας βαγόνια του ΟΣΕ, λόγω του χρώματος του εσωτερικού τους που θυμίζει έντονα οδοντιατρείο...

Πρόκειται για παλαιότερο μοντέλο βαγονιού που το πιθανότερο είναι ότι δεν είναι πλέον σε χρήση (Μάης 2016).

Πέντε οδοντιατρεία, μία κλινάμαξα και ένα εστιατόριο έλκουν οι ALCO. διάφορα οδοντιατρεία

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Οι παλιές γαλλικές λοκομοτίβες Alsthom CC AD 1600A1 (μετρικού εύρους) και Alsthom CC AD 2100C1 (κανονικού εύρους) του ΟΣΕ.

Οι μετρικού εύρους Alsthom απόδοσης 1175 kW αγοράστηκαν το 1967 και έλαβαν αρίθμηση A 9201-9210 και χρησιμοποιήθηκαν στο μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Οι κανονικού εύρους (1435mm) Alsthom απόδοσης 1544 kW αγοράστηκαν το 1966-1967 και έλαβαν αρίθμηση A 351-376 και χρησιμοποιήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της υπόλοιπης Ελλάδας.

Οι γαλλίδες είχαν κινητήρες Pielstick.

μετρική στη Πάτρα κανονική στη Τιθορέα

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Οι δυτικογερμανικής προέλευσης συρμοί του Ηλεκτρικού.

Η ετυμολογία προέρχεται αν μη τι άλλο από το διαστημικό λεωφορείο Columbia του προγράμματος της NASA. Στον αντίποδα των σογιούζ που ήταν ανατολικογερμανικής προέλευσης. Αν και ο Ηλεκτρικός της Αθήνας (λες και έχει ηλεκτρικό η Θεσσαλονίκη θα μου πείτε... χαχαχαχαχαχαχα !!!) προμηθεύονταν συρμούς MAN-Siemens από την πάλαι ποτέ Δυτική Γερμανία από το 1951 μέχρι το 1985 μου είναι δύσκολο να πω με σιγουριά ποιόν τύπο συρμών ονόμαζαν/ονομάζουν οι σιδηροδρομικοί έτσι. Ίσως να ονόμασαν έτσι το 1981 όλους τους δυτικογερμανικούς συρμούς διότι το 1981 εκτοξεύτηκε το ομώνυμο διαστημικό λεωφορείο και εμπνεύστηκαν από αυτό αλλά είναι πολύ πιθανών να ονόμασαν έτσι αποκλειστικά τους πεντάδυμους συρμούς MAN-Siemens 8ης παραλαβής που ήρθαν μεταξύ 1983-1985. Οι πρώτοι MAN-Siemens ήρθαν το 1951 και αποσύρθηκαν το 1995, οι μετέπειτα ήρθαν το 1958 και μεταξύ 1968-1969 και αποσύρθηκαν όλοι τη περίοδο 2003-2004. Οι συρμοί που αποκτήθηκαν μεταξύ 1983-1985 είναι σε χρήση μέχρι σήμερα.

Ο ορισμός αυτός είναι beta θα διορθωθεί εν καιρώ.

-Αφού δεν είναι αμερικάνικα γιατί τα λέμε κολούμπια;

-Γιατί, τα άλλα που τα λέμε σογιούζ ήταν σοβιετικά;

MAN-Siemens 1983-1985

MAN-Siemens 1958

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Οι κατασκευασθείσες στην πάλαι ποτέ Δυτική Γερμανία ντιζελοϋδραυλικές Krauss-Maffei 411-430 και Krauss-Maffei V221 των δυτικογερμανικών σιδηροδρόμων, γνωστές και ως φάλαινες.

Η V200 των δυτικογερμανικών σιδηροδρόμων εμφανίστηκε στο Ελλαδιστάν το 1955 στα πλαίσια επιδείξεων της σε Γιουγκοσλαβία, Ελλαδιστάν και Τουρκία. Οι τότε ΣΕΚ (σήμερα ΟΣΕ) τη δοκίμασαν και την απέρριψαν, παρόλο που αγοράστηκε και θεωρήθηκε σκυλί μαύρο από Γιουγκοσλαβία, Τουρκία, Αυστρία, Ελβετία, Ισπανία, Αγγλία, Σαουδική Αραβία κτλ. Το 1988 μία (προς απόσυρση) νεώτερου τύπου V200.1 (V221) του 1965, επανέλαβε 33χρονια μετά, τις δοκιμές στο ελληνικό δίκτυο. Η διοίκηση του ΟΣΕ έκανε τη χάρη στα γατάκια τους Γερμανούς και αποφάσισε να πάρει με leasing διάρκειας 8 ετών 20 μεταχειρισμένες V221. Αποσύρθηκαν το 1997. Γερμανική εταιρία εξαγόρασε το 2002 και τις 20, από τις οποίες μερικές επισκεύασε και χρησιμοποιεί... Είπαμε δεν ήταν καλές, χάρη τους κάναμε!

-Κοίτα, ένα ούφο! Που κοιτάς ρε βλάκα; Όχι στον ουρανό.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Οι ηλεκτροντίζελ λοκομοτίβες ADtranz/Bombardier DE2000 του ΟΣΕ, γιατί κοιτάζοντας τες από μπροστά θυμίζουν τα χρώματα της συσκευασίας του ομώνυμου καρκινογόνου προϊόντος.

Επειδή στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν προβλέπονταν να ολοκληρωθεί άμεσα στα 1998 (ο ορισμός αυτός γράφεται Φεβρουάριο του 2016 και ακόμα να ολοκληρωθεί) και προς αντικατάσταση των παλαιότερων τύπων λοκομοτίβων παρόλο που αυτές δεν ήταν απαραίτητα σε ηλικία συνταξιοδότησης (βλέπε ρουμάνα και κοντογούρουνο) η διοίκηση του ΟΣΕ αποφάσισε να αγοράσει 26 πετρελαιοκίνητα marlboro το 1998 με τα βασικότερα εξαρτήματα τους κατασκευασμένα σε Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία και Βρετανία. Οι πρώτες 26 κυκλοφόρησαν με την αρίθμηση A-471 ως A-496 και με την έλευση άλλων 10 μεταξύ 2004-2005 οι 36 συνολικά πλέον λοκομοτίβες ελαβαν νέα 6ψήφια αρίθμηση από 220 001 ως 220 0036.

-Marlboro Λοκομοτίβες ή marlboro διζελάμαξες;

-Εμένα μου αρέσει η λέξη λοκομοτίβα!

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Οι ρουμάνικης κατασκευής ηλεκτροντίζελ λοκομοτίβες Electroputere Craiova A550 του ΟΣΕ.

Το 1982 ο ΟΣΕ έκανε ειδική παραγγελία στη ρουμανική Electroputere 10 μηχανών ειδικού τύπου. Είχαν κινητήρες απόδοσης 4000 ίππων της ρουμανικής Resita σε σχέδια της αμερικάνικης ALCO. Παρόμοιες λοκομοτίβες της Electroputere προμηθεύτηκαν οι ρουμανικοί και οι ιρανικοί σιδηρόδρομοι. Αν και πανίσχυρες με δυνατότητα έλξης πολλών βαγονιών (οι δυνατότερες ντίζελ που αγοραστήκαν ποτέ από τον ΟΣΕ) είχαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Κυκλοφόρησαν με αρίθμηση A551-A560. Αποσύρθηκαν υπερβολικά πρόωρα από τη κυκλοφορία το 1998, μόλις 16 χρόνια μετά την αγορά τους (πραγματικό ρεκόρ βραχύβιας χρήσης). Μία ακόμα περίπτωση κακής διαχείρισης και σπατάλης πόρων του ΟΣΕ. Οι κινητήρες τους αξιοποιήθηκαν στην ανακατασκευή των παλιών MLW Α500. Αντικαταστάθηκαν από τις Marlboro.

- Δυνατό εργαλείο η ρουμάνα ρε φίλε...

Electroputere Craiova A550 Electroputere Craiova A550

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία