Το περίφημο μοντέλο DS της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Citroën. Από τα δημοφιλέστερα τετράτροχα όλων των εποχών, πούλησε 1,5 εκατομμύρια τεμάχια κατά τη διάρκεια των 20 ετών παραγωγής του (1955-1975).

Το προσωνύμιο βάτραχος, ως εναλλακτική ονομασία του όλου αυτοκινήτου, είναι καθαρά ελληνική πατέντα, καρπός του ελληνικού ονοματοδοτικού δαιμονίου. Προφάνουσλυ, η έμπνευση δόθηκε πιο πολύ από τα μεγάλα και τουρλωτά μπροστινά φανάρια του DS, που μοιάζουν με τα μάτια του συμπαθούς πρασινωπού αμφιβίου. Γνωστά στην αλλοδαπή ως frog-eyes. Στη χώρα παρασκευής του, το μοντέλο είναι επίσης γνωστό ως Déesse (θεά), όρος που γνώρισε κάποια διάδοση και εκτός γαλλικών συνόρων. Πάντως, θεωρείται γενικά πως ο σχεδιαστής F. Bertoni εμπνεύσθηκε το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου από τα σαγόνια του καρχαρία.

Ο Βάτραχος ήταν ένα χλιδάτο και γαμιστερό για την εποχή του αμάξι, που προκάλεσε αίσθηση. Φουτουριστικός και αεροδυναμικός σχεδιασμός του αμαξώματος, και βέβαια η περίφημη υδροπνευματική ανάρτηση, η μεγάλη πατεντιά της Citroën. «Σαν να έπεσε απ' τον ουρανό» όπως σχολίασε ο στρουκτουραλιστής θεωρητικός της λογοτεχνίας Roland Barthes. Συμβόλιζε την αναγεννώμενη ισχύ της βαριά τραυματισμένης από τον πόλεμο Γαλλίας. Σήμερα, θα το κατατάσσαμε στην κατηγορία μαούνα, βάρκα ή νεκροφόρα.

Ο Βάτραχος είναι όμως και απόλυτα καλτ, αναγνωρίσιμο σύμβολο της αδηφάγου Pop Κουλτούρας. Αγαπήθηκε με πάθος, όπως και το Κατσαριδάκι, από αντικομφορμιστές κουλτουριάρηδες και λοιπές αλτερνατίβες. Το 1999, στο διαγωνισμό για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, το βατράχι κατέκτησε την τρίτη θέση. Για την ιστορία, πρώτο ήταν το Ford T, δεύτερο το Mini, τέταρτος ο Σκαραβαίος και πέμπτο το Πορσικό το 911.

  1. Δεν ήταν μόνο η εμφάνιση και ο προχωρημένος για την εποχή του σχεδιασμός, αυτά που τράβηξαν την προσοχή του κοινού. Οι τεχνολογικές καινοτομίες που εισήγαγε ο «βάτραχος» ήταν και πολλές και σημαντικές: Στο DS εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πλήρως η θρυλική υδροπνευματική ανάρτηση, μεταβαλλόμενου ύψους.
    Από εδώ.

  2. Στα τέλη του 2005, ακριβώς πενήντα χρόνια μετά, η Citroen παρουσίασε τη C6, τον «εγγονό του βατράχου», που το φθινόπωρο έρχεται πια και στην Ελλάδα.

Ο «βάτραχος» δεν έγινε θρύλος τυχαία, ούτε με τα όπλα του μάρκετινγκ. Ήταν ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του. Και, φυσικά, για να φτάσει να γίνει σύμβολο μιας χώρας και, κυρίως, ενός τρόπου ζωής, μιας τάσης που συνδύασε μοναδικά την αισθητική με την τεχνολογία. Από εδώ.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Κυριολεκτικά πρόκειται για μικρό αμφίβιο ζώο, χωρίς ουρά και με τέσσερα πόδια. Συχνά παρομοιάζεται έτσι αυτός που πίνει πολύ νερό.

Μετά το 1996 το συγκεκριμένο επίθετο χαρακτηρίζει γνωστό «πολυνίκη» σέρβο προπονητή που έχει εργαστεί στις περισσότερες (και προσεχώς σε όλες) τις μεγάλες ελληνικές ομάδες. Προέκυψε από το γνωστό παραμύθι που ο πρίγκηπας (του ποδονίφτη) γίνεται ξαφνικά βάτραχος (ή το αντίθετο).

- Φίλε εγώ πάντως πιστεύω ότι μόνο ο Ντούσκο μπορεί να αλλάξει τα πράγματα.
- Άσε μας μωρέ με τον βάτραχο, 30 χρόνια στην Ελλάδα κι εχει μάθει 15 λέξεις.

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία

Ο στρατιώτης που υπηρετεί στις υποβρύχιες δυνάμεις.

Επίσης, βατραχάνθρωπος.

-Πού υπηρέτησες στρατό;
-Ήμουνα στα βατράχια.

(από patsis, 02/10/09)

Έχεις καλύτερο ορισμό; Πρόσθεσέ τον!

Δημοσιεύτηκε
Τελευταία επεξεργασία