#1
Khan

στο κακιστοκρατία

Λέξη της χρονιάς 2024 κατά τον Economist.

#2
zazuf

στο αφτεράδικο

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εκδηλώσεις σε Σύνταγμα και Πεδίον του Άρεως είναι έντεχνο και ποπ, αντίστοιχα. “Το είπα, του Νίκου ότι είναι περισσότερο… αφτεράδικο” πρόσθεσε. “Θα κάνουμε την αντίστροφη μέτρηση και θα πάμε μετά στο αφτεράδικο του Νίκου”.

Δούκας – Χαρδαλιάς: το “αφτεράδικο” και η αντίστροφη μέτρηση1

#3
zazuf

στο ...το Χριστό / την Παναγία

Στη δραματική συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, η οποία αποφάσισε την «απεμπλοκή», ο ίδιος εξοργίστηκε πολύ με τον τότε αρχηγό ΓΕΕΘΑ, ναύαρχο Λυμπέρη, επειδή δεν είχε καταφέρει να φυλάξει τη βραχονησίδα, ώστε να μην καταλάβουν οι Τούρκοι κομάντος. Μάλιστα, μια περιγραφή της εποχής, δια χειλέων Θόδωρου Πάγκαλου, έλεγε: «Έξαλλος ο Σημίτης, σηκώθηκε όρθιος, χτύπησε το χέρι του στο τραπέζι της συνεδρίασης, φωνάζοντας «γαμώ την παναγία σας, στρατηγέ» (σε άψογο πληθυντικό προς το ναύαρχο!).

Πέντε “στιγμές” του Κώστα Σημίτη

Αγνώστου ετύμου, να τα λέμε κι αυτά.

#5
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

στο βαβαβούμ

Γειά σου άρχοντα Χάνκοντα! Προς επίρρωσιν, στο Μεγάλο Πουθενά του Ελρόυ υπάρχει γκομενάρα αποκαλούμενη Βα-βα-βούμ.

#6
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

στο Γιάχμαν

Γειά σου Δον! Βουταρία και στα 70ζ.

#7
donmhtsos

στο Γιάχμαν

Αὐτὸ λεγόταν τσούρα στὴ ντοπιολαλιά τῆς Κύθνου καὶ συνήθως γινόταν μετὰ τὴ βάφτιση, ὅπου ὁ νονὸς πετοῦσε μικρὰ κέρματα (δραχμὲς καὶ πενηνταράκια) στὸν ἀέρα καὶ τὰ παιδιὰ ἔπεφταν νὰ μαζέψουν ὅσο πιὸ πολλὰ μποροῦσαν.

Στὴν Ἀθήνα (τὴ δεκαετία τοῦ 60) γινόταν τὸ ἴδιο μὲ χαρτάκια καὶ τὸ λέγανε βουταρία.

#8
donmhtsos

στο προσοχοπόρνη

Μιὰ λόγια ἀπόδοση τοῦ attention whoring στὰ ἐλληνικὰ θὰ ἦταν τὸ ἀγοραλαγνία κατὰ τὸ ἀγοραφοβία καὶ ἀγοραλάγνος γιὰ τὸ attention whore.

#9
donmhtsos

στο ατενσιοχοριλίκι

Μιὰ λόγια ἀπόδοση τοῦ attention whoring στὰ ἐλληνικὰ θὰ ἦταν τὸ ἀγοραλαγνία κατὰ τὸ ἀγοραφοβία καὶ ἀγοραλάγνος γιὰ τὸ attention whore.

#10
ΣτοΔγιαλοΧτηνος

στο Γιάχμαν

Από τρκ yağma (γιάγμα) = λεηλασία.

#11
zazuf

στο κωλοδάχτυλο

Συριακό, αντιρωσικό κωλοδάχτυλο: https://x.com/igorsushko/status/1867641415519678787

#12
ΟχραΣΠΥΡΟΣ

στο γκιαούρης

Να αναφερθεί στα παραδείγματα και η ατάκα των Hμισκουμπρίων από τον Καταδότη:

Εγώ φτωχούλης άνθρωπος, γερολαδάς καρμίρης Λίγους παράδες έχω για να ζήσω ο κακομοίρης Τι συμφέρον νά 'χω απ' τον κάθε τον γκιαούρη;

#13
zazuf

στο κλάιν μάιν

Υπάρχουν 2 κατηγορίες κλιματιστικών.... Τα Mitsubishi και.... τα άλλα. Όλοι οι άλλοι klain main Hellas on line.

https://www.skroutz.gr/c/407/oikiaka-klimatistika-inverter/discussion/4256

#14
vikar

στο σιχτίρ πιλάφι

Μιά περαιτέρω μεταφορική σημασία, στα μουσικά, «το τελευταίο τραγούδι στο ρεπερτόριο» —κοντινό μ' αυτό που στη γερμανία λένε και Rausschmeißer (< rausschmeißen, «πετάω έξω»):

Στην αρχή ξεκινήσαμε με κέρματα, στη σειρά σηκωνότανε απάνω, ήθελε να κάνει ένα χορό και στην αρχή ξεκινούσαν ως εξής οι Λημνιοί: κάνανε 1-2 ζεϊμπέκικα, μετά κάνανε 1-2 συρτά, καλαματιανά, έπειτα κάνανε κανένα ευρωπαϊκό να μαγκώσουν τις μικρούλες να τις αγκαλιάσουν, κανένα βαλσάκι, ταγκό επί το πλείστον και το ‘σιχτίρ πιλάφ’ [ο τελευταίος χορός] ήταν το χασαποσέρβικο. Η παρέα σηκωνόταν, δεν επιτρεπόταν να σηκωθεί άλλος. Οι γυναίκες δεν σηκωνόταν στο ζεϊμπέκικο, σηκωνόταν στο συρτό, στα βαλσάκια και στο χασαποσέρβικο υπήρχαν κάποιες γυναίκες που σηκωνότανε […].

Κώστας Δημηνάκης, Ψηφιακές Εφαρμογές Προβολής του Μουσικού Πολιτισμού του Βόρειου Αιγαίου με τη χρήση τεχνολογιών αιχμής

Eπίσης: Kαλά πήγε κι' αυτό ΝΕ τι;

#16
iwn

στο κάγκουρας

καταθέτω οτι κι εγώ αυτή την προέλευση πρωτοάκουσα από έφηβους, στα μέσα της δεκαετίας του 90 στη Θεσσαλονίκη.

#17
0xlang

στο τσίμπα ένα αρχίδι

Αυτό είπε ως απάντηση η ΕΥΠ στο ερώτημα του Χρήστου Ράμμου της ΑΔΑΕ περί του ακριβούς σκοπού της παρακολούθησης του Ανδρουλάκη...

#18
Khan

στο σκυλαμπίλιτι

εξαιρετικό!

#19
Khan

στο γκλόρι χόουπ

Στην αρχή εννοώ glory hole.

#20
Khan

στο ανοιχτοσχολάκιας

For old times shake!

#21
patsis

στο ανοιχτοσχολάκιας

Χανκ, μπαίνω μέσα στο παλιό κι αγαπημένο μαγαζί και βλέπω να έχεις ξεφορτώσει κονταίηνερ τα λήμματα!

#22
Khan

στο αυτός! 1-0

Ερωτήσεις που δέχονται ως απάντηση το αυτός 1-0

#24
Khan

στο ριζ

Βλ. ιστολόγιο Νίκου Σαραντάκου για περισσότερα.

#25
zazuf

στο τούφα

Καρανίκας κατά όσων αντιδρούν για τις Σπέτσες: Ο Κασσελάκης δεν σας καλεί για τούφα όπως έχετε συνηθίσει αλλά για εργασία (εδώ)

#26
donmhtsos

στο τον κορδώνω

Μετὰ ἀπὸ 9 χρόνια βρῆκα τὴν προέλευση τῆς ἔκφρασης "κόρδα καὶ φούντα καὶ τ᾿ ἄσπρα ποῦ ᾿ν᾿ τα". Εἶναι ἀπὸ τὴν "Ἀποσώστρα" τοῦ Παπαδιαμάντη. (https://www.papadiamantis.net/aleksandros-papadiamantis/syggrafiko-ergo/diigimata/292-posostra-1905)

#27
Khan

στο ψωλόκρυο

Παγόβουνο στον Καναδά

#28
dryhammer

στο τσιτσιμούσι

Σχετικά με το 1.

Σ' εμάς, η πορτοκαλάδα έχει το χρώμα κρόκου αυγού και είναι αδιαφανής. Σε πολλά μέρη του κόσμου, έχει το χρώμα της φλούδας του πορτοκαλιού και είναι διαφανής. Στην Κίνα (όταν είχα πάει προ τριακονταετίας) το "όλαντζ τζούς" ήταν διαφανές πορτοκαλοκόκκινο υγρό και πουλιόταν σε νάιλον σακούλια (όπως αυτό που βάζουν πχ τη φέτα στα σουπερμάρκετ) δεμένα από πάνω που του κόβουν τη μια γωνιά και το θηλάζουν.

#29
patsis

στο αέρα μπανά

Έγινε σε δύο δόσεις, πριν ένα μήνα βρήκα το συγκεκριμένο απόσπασμα, πριν από 14,5 χρόνια είχα κάνει μια απλή αναφορά από μνήμης... Άντε και σε άλλα 15 χρόνια αλληλογραφίας με μποτίλιες στο πέλαγο...

#30
Khan

στο τριλιζάτος

Για να είμαστε ακριβείς πρόκειται για 9-pack, ακόμη καλύτερο από 6-pack.